Auteur |
Bericht |
vexo
|
Geplaatst: ma apr 07, 2014 1:02 pm |
|
Geregistreerd: wo mei 09, 2012 3:25 pm Berichten: 14
|
Men tm 9c stottert in de laage toeren.
Op de hogen toeren loopt hij goed, maar in de lage toeren stottert en schokt de kart enorm. Heb in men carb steken: dq266, hoofdsproei 268 naald op stand 3
wet iemand hier een oplossing?
Danke
|
|
Omhoog |
|
|
tonnymontana
|
Geplaatst: ma apr 07, 2014 2:29 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
Hoge toeren rijden, bij welk toerental begint de kart te stotteren? Want als het goed is kom je niet onder de 8500/9000 toeren op het circuit.
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
|
quik dave
|
Geplaatst: ma apr 07, 2014 5:47 pm |
|
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 3:49 pm Berichten: 165
|
ik hoop dat die getallen uit je carbu niet kloppen. hoofdsproeier zal wel 168 zijn.
meestal is dit te wijten doordat je te rijk op je naald staat. ( of gewoon algemeen te rijk )
je kan dit oplossen op verschillende manieren :
1 hoofdsproeier verkleinen ( oppassen dat hij top niet tekort komt ! ) 2 naald laten zakken , of andere naald proberen. weet je welke naald je nu hebt? 3 luchtschroef op carbu beetje verder opendraaien ( de inwerking hiervan blijft echt wel beperkt )
_________________ http://www.swissauto250.eu for quik dave news
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: ma apr 07, 2014 7:18 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Ik had/heb hier ook last van bij mijn K9, vooral bij lage toeren niet op willen pakken en gestuiter op "half" gas. gestuiter = aan/uit/aan/uit/aan/uit waardoor je zo lekker zit te klapperen op je machine.
Volgende heb ik geconstateerd: Bij mijn membraam, zijn de hoekjes afgescheurd, deze heb ik vervangen. Ontsteking had ik niet netjes optijd staan, netjes op 2 graden voor bdp gezet. Te rijk mengsel, kleine hoofdsproeier gezet. Naald op middenste stand (stond op de hoogste, dwz de armste)
Het aanpassen van de sproeier, deed bij mij heel veel. De machine werd ineens merkbaar veel sneller en had betere response op het gas pedaal.
Luchtschroef heb ik niet aangezeten, ik weet daar namelijk de standaard positie niet van (iemand??)
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: ma apr 07, 2014 9:00 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
als die boven in netjes door loopt dan zou ik de hoofd sproeier laten zitten
over het algemeen zijn deze symptomen te wijten aan inderdaad een te rijk onderuitgedeelte ik zet in zon geval meestal een kleinere buis
wel moet je ff controleren of je buis niet versleten is want als je dan een kleinere nieuwe zet word die wel veel krapper in eens
naald ff laten zakken is het makkelijkste om te testen of het verbeterd ja of nee
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: ma apr 07, 2014 9:20 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Citaat: wel moet je ff controleren of je buis niet versleten is want als je dan een kleinere nieuwe zet word die wel veel krapper in eens Versleten doordat de naald de buis kapot trilt? of oplossen van koper in de benzine? (ben even benieuwd naar de oorzaak) Is dit visueel te bevestigen?
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: di apr 08, 2014 7:49 am |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
de naald gaat vaak op en neer in de buis slijtage hoeft niet veel te zijn maar het getal wat op de buis staat en de binnen diameter in honderste mm dus als die een beetje versleten is is een dq 270 snel een 272
ik heb het zelf nog niet mee gemaakt maar het komt wel voor zeker als mensen de naald verkeerd monteren zodat die vast zit in de gas schuif
|
|
Omhoog |
|
|