Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: tips gevraagd aanschaf
BerichtGeplaatst: vr apr 21, 2006 4:35 pm 
Hoihoi,
Ik ben nu nog kartloos, dus op zoek naar een kart.
Nu kan ik een tonykart kopen van '98 met een rotax 100cc erop en milieu demper en aanhanger van m'n neef,
Is dit wijs om hiermee te beginnen?of niet?
Hij heeft zelf een 125cc kart
Waar ik van de week op gereden heb, dat reed super , ben benieuwd naar het verschil !
Hebben jullie nog tips waar op te letten bij de aanschaf van een 2ehands kart?
Ik hoor graag van jullie

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 21, 2006 4:47 pm 

Wat voor blok zat er op die CRG (geschakeld, Rotax Max, promo? ), anders kunnen wij je ook niet vertellen of er veel verschil zit met een 100cc blokje.
Of het wijs is om die Tonykart aan te schaffen hangt vooral af van de prijs, de staat van de kart, jouw budget, en je kartplannen.
Bedenk dat de kart inmiddels 8 jaar oud is. Als er niet veel mee gereden is in die tijd, en er heel netjes mee omgesprongen is dan kan ie nog in prima staat zijn, maar als ie al de nodige rondjes en curbstones gezien heeft de afgelopen jaren is het beste er toch wel vanaf.

De 100cc blokjes zijn over het algemeen vrij onderhoudsgevoelig. Ze moeten vrij vaak gereviseerd worden wat toch de nodige kosten met zich mee brengt. Mocht je niet van plan te zijn heel erg vaak te gaan rijden dan valt het nog wel mee, maar als je toch regelmatig de baan op wilt dan tikt het toch aan. Een voordeel van die blokjes is dan weer dat ze heel erg simpel in elkaar zitten, en je geen technisch wonder hoeft te zijn om eraan te sleutelen.

Wat betreft dingen waar je op moet letten zijn er hier op het forum al enkele topics te vinden met handige tips, dus zou vooral nog een beetje rondkijken.
Let vooral op dat het frame niet krom is, er geen scheuren in zitten, of afgesleten is aan de onderkant. Daarnaast is het belangrijk dat er zo min mogelijk onderdelen versleten zijn, denk hierbij aan de remmen, banden tandwielen enz.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 21, 2006 9:05 pm 
Ha David,
Bedankt voor je reactie,
He ik zie dat je in Puttershoek woont,ik kom uit ridderkerk
Ik wil mijn toekomstige kart niet voor wedstrijden gaan gebruiken,maar voor recreatie rijden
Ik weet niet wat voor blok m'n neef erop heeft staan?
De prijs is 350 a 400,- met aanhangwagen hij heeft 'm pas gereviseerd
Moet alleen een ander carberateur setje in (รก 9,-) en een remcilindertje en dan rijd hij weer
Dus volgens mij een leuk prijsje voor een kart om mee te beginnen.
Ik ga van de week bij hem kijken ben wel benieuwd.
Misschien dat ik door spaar voor een 125 cc daar moet ik nog ff over nadenken
Ik vond net dit Forum,vind het erg intressant, zal het van de week eens goed door gaan lezen,

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 21, 2006 9:33 pm 

is een mooi bedrag , niet veel (net gereviceert) !

suc6

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ]