Auteur |
Bericht |
erwinms
|
Geplaatst: ma aug 18, 2014 10:39 am |
|
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 1:51 pm Berichten: 112 Woonplaats: EDEGEM BELGIE
|
Weet er iemand of er verschillen zijn tussen de cilinderkop voor een TM K9 en een K9B & K9C ? Ik heb een K9 blok (tweedehands gekocht bij een handelaar) en ik heb maar een verbrandingskamerinhoud van 9cc bij een squish van 1mm. Volgens verschillende bronnen zou de standaart inhoud v/d kamer 11cc (moeten) zijn.
_________________ MS26 + TM K9
|
|
Omhoog |
|
 |
Henri
|
Geplaatst: ma aug 18, 2014 4:39 pm |
|
Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am Berichten: 431 Woonplaats: Ter Apel
|
Hoe heb je dat gemeten ? zuiger op bdp en vol druppelen met pipet ? 11,2cc - bougiegat 2,2cc = 9cc ? Als dat zo is, is je meting ok. Dus er zal dan een ander kopje op zitten die ze zelf gemaakt hebben.
|
|
Omhoog |
|
 |
erwinms
|
Geplaatst: di aug 19, 2014 9:48 am |
|
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 1:51 pm Berichten: 112 Woonplaats: EDEGEM BELGIE
|
Ik heb inderdaad de zuiger op het bovenste punt gezet en dan de zaak met een spuitje gevuld. Voor het bougiegat (apart nagemeten met zelfde spuitje => niet optimaal nauwkeurig ! ) heb ik 2.5cc afgetrokken van de 11.5cc die ik nodig had om het geheel tot bovenkant bougiegat te vullen.
Te weinig dus en helaas is mijn cilinderkop uit één stuk. => volgens de documentatie die ik thuis heb (partslist met tekeningen ) zou op de types K9B & K9C een soort van insert (aparte verbrandingsruimte ) gebruikt zijn zodat je met dezelfde cilinderkop verschillende verbrandingskamers kan gebruiken. Het kan wel zijn dat die dan wel geperst zijn in de cilinderkop maar ......????? Kan iemand daar meer over zeggen ?
De squishrand (band) is ook niet erg breed; ergens tussen de drie en vier mm. Ik vermoed inderdaad dat de kop bewerkt is.
_________________ MS26 + TM K9
|
|
Omhoog |
|
 |
quik dave
|
Geplaatst: wo aug 20, 2014 9:06 am |
|
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 3:49 pm Berichten: 165
|
kan ook zijn dat er een 4graden kop gemonteerd is en je normaal met een 4graden zuiger moet rijden. kop zit normaal gewoon in geperst
_________________ http://www.swissauto250.eu for quik dave news
|
|
Omhoog |
|
 |
petrolhead
|
Geplaatst: wo aug 20, 2014 2:23 pm |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
Zit die 4 graden kop (zuiger) ook op (in) een K9 dan?
|
|
Omhoog |
|
 |
quik dave
|
Geplaatst: wo aug 20, 2014 5:40 pm |
|
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 3:49 pm Berichten: 165
|
zuigers voor kz10 en k9(b-c) zijn identiek. ( je hebt natuurlijk ook de speciale types van tm, waar onder andere de 4° zuiger onder valt )
_________________ http://www.swissauto250.eu for quik dave news
|
|
Omhoog |
|
 |