Kartforum https://megakart.nl/phpBB2/ |
|
Zuiger speling Honda GX390 https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=11198 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Backlash [ ma sep 23, 2013 11:19 am ] |
Berichttitel: | Zuiger speling Honda GX390 |
Weet iemand toevallig de zuigerspeling van een Honda GX390 motor? Als ik de zuiger in zijn hoogste stand zet en ik druk hem naar 1 kant past er 0.45 tussen. Lijkt me wat veel... Motor rookt overigens niet en loop wel redelijk maar ik krijg er niet meer als 5400 RPM uit. Dacht misschien wat compressie verlies? |
Auteur: | svv [ ma sep 23, 2013 4:55 pm ] |
Berichttitel: | Re: Zuiger speling Honda GX390 |
Lijkt me idd. wat ruim. Kijk hier even, bladzijde 96. http://www.ezgrout.com/brochure/Manuals ... Manual.pdf |
Auteur: | Backlash [ ma sep 23, 2013 5:24 pm ] |
Berichttitel: | Re: Zuiger speling Honda GX390 |
Mooi... zocht me rot naar deze info ![]() Dank je! |
Auteur: | svv [ ma sep 23, 2013 5:36 pm ] |
Berichttitel: | Re: Zuiger speling Honda GX390 |
Graag gedaan ![]() Trekt dat blok ook slecht? Lage compressie geeft vooral minder koppel volgens mij. Ik denk eerder aan klepveren die te slap/moe zijn. |
Auteur: | Scarto [ ma sep 23, 2013 7:26 pm ] |
Berichttitel: | Re: Zuiger speling Honda GX390 |
Zuigerspeling te groot zou kunnen vertalen in minder koppel, omdat je compressie verliest. Minder compressie betekend minder hoge einddruk, dus minder druk op de zuiger, dus minder koppel. In theorie zou de grotere zuigerspeling zelfs tot meer toeren kunnen leiden, omdat je minder sleepverliezen hebt. Bij hoge toerentallen, dus hoge temperaturen, wordt de zuiger kortstondig warmer dan de cilinder, waardoor deze meer uitzet en dus minder speling krijgt. Daardoor krijgt hij meer sleepverliezen en zakt het maximum toerental. Maar dat is slechts een theoretisch verhaal, zoals ik al zei. Gebrek aan toeren zou makkelijker verklaard kunnen worden door zwevende kleppen, zoals svv al zijn. Ik heb op mijn GX390 dubbele klepveren gestoken, het toerental steeg daarmee van 5500 naar 6500. De klepveren van een GX140 passen exact in die van de GX390! |
Auteur: | Backlash [ do okt 03, 2013 6:40 pm ] |
Berichttitel: | Re: Zuiger speling Honda GX390 |
Citaat: De klepveren van een GX140 passen exact in die van de GX390! Dat wist ik niet, dat ga ik eens uitproberen! |
Auteur: | IncineratorX2 [ vr okt 04, 2013 2:03 pm ] |
Berichttitel: | Re: Zuiger speling Honda GX390 |
hey Tim, dat heb ik je toch al eens gezegt ![]() Tevens zijn de klepkeringen niet nodig (Scheelt ook weer zweven), deze lekken minimaal ivm spatsmering van je blok. Ook je blok 5 graden achterover kantelen (cilinder kant op), olie aanvullen tot het randje. Is verbetering van de smering en endurance. -paar tips die ik ondertussen heb kunnen oppakken- pm me ff als je die veren besteld ![]() |
Auteur: | IncineratorX2 [ vr okt 04, 2013 2:04 pm ] |
Berichttitel: | Re: Zuiger speling Honda GX390 |
Oh ik had dik .5 speling. Overmaat zuiger geprobeert .25 maar dat ging em niet worden :S ben bang dat mijn cilinder ovaal is uitgesleten.. |
Auteur: | Backlash [ ma okt 07, 2013 11:01 pm ] |
Berichttitel: | Re: Zuiger speling Honda GX390 |
Even laten meten, weet je meteen waar je aan toe ben. Of laten opboren naar die 0.25 overmaat. |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |