Kartforum https://megakart.nl/phpBB2/ |
|
Kf3 motor wil niet starten met volle accu https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=11818 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | kartpinda [ do aug 07, 2014 7:34 am ] |
Berichttitel: | Kf3 motor wil niet starten met volle accu |
Hallo allemaal, na een leuk dagje karten wilde ik deze week weer ff een dagje lekker rijden. Accu helemaal volgeladen alleen wilde de kart niet meer starten, althans hij drukte hem niet meer door de compressie heen. Het is een TAG motor maar het leek net of de accu bijna leeg was. Accu doorgemeten en hij geeft gewoon 12,8v aan. De bedrading ed nagekeken en die is in orde. Het is wel een Rotax 12v 6ah accu, is die miss te zwak?? De andere keren starte hij zonder problemen. Heeft iemand een idee wat het kan zijn? Alvast bedankt voor de reacties. Gr |
Auteur: | Basjuh [ do aug 07, 2014 8:03 am ] |
Berichttitel: | Re: Kf3 motor wil niet starten met volle accu |
Probeer eens te starten met een andere accu waarvan je weet dat die in orde is. Kun je gauw genoeg uitsluiten of het probleem wel bij de accu ligt. |
Auteur: | kartpinda [ do aug 07, 2014 8:05 am ] |
Berichttitel: | Re: Kf3 motor wil niet starten met volle accu |
Dat ga ik zeker ff proberen, maar de lader geeft wel 12,8 v aan |
Auteur: | tonnymontana [ do aug 07, 2014 8:20 am ] |
Berichttitel: | Re: Kf3 motor wil niet starten met volle accu |
Jij hebt toch een TM Kf3? En TAG wil zeggen Touch And Go, maar goed. Heb je de spanning gemeten bij de startmotor? Want als daar ook +/- 12 volt komt en je motor wilt niet rond gaan, kan je startmotor vast zitten of kapot zijn! Ook zal ik even het zwarte kapje eraf halen aan de kant van de koppeling, dan kun je zien of je het tandwiel van je startmotor wel naar buiten komt. |
Auteur: | kartpinda [ do aug 07, 2014 8:35 am ] |
Berichttitel: | Re: Kf3 motor wil niet starten met volle accu |
Ja dat klopt het is idd een kf3 haha, zal de spanning op de startmotor ook ff nakijken, mocht die stuk zijn is het dan de moeite om hem te laten reviseren of moet er dan een nieuwe op? Zijn dat universele dingen of zijn ze er speciaal voor een TM? Thanks |
Auteur: | tonnymontana [ do aug 07, 2014 8:44 am ] |
Berichttitel: | Re: Kf3 motor wil niet starten met volle accu |
Nou bij een Rotax Max kun je gewoon een revisie-setje halen, dit omdat de koolborstels weleens op zijn. Zo'n setje kost ongeveer 20,- euro dacht ik zo. Zal voor die van jou niet heel veel anders zijn, mocht dat het geval zijn. Succes ermee |
Auteur: | erwinms [ vr aug 08, 2014 9:28 am ] |
Berichttitel: | Re: Kf3 motor wil niet starten met volle accu |
Ik heb het ook ooit voorgehad en het waren toen zoals Tonnymontana ook al zegde de borstels. Spanning meten is OK maar je moet ook de stroom meten. Bij versleten borstels is het contactoppervlak kleinder => weerstand (ohm) wordt groter => er kan niet voldoende stroom vloeien om de startmotor rond te krijgen. Moest het dat ook niet zijn dan zou het kunnen dat de contacten van de drukknop verbrand zijn; de weerstand v/d schakelaar belet dan dat er voldoende stroom vloeit ! En als het dat ook niet is dan is er nog altijd de accu die inwendig door trillingen kapot is gegaan waardoor de inwendige weerstand vergrooty is en dan kan er ook niet voldoende stroom vloeien. ( Accu's kunnen in feite niet goed tegen trillingen, zodus best rubber of mouse onder leggen zodat deze niet inwendig stuk gaat. Ik heb met ROTAX gereden en heb deze dingen allemaal meegemaakt ) En dan is er ook nog de mogelijkheid dat een draad half over is (meestal aan de stekkertjes) en dat belet dan ook weer dat er voldoende stroom kan vloeien. Veel van deze dingen kan je opsporen door de startmotor af te koppelen en in de plaats een autolamp te plaatsen die voldoende stroom trekt (verstraler). Als die dan serieus oplicht dan kan het enkel nog maar aan de startmotor zelf liggen. Succes |
Auteur: | Nodroz [ za aug 09, 2014 9:10 am ] |
Berichttitel: | Re: Kf3 motor wil niet starten met volle accu |
Heb je de spanning al eens gemeten over de batterij als je op de start knop drukt? Als je batterij kapot is, kan deze spanning zodanig zakken dat de startmotor niet snel genoeg kan ronddraaien. Zo weet je of het probleem bij de startmotor ligt of je batterij. |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |