Kartforum https://megakart.nl/phpBB2/ |
|
Verschil ICC & 125 cc crossblok https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=1175 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | lammie [ ma apr 10, 2006 12:28 pm ] |
Berichttitel: | Verschil ICC & 125 cc crossblok |
Hi there, Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn me het verschil uit te leggen tussen ICC & 125 cc.. Dat het er anders uitziet etc weet ik, maar wil graag weten het verschil in prestaties. vast bedankt. gr, Lammie |
Auteur: | davie [ ma apr 10, 2006 1:16 pm ] |
Berichttitel: | |
der is geen verschil |
Auteur: | Rv [ ma apr 10, 2006 2:03 pm ] |
Berichttitel: | |
volgens mij bedoel je het verschil tussen een 125cc AUTOMAAT & een ICC |
Auteur: | SkeurijzeR [ ma apr 10, 2006 3:05 pm ] |
Berichttitel: | |
lijkt mij dan eerder tussen 125cc CROSS en ICC Bij de CROSS zijn de 125cc motoren afkomstig van motorcross (ktm, honda, yamaha etc) en bij de ICC zijn de 125cc motoren speciaal gemaakt voor de karting (TM, Pavesi, Maxter) Verschil kwa uiterlijk is alleen dat de cross motoren de uitlaat aan de voorkant hebben, en de inlaat aan de achterkant. Een ICC heeft uitlaat achter en de inlaat voor. Verder is de motor inwendig anders, wat ook leid tot andere prestaties. |
Auteur: | lammie [ ma apr 10, 2006 3:45 pm ] |
Berichttitel: | |
Skeurijzer heeft het goed. ik bedoelde crossblok. Dat het er anders uitziet etc weet ik, maar wil graag weten het verschil in prestaties. gr, Lammie |
Auteur: | joris [ ma apr 10, 2006 4:18 pm ] |
Berichttitel: | |
ook zit de pomp bij een cross inwendig en de koppeling loopt in de olie (een icc heeft een droge tegewoordig) ook staat er op een crosser een grotere carb. (38 mm ipv 30) en hij heeft meestal een spijl in de uitlaatpoort een icc heeft een ovale poort met 2 hulp poorten en niet te vergeten een crosser heeft een power valve en een icc niet kortom een crosser heeft een breder vlakkere powerband waardoor hij minder snel "dood" valt en dus makkelijker rijd |
Auteur: | Beire [ ma apr 10, 2006 5:42 pm ] |
Berichttitel: | |
Zoals hierboven al gemeld: wil je recreatief schakelkart rijden is een crossblokje meestal de betere keuze, dit omdat die blokjes redelijk simpel af te stellen zijn, daardoor ook langer meegaan alvorens onderhoud nodig te hebben én ze lopen door de bredere powerband soepeler door. Wil je daarentegen iets sneller rijden dan kan je beter voor een echt ICC blok kiezen, de laatste jaren zijn ook die blokken iets soepeler te rijden maar vereisen om echt snel te gaan wel wat meer afstelwerk, als je niet goed weet wat je doet kan je blok wel eens vastlopen. Ten laatste kan je ook een ICC blok met de carbu aan de zijkant kiezen, die zijn echt bloedsnel maar zijn niet zo vergevingsgezind. Ze moeten constant in de hogere toeren gehouden worden, elke keer je een versnelling te laag zit valt ie dood. Die blokjes zijn trouwens enkel nog maar op de tweedehandsmarkt te vinden als ik me niet vergis. |
Auteur: | Fart [ ma apr 10, 2006 6:46 pm ] |
Berichttitel: | |
Beire schreef: Ten laatste kan je ook een ICC blok met de carbu aan de zijkant kiezen, die zijn echt bloedsnel maar zijn niet zo vergevingsgezind. Ze moeten constant in de hogere toeren gehouden worden, elke keer je een versnelling te laag zit valt ie dood. Die blokjes zijn trouwens enkel nog maar op de tweedehandsmarkt te vinden als ik me niet vergis.
Klopt daar mag je in wedstrijdverband niet mee rijden, deze hebben een roterende inlaat. Overigens moet je een ICC altijd hoog in toeren houden anders heb je geen vermogen. Het schijnt dat de TM K9B wat makkelijker te berijden is, helaas ben ik dit jaar nog niet weggeweest (we verwachten deze week ons tweede kind vandaar). |
Auteur: | joris [ ma apr 10, 2006 8:28 pm ] |
Berichttitel: | |
ehm die roterende zijn geen icc maar formule c wat ik ook wel eens heb gehoord is dat bij een cros blok door het onbreken van een echte motorsteun de blokje wat "flexen" en dit zou niet echt bevordelijk zijn voor de motor |
Auteur: | Fart [ ma apr 10, 2006 8:32 pm ] |
Berichttitel: | |
ehm Joris dat klopt, ik zei ook niet dat dat een ICC was he! |
Auteur: | joris [ ma apr 10, 2006 8:35 pm ] |
Berichttitel: | |
nee jij niet fart maar die motoren worden wel vaker door elkaar gehaald overigens is het verschil niet zo groot het was aleen een wat vrijere klassen dan de icc |
Auteur: | Beire [ di apr 11, 2006 10:09 am ] |
Berichttitel: | |
Citaat: nee jij niet fart maar die motoren worden wel vaker door elkaar gehaald overigens is het verschil niet zo groot het was aleen een wat vrijere klassen dan de icc
Bij ons in België mocht er destijds toch wel met die motoren met roterende valve in de ICC klasse (op Belgisch niveau) gereden worden hoor. Maar dat is ondertussen al wat jaartjes geleden, sinds die types niet meer toegelaten werden vind je ze ook niet meer nieuw natuurlijk. Wat ik wilde zeggen is dat zo een blok met roterende valve nog piekeriger is dan een hedendaagse ICC. Probeer daar in de regen maar eens een stint mee te rijden. Heb zelfs nog een Pavesi met roterende valve liggen. Die was toch sneller dan een Pavesi met klapetten maar dus niet zo soepel te rijden. Met de Tm heb ik ook al een paar rondje gedraaid en die is inderdaad al een pak soepeler, het schakelen alleen al voelt gemakkelijker aan. |
Auteur: | joris [ di apr 11, 2006 4:00 pm ] |
Berichttitel: | |
hmm das mooi vals spelen wat op die roterende staat een veel grotere carburatuer op |
Auteur: | Beire [ di apr 11, 2006 7:52 pm ] |
Berichttitel: | |
Citaat: hmm das mooi vals spelen wat op die roterende staat een veel grotere carburatuer op
Carbu was beperkt, maar het was wel zo dat die roterende met een goeie piloot op een circuit met weinig korte bochten een pak sneller waren. zoals het grote circuit van het vroegere Genk bijvoorbeeld. Hoe het juist gegaan is weet ik niet meer maar er was een overgangsperiode en toen mochten die roterende ineens niet meer. Of er toendertijd ook ineens andere carbu's toegelaten waren weet ik niet meer juist, is dan ook al een jaartje of 6 (of langer) geleden... |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |