Auteur |
Bericht |
RaVer
|
Geplaatst: zo okt 27, 2013 11:34 am |
|
Geregistreerd: do nov 10, 2011 11:28 am Berichten: 405 Woonplaats: Westervoort
|
Iemand ervaring met Programmeerbare ontsteking voor de Rotax? Ik ben een recreant en ben zo nu en dan aan het "spelen" met de Rotax. Ook de carburateur al eens geprobeerd te optimaliseren(30mm dellorto) maar nog niet lekker aan het lopen gekregen. Nu ben ik nieuwsgierig wat de onstekeing voor me kan betekenen. Info is zeer welkom..
|
|
Omhoog |
|
 |
Henri
|
Geplaatst: zo okt 27, 2013 11:44 am |
|
Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am Berichten: 431 Woonplaats: Ter Apel
|
Niet aan beginnen aan een programmeerbare ontsteking als je niet genoeg weet van 2takt. En je zal een vermogens bank moeten hebben. Zomaar een curve programmeren geeft een gat in de zuiger. Je moet echt weten waar je mee bezig bent.
Je kan het ook laten doen. En met enig uitleg kan je op de baan dan de basis curve aanpassen aan de omstandigheden.
|
|
Omhoog |
|
 |
RaVer
|
Geplaatst: zo okt 27, 2013 12:51 pm |
|
Geregistreerd: do nov 10, 2011 11:28 am Berichten: 405 Woonplaats: Westervoort
|
|
Omhoog |
|
 |
Henri
|
Geplaatst: zo okt 27, 2013 1:11 pm |
|
Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am Berichten: 431 Woonplaats: Ter Apel
|
ja dat kan. heb je een basis. ik denk dat er maar 1 curve in staat. Dat is een ignitech ontsteking. Daar heb ik misschien nog een goedkoper adresje voor. Maar zonder basis curve.
De software kan je van de ignitech site downloaden. Kan je alvast even spelen.
|
|
Omhoog |
|
 |
RaVer
|
Geplaatst: zo okt 27, 2013 1:19 pm |
|
Geregistreerd: do nov 10, 2011 11:28 am Berichten: 405 Woonplaats: Westervoort
|
Citaat: Daar heb ik misschien nog een goedkoper adresje voor Ik ben ook maar een Hollander..dus goedkoper klinkt als muziek in mijn oren.
|
|
Omhoog |
|
 |
Henri
|
Geplaatst: zo okt 27, 2013 2:11 pm |
|
Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am Berichten: 431 Woonplaats: Ter Apel
|
Houd wel in dat je zelf moet knutselen. alles uitzoeken. Bij nader inzien lijkt mij dat op de roteg site voor jou een betere optie (plug en play).
|
|
Omhoog |
|
 |
DJ_Ex
|
Geplaatst: zo okt 27, 2013 3:48 pm |
|
Geregistreerd: zo aug 08, 2010 9:37 am Berichten: 661 Woonplaats: Nieuw-Buinen (Drenthe)
|
ik heb ook aan deze ontsteking zitten denken. Heeft iemand er ervaringen mee ?
_________________ Intrepid Cruiser, Modena MKZ 2016
|
|
Omhoog |
|
 |
The-Stig
|
Geplaatst: di nov 05, 2013 8:24 pm |
|
Geregistreerd: do okt 20, 2011 7:47 pm Berichten: 611 Woonplaats: Belgie
|
Heb je ook al een nieuwe filter geprobeerd? Denk dat daar ook wel wat winst in zit. (Je zou ook je compressie kunnen verhogen, door je kop af te vlakken, tot pakweg 1/15, en daarmee je squish ook kunnen verkleinen naar minimum 0,6mm maar dat is misschien iets te ingrijpend? Zit anders wel wat winst in hoor.) Ik vind wel dat de ontsteking aanpassen redelijk duur is . Je zou ook een uitlaat kunnen laten berekenen en lassen ofzo, of iets aan je poorttiming laten doen,...
_________________ http://kartinfo.webs.com/Birel 2008 - Gx390
|
|
Omhoog |
|
 |
Jemme72
|
Geplaatst: wo nov 06, 2013 10:30 am |
|
Geregistreerd: wo jul 24, 2013 7:21 am Berichten: 20
|
Nieuwe filter? Welke filters zijn er dan allemaal?
|
|
Omhoog |
|
 |
The-Stig
|
Geplaatst: wo nov 06, 2013 12:52 pm |
|
Geregistreerd: do okt 20, 2011 7:47 pm Berichten: 611 Woonplaats: Belgie
|
Gewoon een filter zoals bijvoorbeeld de icc motoren of oude 100cc's hebben, zodat je een betere luchtstroom hebt.
_________________ http://kartinfo.webs.com/Birel 2008 - Gx390
|
|
Omhoog |
|
 |