Auteur |
Bericht |
Backlash
|
Geplaatst: zo sep 15, 2013 12:22 am |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
Hoi
Laatste kartforum meeting in Genk heb ik een warmloper gehad. De cylinder is toch te ver geschaafd dat er wederom een nieuwe nicasyl wand in moet. Aangezien de vorige wand het maar 5 uur heeft uitgehouden en er nergens een oorzaak (smering / brandstof) te vinden is ga ik twijfelen aan de coating laag die er opgezet was door powerseal.
Heeft er iemand ervaring met ATM ?
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: zo sep 15, 2013 8:51 am |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Bij mijn vorige cilinder ook een nieuwe nicasylwand heb ik geen problem gehad dit was gedaan door Poweseal. Ik geloof niet dat de wand de reden is van je vastloper. Dit is nu al de 3e Yamaha die problemen heeft hier op het forum die van Bas en Bob die van jou en die van Mitchel.
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
Henri
|
Geplaatst: zo sep 15, 2013 9:16 am |
|
Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am Berichten: 431 Woonplaats: Ter Apel
|
Als een cilinder terug komt mot je hem eerst goed reinigen. Met remmen reiniger en een witte doek zo lang poetsen tot het doek wit blijft. Ook moet je kontroleren of de boring nog haaks op de voet staat.
Ik laat mijn cilinder altijd doen in het buitenland door slechte ervaringen hier.
|
|
Omhoog |
|
 |
Bask
|
Geplaatst: zo sep 15, 2013 11:12 am |
|
Geregistreerd: wo nov 23, 2005 2:59 pm Berichten: 709 Woonplaats: Bad Bentheim
|
We hebben ook niks anders gehad als geouwehoer met die blokken! De eerste paar uur ging het goed, tot je een lekke koppakking had, en dan bleef de onzin komen. Na 4 vastlopers in 6 uur motor weggedaan En een nieuwe gekocht. Deze heeft het 5uur gehouden, Daarna iedere 3 uur liep ie vast. Heb alles weggegeven opt laatst. Volgens mij heeft Heide Mulder nog wel veel van die motoren. Succes met de reparatie.
_________________ MS Kart 08 ft. TM K9bspecial
BoBaArt Kartracing
Ik vertrouw iedereen, het is alleen de duivel in hen die ik niet vertrouw...
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: zo sep 15, 2013 8:09 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
ik heb 2 keer lasen nicasilen eerste keer gedaan in italie en de tweede bij atm bijde keren geen probleem mee gehad
|
|
Omhoog |
|
 |
flipkart
|
Geplaatst: ma sep 16, 2013 6:38 pm |
|
Geregistreerd: zo jan 20, 2008 4:48 pm Berichten: 36 Woonplaats: lutjebroek
|
ik weet alleen uit de brommerwereld (50cc) dat er niet veel verschil tussen atm en powerseal zit. alleen is er een tijd geweest dat bijde niet goed nahoonden. wat er dan werd gedaan een dikkere wand laten zetten. en zelf of door een ander bedrijf laten nahoonen en de boven en onderkant licht nadraaien op de de draaibank. noit geen problemen gehad.
|
|
Omhoog |
|
 |
gewoon maarten
|
Geplaatst: ma sep 16, 2013 7:04 pm |
|
Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm Berichten: 657
|
Nooit geen problemen = altijd wel problemen
|
|
Omhoog |
|
 |
Hendrik1985
|
Geplaatst: ma sep 16, 2013 7:56 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
goh het wandelend woordenboek.. 
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
 |
Backlash
|
Geplaatst: ma sep 16, 2013 9:32 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
Ik zal hem van het jaar nog eens laten Powersealen dan. Nu het blok er eens afgehaald, meteen eens netjes schoonmaken. Heb voorlopig toch geen tijd om met de schakel te rijden dus kan er op me gemak aan sleutelen.
De rest van het jaar maar eens aan de Haase met Rotax Max besteden.
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
 |
TechnoPro
|
Geplaatst: zo sep 22, 2013 3:01 pm |
|
Geregistreerd: zo jan 03, 2010 1:44 pm Berichten: 68
|
Heb ervaring met beide 2 cilinders bij ATM en 2 bij Powerseal.
Bij beiden had ik een goede service, ATM is wel grover in zijn hoonpatroon wat weer voor een snellere zuiger slijtage zorgde , maar het is nu ook weer niet zo dramatisch, het is miniem hoor.
Powerseal , na de eerste 1 à 2 uur rijden plaats ik altijd een nieuw segment. Wat je altijd hebt bij hun cilinders is na een uurtje rijden dat je langsgroeven zit in de nicasil, dat is geen probleem op zich. Indien je daarna een nieuw segmentje zet gaan die langsgroeven er weer uit. De groeven zijn ook weer miniem hoor , niets dramatisch.
In beide gevallen vraag ik altijd om na het nicasilen de poorten niet te bewerken ( boorden bewerken ) want dat doe ik zelf en ik meet mijn cilinder na op de draaibank om te zien of hij nog 100% haaks is. Je cilinder wordt er niet beter van door telkens weer door de zuurbaden te gaan om de oude nicasil eraf te krijgen.
Ik ken je cilinder niet , kan je me eens zeggen welke motor je hebt ? Kan je een foto tonen hoe die is vastgelopen ( zuigerbeeld en cilinderbeeld ). ?
Dank je
|
|
Omhoog |
|
 |
powerspayk
|
Geplaatst: ma sep 23, 2013 5:54 am |
|
Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm Berichten: 1008
|
Ik heb de mijn TM Cilinder naar de paauw kartracing gebracht en die stuurt hem op naar TM voor nicasilen beter gaat het niet en Betaalbaar 
|
|
Omhoog |
|
 |
Backlash
|
Geplaatst: ma sep 23, 2013 11:17 am |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
@TechnoPro De zuiger is vastgelopen aan de powervalve kant. Nicasyl is dermate beschadigd dat er wel een nieuwe wand in moet. Een nicasyl heel hard, maar erg dun. Soms heb je mazzel en kan je het er voorzichtig afhalen maar in dit geval was dat helaas niet zo.
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
 |