Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: TM K8 125cc ICC vraagjes
BerichtGeplaatst: di apr 11, 2006 8:18 am 
Hey all

Ben hier nieuw, dus even voorstellen :)

6 jaar geleden begonnen met karten (indoor). Maar door de hoge prijs (we gingen 6 x de week) besloten om een 2-takt kart te kopen. Eerste kart was een CRG daytona met Vortex formule A 100cc (luchtgekoeld). Deze verkocht en een Maranello gekocht met Comer 100cc ICA (watergekoeld). Deze zondag een Maranello gekocht met een TM K8 125 cc ICC :P (en we kunnen ni wachten om ermee te gaan rijden)

We hebben dus wel wat ervaring met karting en sleutelen, maar we zijn volledige newbies ivm schakel karts.

we hadden graag geweten waar we zo'n beetje moeten op letten ivm onderhoud, slijtage, ..... De nodige oliƫn, waar en hoeveel...
De ketting: evensnel vervangen als een 100cc?
Wat je moet doen als je hem start (als er een verschil is met een 100cc)
Kortom al het verschil met een 100cc dat we zouden moeten weten is welkom.

Heeft er iemand toevallig tekeningen van de carbu en motor?

Websites over 125cc schakel karts met info zijn ook welkom

Alvast bedankt

Jorgen


Laatst bijgewerkt door jsteeno op di apr 11, 2006 9:33 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 11, 2006 8:25 am 

Geregistreerd: za mei 21, 2005 6:20 pm
Berichten: 479
Woonplaats: Leeuwarden
Hallo jsteeno van harte welkom op het forum.

Er zit natuurlijk aardig wat verschil in 100 cc en 125cc schakel, maar daar zullen andere nog wel op reageren! ik ben meer de 4 takt man! :mrgreen:

_________________
een ongelijk zit in een klein hoekje jammer dat de aarde rond is.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 11, 2006 9:00 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do nov 03, 2005 7:38 pm
Berichten: 1155
Heey jsteeno,

mooie aankoop ! zelf rij ik ook icc , had daarvoor een maranello / rotax max .......

De tandwielen/ketting gaan een stuk langer mee dan 100cc / 125cc automaat , dat omdat er bij een schakel een veel diker tandwiel op zit en ketting (heb je denk ik wel gezien) , starten doe je ivm (om hem in zn 1/2 te zetten koppeling in en een duwtje en koppeling los en hij start , je kan hem ook zelf starten ivm ( hem in zn vrij te zetten en een aanloop nemen en er in springen en in zn 1 en hij start ....
de mengverhouding doen we 1:20 .......
verdere verschillen: snelheid/schakel/levensduur/ enz.....

suc6

_________________
Afbeelding
Michael Schumacher = On Top !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 11, 2006 4:03 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
1 op 20 das redelijk vet niet ik doe zelf 1 op25


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 11, 2006 4:13 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am
Berichten: 2239
Woonplaats: Wijchen City
ik ook

_________________
Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 11, 2006 6:13 pm 

Geregistreerd: do feb 16, 2006 10:47 am
Berichten: 164
Woonplaats: kartland
Ik doe 1 op 33 bij ICC met Putoline 959.1 op 20 is veel te vet,gaat ook nog schraler lopen door te dikke benzine te kort stroming.In N.K rijden we met top getunde KTM ook 1 op 33.
30 cc per liter.

Peter


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 11, 2006 7:27 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am
Berichten: 2239
Woonplaats: Wijchen City
Ja dat moet je zelf weten!

Wij smeren een 100cc 1 op 19 een ICC 1 op 25 en een cross 1 op 30.

Alle wedstrijdrijders die ik ken, en dat zijn er heel wat, smeren zo..dus.

_________________
Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 11, 2006 9:38 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Heren,

Ik geloof dat zelfs de geleerden er (nog) niet over eens zijn wat nou de juiste verhouding is..... (iedereen zegt weer wat anders)

Echter ik heb wel een verzoek aan jullie.... en dat is.....
Als een ander lid de verhouding vraagt omdat hij/zij het echt niet weet, ga dan voor de zekerheid even op safe zitten, zodat de beste man/vrouw
niet na een verkeerde opgave zijn motor vast laat draaien.

Dat de wedstrijdrijders allemaal gekke dingen doen, dat klopt ! Maar de meeste hebben .. of sponsors of ruzie met hun geld.

Lekker save... blijft het allemaal lang heel !

Thx

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 12, 2006 8:45 am 
Hallo

Ik wil niet cru overkomen, maar ik vraag ook nog andere dingen en zeker geen lange discussie over de verhouding (ik gebruik toch 1 op 25, voila discussie afgelopen :p)

Thx


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 12, 2006 4:43 pm 

Geregistreerd: do feb 16, 2006 10:47 am
Berichten: 164
Woonplaats: kartland
Jorgen.je had gelijk :oops: We gingen off topic


Peter


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 12, 2006 6:52 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Zal dan even de vragen beantwoorden die nog niet aan bod gekomen zijn.
De ketting hoef je minder vaak te vervangen dan een 100cc, zelfde geldt meestal ook voor de tandwielen.
Ik heb geen tekeningen van carburateur en motor.
Wat olie betreft heeft iedereen zijn eigen voorkeur, maar in principe hoeft het niet veel anders te zijn dan bij een 100cc.
Hoeveel olie er in de versnellingsbak moet weet Fart wel denk ik.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], MSN [Bot] en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David