Auteur |
Bericht |
100cc vortex
|
Geplaatst: wo sep 04, 2013 10:09 am |
|
Geregistreerd: zo apr 12, 2009 9:25 am Berichten: 87
|
hallo,
weet iemand de slag van een parilla 60cc? en wat de afstanden zijn van de gaten?(afstanden van de gaten waar de tapeinden in gaan)
ik zal dit graag willen weten omdat ik wil proberen een parilla cilinder op mijn yamaha fs1 oldtimer temonteren.
gr. jeremy
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: wo sep 04, 2013 11:11 am |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
kun je dat niet vinden in de homologatie?
|
|
Omhoog |
|
|
100cc vortex
|
Geplaatst: wo sep 04, 2013 11:30 am |
|
Geregistreerd: zo apr 12, 2009 9:25 am Berichten: 87
|
ohja natuurlijk. nog bedankt he
|
|
Omhoog |
|
|
100cc vortex
|
Geplaatst: wo sep 04, 2013 11:34 am |
|
Geregistreerd: zo apr 12, 2009 9:25 am Berichten: 87
|
alleen de afstand van de gaten kan ik niet vinden
|
|
Omhoog |
|
|
powerspayk
|
Geplaatst: do sep 05, 2013 6:25 am |
|
Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm Berichten: 1008
|
Ik heb vroeger zeer veel met deze motoren gewerkt, je kunt een cilinder van een Fs1 lekker snel maken 110 km/h was de snelste dat was een 1972 met roterende inlaat, die jongere Motoren 95 km/h is mogelijk niets met parilla 60cc dat is flauwekul!!!! Of wat ook lekker snel was Puch Maxi met een superbreitwand kreidler Cilinder Top Speed politie heeft me 118 km/h aangehouden ik was zo trots op mijn werk dat ik alles kon houden en de Agente op een biertje uitgenodigd heb, dat was in 1980 in een klijn dorpje
|
|
Omhoog |
|
|
tonnymontana
|
Geplaatst: do sep 05, 2013 9:11 am |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
Maar hoe betrouwbaar waren die kilometertellers nog in 1980?
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
|
powerspayk
|
Geplaatst: do sep 05, 2013 10:20 am |
|
Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm Berichten: 1008
|
Dat testen we met een Auto of met een wegmotor en die waren toen ook niet zo slecht! Wat wij vroeger deden was het echte Motortuning niet wat nu gedaan word alles so klaar kopen!
Uren lang slijpen en polijsten van spoelpoorten en als je iets te veel materiaal weg was geslepen kon je de Cilinder storneren!
|
|
Omhoog |
|
|
100cc vortex
|
Geplaatst: do sep 05, 2013 10:26 am |
|
Geregistreerd: zo apr 12, 2009 9:25 am Berichten: 87
|
powerspayk ik rij met een fs1 cilinder 50cc die helemaal uitgevijlt is en gepolijst en haal een snelheid van 95 op gps. heb trouwens meer gedaan dan alleen de cilinder aanpassen, 3 plaats koppeling er ingemaakt, hpi ontsteking, carburateur gepolijst etc
maar ik wil wat aparts niet waar iedereen mee rijdt daarom dacht ik aan een parilla cilinder op een fs1. niemand heeft dat.
|
|
Omhoog |
|
|
powerspayk
|
Geplaatst: do sep 05, 2013 11:16 am |
|
Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm Berichten: 1008
|
Ho met alleen Cilinder bewerken lukt dat ook niet, grotere inlaatspruitstuk en carburateur, dreifstang polijst lichter gemaakt en uitbalanceert, Cilinderkop gevlakt, verbrandingskamer cilinderkop dicht gelast en nieuw uitgedraaid en de zuiger daarop aangepast dat was al professioneel werk wat we daar maakte!
Velen weten dat niet maar Yamaha FS1 reden in Japan met 80cc Cilinders ik heb er ooit een gezien, maar kom je met parilla cilinder mit die inlaat weg?
|
|
Omhoog |
|
|
100cc vortex
|
Geplaatst: do sep 05, 2013 1:08 pm |
|
Geregistreerd: zo apr 12, 2009 9:25 am Berichten: 87
|
met inlaat komen we wel wel, een luchtfilter maken in het frame want de carburateur komt dan op de plek waar de luchtfilter nu zit. cilinder en cilinderkop afvlakken is nietzo heel spannend als je maar niet tever gaat maar de cilinderkop zelf uitdraaien en aanpassen gaat zeer nauw je kan met 1 fout het ding meestal al weg gooien.
ik weet dat ze er met 80cc reden maar heb nog nooit zon cilinder gezien, als ik er een tegen kom. ben ik zeer geintresseerd.
maar kan iemand voor mij die tapeind maten opmeten van een parilla cilinder, maar powerspayk een kreidler cilinder met smalletap en bredevoet moet toch ook op een fs1 temaken zijn. slag komt overeen. dus hoef de cilinder niet aftevlakken/afdraaien. alleen tapeinden 1mm aan elke kant naar buitenplaatsen.
|
|
Omhoog |
|
|
powerspayk
|
Geplaatst: vr sep 06, 2013 5:47 am |
|
Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm Berichten: 1008
|
Maar de carburateur moet wel zo dicht mogelijk aan de Cilinder verbouwd worden lukt dat dan ook?
Ik heb zeker 5 cilinderkopen weg kunnen gooien nergens kon je in die tijd info krijgen uitproberen en testen meer ging niet.
Ik heb toen die kerel 500.- geboden maar hij verkocht hem niet jammer ;-(
Met kreidler cilinder weet ik niet of dat past, maar dan een superbreitwand alles andere is oninteressant, en bij Kreidler kun je ca. 20 km/h eruit halen met die inlaat tijdpunt te veranderen en dat gaat heel makelijk!
Zuiger in de cilinder op de bovenste 0 punt zetten, dan met een naalt bij de inlaat het overstaande van de zuiger af tekenen en dat eruit frezen iets afschuinen en je zult zien dat de Motor veel sneller is orginele Zundap of kreidler en Puch Maxi 65 Km/h was normaal en de Cops vonden niets alles was ''Orgineel'' Hahaaaa
|
|
Omhoog |
|
|
100cc vortex
|
Geplaatst: vr sep 06, 2013 9:10 am |
|
Geregistreerd: zo apr 12, 2009 9:25 am Berichten: 87
|
ja ik kan de carburateur gewoon op de normale manier monteren aan de cilinder, lucht filter pas ik daar op aan. ik probeer ook zoveel mogelijk dingen maar financieel wil dat niet altijd.
wat voor cilinder raad u aan om teproberen dan?
|
|
Omhoog |
|
|
powerspayk
|
Geplaatst: vr sep 06, 2013 9:28 am |
|
Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm Berichten: 1008
|
Hoe is dat met eeen 80cc Yamaha RD Cilinder past dat niet?
|
|
Omhoog |
|
|
100cc vortex
|
Geplaatst: vr sep 06, 2013 10:01 am |
|
Geregistreerd: zo apr 12, 2009 9:25 am Berichten: 87
|
weet ik eigenlijk niet, zal is op zoek gaan naar de boring/slag en afstand van de tapeinden.
maar is wel minder apart dan een parilla cilinder
|
|
Omhoog |
|
|
100cc vortex
|
Geplaatst: vr sep 06, 2013 10:11 am |
|
Geregistreerd: zo apr 12, 2009 9:25 am Berichten: 87
|
de slag van een rd80 is 42mm en van een 50cc 40mm de slag van een fs1 is 39,7mm
de drijfstang is van allebij het zelfde 84mm
|
|
Omhoog |
|
|