Kartforum https://megakart.nl/phpBB2/ |
|
TM K8 125cc ICC vraagjes https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=1177 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | jsteeno [ di apr 11, 2006 8:18 am ] |
Berichttitel: | TM K8 125cc ICC vraagjes |
Hey all Ben hier nieuw, dus even voorstellen 6 jaar geleden begonnen met karten (indoor). Maar door de hoge prijs (we gingen 6 x de week) besloten om een 2-takt kart te kopen. Eerste kart was een CRG daytona met Vortex formule A 100cc (luchtgekoeld). Deze verkocht en een Maranello gekocht met Comer 100cc ICA (watergekoeld). Deze zondag een Maranello gekocht met een TM K8 125 cc ICC (en we kunnen ni wachten om ermee te gaan rijden) We hebben dus wel wat ervaring met karting en sleutelen, maar we zijn volledige newbies ivm schakel karts. we hadden graag geweten waar we zo'n beetje moeten op letten ivm onderhoud, slijtage, ..... De nodige oliƫn, waar en hoeveel... De ketting: evensnel vervangen als een 100cc? Wat je moet doen als je hem start (als er een verschil is met een 100cc) Kortom al het verschil met een 100cc dat we zouden moeten weten is welkom. Heeft er iemand toevallig tekeningen van de carbu en motor? Websites over 125cc schakel karts met info zijn ook welkom Alvast bedankt Jorgen |
Auteur: | stephan [ di apr 11, 2006 8:25 am ] |
Berichttitel: | |
Hallo jsteeno van harte welkom op het forum. Er zit natuurlijk aardig wat verschil in 100 cc en 125cc schakel, maar daar zullen andere nog wel op reageren! ik ben meer de 4 takt man! |
Auteur: | NR [ di apr 11, 2006 9:00 am ] |
Berichttitel: | |
Heey jsteeno, mooie aankoop ! zelf rij ik ook icc , had daarvoor een maranello / rotax max ....... De tandwielen/ketting gaan een stuk langer mee dan 100cc / 125cc automaat , dat omdat er bij een schakel een veel diker tandwiel op zit en ketting (heb je denk ik wel gezien) , starten doe je ivm (om hem in zn 1/2 te zetten koppeling in en een duwtje en koppeling los en hij start , je kan hem ook zelf starten ivm ( hem in zn vrij te zetten en een aanloop nemen en er in springen en in zn 1 en hij start .... de mengverhouding doen we 1:20 ....... verdere verschillen: snelheid/schakel/levensduur/ enz..... suc6 |
Auteur: | joris [ di apr 11, 2006 4:03 pm ] |
Berichttitel: | |
1 op 20 das redelijk vet niet ik doe zelf 1 op25 |
Auteur: | Fart [ di apr 11, 2006 4:13 pm ] |
Berichttitel: | |
ik ook |
Auteur: | Turbo Fever [ di apr 11, 2006 6:13 pm ] |
Berichttitel: | |
Ik doe 1 op 33 bij ICC met Putoline 959.1 op 20 is veel te vet,gaat ook nog schraler lopen door te dikke benzine te kort stroming.In N.K rijden we met top getunde KTM ook 1 op 33. 30 cc per liter. Peter |
Auteur: | Fart [ di apr 11, 2006 7:27 pm ] |
Berichttitel: | |
Ja dat moet je zelf weten! Wij smeren een 100cc 1 op 19 een ICC 1 op 25 en een cross 1 op 30. Alle wedstrijdrijders die ik ken, en dat zijn er heel wat, smeren zo..dus. |
Auteur: | Paulo27 [ di apr 11, 2006 9:38 pm ] |
Berichttitel: | |
Heren, Ik geloof dat zelfs de geleerden er (nog) niet over eens zijn wat nou de juiste verhouding is..... (iedereen zegt weer wat anders) Echter ik heb wel een verzoek aan jullie.... en dat is..... Als een ander lid de verhouding vraagt omdat hij/zij het echt niet weet, ga dan voor de zekerheid even op safe zitten, zodat de beste man/vrouw niet na een verkeerde opgave zijn motor vast laat draaien. Dat de wedstrijdrijders allemaal gekke dingen doen, dat klopt ! Maar de meeste hebben .. of sponsors of ruzie met hun geld. Lekker save... blijft het allemaal lang heel ! Thx |
Auteur: | jsteeno [ wo apr 12, 2006 8:45 am ] |
Berichttitel: | |
Hallo Ik wil niet cru overkomen, maar ik vraag ook nog andere dingen en zeker geen lange discussie over de verhouding (ik gebruik toch 1 op 25, voila discussie afgelopen :p) Thx |
Auteur: | Turbo Fever [ wo apr 12, 2006 4:43 pm ] |
Berichttitel: | |
Jorgen.je had gelijk We gingen off topic Peter |
Auteur: | David [ wo apr 12, 2006 6:52 pm ] |
Berichttitel: | |
Zal dan even de vragen beantwoorden die nog niet aan bod gekomen zijn. De ketting hoef je minder vaak te vervangen dan een 100cc, zelfde geldt meestal ook voor de tandwielen. Ik heb geen tekeningen van carburateur en motor. Wat olie betreft heeft iedereen zijn eigen voorkeur, maar in principe hoeft het niet veel anders te zijn dan bij een 100cc. Hoeveel olie er in de versnellingsbak moet weet Fart wel denk ik. |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |