Auteur |
Bericht |
jsteeno
|
Geplaatst: di apr 11, 2006 8:18 am |
|
|
Hey all
Ben hier nieuw, dus even voorstellen
6 jaar geleden begonnen met karten (indoor). Maar door de hoge prijs (we gingen 6 x de week) besloten om een 2-takt kart te kopen. Eerste kart was een CRG daytona met Vortex formule A 100cc (luchtgekoeld). Deze verkocht en een Maranello gekocht met Comer 100cc ICA (watergekoeld). Deze zondag een Maranello gekocht met een TM K8 125 cc ICC (en we kunnen ni wachten om ermee te gaan rijden)
We hebben dus wel wat ervaring met karting en sleutelen, maar we zijn volledige newbies ivm schakel karts.
we hadden graag geweten waar we zo'n beetje moeten op letten ivm onderhoud, slijtage, ..... De nodige oliƫn, waar en hoeveel...
De ketting: evensnel vervangen als een 100cc?
Wat je moet doen als je hem start (als er een verschil is met een 100cc)
Kortom al het verschil met een 100cc dat we zouden moeten weten is welkom.
Heeft er iemand toevallig tekeningen van de carbu en motor?
Websites over 125cc schakel karts met info zijn ook welkom
Alvast bedankt
Jorgen
Laatst bijgewerkt door jsteeno op di apr 11, 2006 9:33 am, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
stephan
|
Geplaatst: di apr 11, 2006 8:25 am |
|
Geregistreerd: za mei 21, 2005 6:20 pm Berichten: 479 Woonplaats: Leeuwarden
|
Hallo jsteeno van harte welkom op het forum.
Er zit natuurlijk aardig wat verschil in 100 cc en 125cc schakel, maar daar zullen andere nog wel op reageren! ik ben meer de 4 takt man!
_________________ een ongelijk zit in een klein hoekje jammer dat de aarde rond is.
|
|
Omhoog |
|
|
NR
|
Geplaatst: di apr 11, 2006 9:00 am |
|
Geregistreerd: do nov 03, 2005 7:38 pm Berichten: 1155
|
Heey jsteeno,
mooie aankoop ! zelf rij ik ook icc , had daarvoor een maranello / rotax max .......
De tandwielen/ketting gaan een stuk langer mee dan 100cc / 125cc automaat , dat omdat er bij een schakel een veel diker tandwiel op zit en ketting (heb je denk ik wel gezien) , starten doe je ivm (om hem in zn 1/2 te zetten koppeling in en een duwtje en koppeling los en hij start , je kan hem ook zelf starten ivm ( hem in zn vrij te zetten en een aanloop nemen en er in springen en in zn 1 en hij start ....
de mengverhouding doen we 1:20 .......
verdere verschillen: snelheid/schakel/levensduur/ enz.....
suc6
_________________
Michael Schumacher = On Top !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: di apr 11, 2006 4:03 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
1 op 20 das redelijk vet niet ik doe zelf 1 op25
|
|
Omhoog |
|
|
Fart
|
Geplaatst: di apr 11, 2006 4:13 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am Berichten: 2239 Woonplaats: Wijchen City
|
ik ook
_________________ Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!
|
|
Omhoog |
|
|
Turbo Fever
|
Geplaatst: di apr 11, 2006 6:13 pm |
|
Geregistreerd: do feb 16, 2006 10:47 am Berichten: 164 Woonplaats: kartland
|
Ik doe 1 op 33 bij ICC met Putoline 959.1 op 20 is veel te vet,gaat ook nog schraler lopen door te dikke benzine te kort stroming.In N.K rijden we met top getunde KTM ook 1 op 33.
30 cc per liter.
Peter
|
|
Omhoog |
|
|
Fart
|
Geplaatst: di apr 11, 2006 7:27 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am Berichten: 2239 Woonplaats: Wijchen City
|
Ja dat moet je zelf weten!
Wij smeren een 100cc 1 op 19 een ICC 1 op 25 en een cross 1 op 30.
Alle wedstrijdrijders die ik ken, en dat zijn er heel wat, smeren zo..dus.
_________________ Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: di apr 11, 2006 9:38 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Heren,
Ik geloof dat zelfs de geleerden er (nog) niet over eens zijn wat nou de juiste verhouding is..... (iedereen zegt weer wat anders)
Echter ik heb wel een verzoek aan jullie.... en dat is.....
Als een ander lid de verhouding vraagt omdat hij/zij het echt niet weet, ga dan voor de zekerheid even op safe zitten, zodat de beste man/vrouw
niet na een verkeerde opgave zijn motor vast laat draaien.
Dat de wedstrijdrijders allemaal gekke dingen doen, dat klopt ! Maar de meeste hebben .. of sponsors of ruzie met hun geld.
Lekker save... blijft het allemaal lang heel !
Thx
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
jsteeno
|
Geplaatst: wo apr 12, 2006 8:45 am |
|
|
Hallo
Ik wil niet cru overkomen, maar ik vraag ook nog andere dingen en zeker geen lange discussie over de verhouding (ik gebruik toch 1 op 25, voila discussie afgelopen :p)
Thx
|
|
Omhoog |
|
|
Turbo Fever
|
Geplaatst: wo apr 12, 2006 4:43 pm |
|
Geregistreerd: do feb 16, 2006 10:47 am Berichten: 164 Woonplaats: kartland
|
Jorgen.je had gelijk We gingen off topic
Peter
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: wo apr 12, 2006 6:52 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Zal dan even de vragen beantwoorden die nog niet aan bod gekomen zijn.
De ketting hoef je minder vaak te vervangen dan een 100cc, zelfde geldt meestal ook voor de tandwielen.
Ik heb geen tekeningen van carburateur en motor.
Wat olie betreft heeft iedereen zijn eigen voorkeur, maar in principe hoeft het niet veel anders te zijn dan bij een 100cc.
Hoeveel olie er in de versnellingsbak moet weet Fart wel denk ik.
|
|
Omhoog |
|
|