Auteur |
Bericht |
Max
|
Geplaatst: ma nov 04, 2013 12:42 pm |
|
Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm Berichten: 2385
|
Ik heb m'n uitlaat er even af gehad, en zag dat er in de cilinderwand wat lichte krassen te zien waren. Nou weet ik dat een kleine slijtage niet zo ernstig is, maar wanneer moet ik me afvragen of ik mijn cilinder opnieuw moet laten uithonen? Het gaat om een k9c blok met ongeveer 3 draaiuren na nieuwe zuiger.
_________________ 
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: ma nov 04, 2013 12:52 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Als ze niet te diep zijn kan het geen kwaad hoor.
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
bamacrew
|
Geplaatst: ma nov 04, 2013 1:41 pm |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
je mag ze niet voelen als je eroverheen wrijft dan is het foute boel.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
 |
gewoon maarten
|
Geplaatst: ma nov 04, 2013 4:25 pm |
|
Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm Berichten: 657
|
Zijn ze verticaal of diagonaal ?
|
|
Omhoog |
|
 |
Tom
|
Geplaatst: ma nov 04, 2013 4:50 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Inderdaad: verwar ze niet met de "hoongroeven". Deze zitten namelijk diagonaal, en dienen om de smering in de cilinder "vast te houden".
Verticale krassen zijn inderdaad schade van zuiger.
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
 |
Max
|
Geplaatst: ma nov 04, 2013 6:40 pm |
|
Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm Berichten: 2385
|
Ze zijn verticaal, in de righting waarin de zuiger zich begeeft.
_________________ 
|
|
Omhoog |
|
 |
bas.r.
|
Geplaatst: ma nov 04, 2013 7:11 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 12, 2011 3:47 pm Berichten: 180
|
|
Omhoog |
|
 |
The-Stig
|
Geplaatst: di nov 05, 2013 7:50 pm |
|
Geregistreerd: do okt 20, 2011 7:47 pm Berichten: 611 Woonplaats: Belgie
|
Die krassen zijn eigenlijk enkel erg als je prestatieverlies (door lagere compressie) begint te voelen omdat het mengsel dan weg kan lopen door de kras als de zuigerveer erover loopt. Natuurlijk is het wel best om de oorzaak van die kras even te achterhalen, zit er misschien zand oid in je luchtfilter/carbu/... Dan kan je die misschien best eens reinigen, want anders zal je krassen blijven krijgen. Het kan natuurlijk ook duiden op een versleten zuiger die begint af te brokkelen of zo => reviseren.
_________________ http://kartinfo.webs.com/Birel 2008 - Gx390
|
|
Omhoog |
|
 |
Max
|
Geplaatst: do nov 07, 2013 9:16 am |
|
Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm Berichten: 2385
|
Bedankt voor de antwoorden. Ik ga de boel eens flink schoonmaken en kijken of het enig sinds erger wordt. Nu rijd ik niet dus dat zal wel weer even duren. 
_________________ 
|
|
Omhoog |
|
 |