Kartforum
https://megakart.nl/phpBB2/

T.A.G motoren
https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=1104
Pagina 1 van 2

Auteur:  Turbo Fever [ ma maart 06, 2006 9:43 pm ]
Berichttitel:  T.A.G motoren

Hoi,allemaal ik was benieuwd of er hier ook leden zijn die met een T.A.G motor rijden.(b.v CRS).

Vr.Gr Peter

Auteur:  Paulo27 [ ma maart 06, 2006 9:48 pm ]
Berichttitel: 

Hoi Turbo,

Allereerst welkom op ons Kartforum...

TAG-motoren zijn er zat. Kijk alleen maar naar de Rotax Max en onder de
leden hier (incl. mijzelf) rijden er een hoop met deze motor.

Zo heb je ook de:
- Vortex Rok
- Super Rok
- SEVEN L4 en L5
- IAME-X30
- etc.. (touch and go)

Maar ben je op zoek naar iets specifieks omdat je dit vraagt ???

Suc6

Auteur:  David [ ma maart 06, 2006 9:49 pm ]
Berichttitel: 

Er zijn meerdere mensen hier die met een TAG rijden, al heeft het merendeel van hen een Rotax Max.

Auteur:  Turbo Fever [ ma maart 06, 2006 10:00 pm ]
Berichttitel: 

Ik vraag dit omdat ik terug wil van icc naar tag.Maar een Max zie ik niet als een TAG motor.Een TAG motor moet aan bepalde eisen voldoen om vanaf 2007/2008 de 100 cc klasse vervangen.Een Super Rok valt onder de klasse van de Formule Super A straks vanwege de carberateur en klep bij de uitlaatpoort.Je krijg straks nog meer merken motoren als de Super Rok.Ik twijvel namelijk of het word een Rok motor of TAG CRS,.deze heeft meer vermogen. Maar ik was benieuwd naar ervaringen kwa rijden en trekkracht uit de bochten.

Peter

Auteur:  David [ ma maart 06, 2006 10:04 pm ]
Berichttitel: 

Ik neem aan dat je weet wat de afkorting TAG betekent? Het werd zo'n beetje tegelijk uitgevonden met de Rotax Max, die dus aan alle eisen van een TAG voldoet.
Er is (bij mijn weten) nog geen enkele motor gehomologeerd voor de klasse die straks de 100cc klasse moet gaan vervangen, dus er is ook nog geen enkele die aan de eisen voldoet (o.a. omdat die eisen nog niet 100% vastgelegd zijn).

Auteur:  Turbo Fever [ ma maart 06, 2006 10:14 pm ]
Berichttitel: 

David,het is iets van pakken en wegwezen :D De bedoeling is 30 mm carberateur ,geen klep in de uitlaatpoort ,etc,etc .Hang me er niet aan op dit is wat ik lees en hoor.Maar ik was benieuwd of er hier met deze motoren gereden werd.

Peter

Auteur:  joris [ ma maart 06, 2006 10:20 pm ]
Berichttitel: 

Citaat:
Maar een Max zie ik niet als een TAG motor


dit is juist de bekendste tag motor en ook de oudste

de moderne zijn wel wat sneller maar niet veel

de super rok die jij aan haalt valt dadelijk niet onder deze klassen omdat die met een grotere carb enz rijden. er is namelijk veel meer uit 125 cc te halen dan 29 pk maar dit word niet gedaan om de kosten te drukken. anders konden ze net zo goed de 100cctje aan houden

Auteur:  David [ ma maart 06, 2006 10:26 pm ]
Berichttitel: 

FIA/CIK schreef:
Technical Regulations
The World Council has decided to authorise the homologation of a Power
valve (exhaust valve) on the future 125 cc “long-life” engines. This Power
valve, which is opened pneumatically and closed mechanically without any
electronic connections, may be fi tted on all new generation engines, with
the exception of those in the Junior category.
The maximum authorised engine speeds (revs) on the racing versions of
the future 125 cc engines have been changed to 15,000 rpm in ICA and
16,000 rpm in Formula A; the limit for the Junior engines must be defi ned
at a later date.
The racing versions of the future 125 cc engines must be fed by a homologated
butterfl y carburettor, with a maximum diameter of 20 mm in Junior,
24 mm in ICA and 30 mm in Formula A.


De Rotax Max is gewoon een TAG, maar voldoet inderdaad niet aan de eisen die op dit moment vastgelegd zijn. Niet vanwege de powervalve, zoals je ziet is die gewoon toegestaan, maar omdat er een carburateur met vlinderklep op moet zitten.

Auteur:  joris [ ma maart 06, 2006 10:31 pm ]
Berichttitel: 

hmmm een vlinderklep das zijn gewoon die tillotson achtige klote dingen of niet ? je kunt beter zo'n delorto hebben

Auteur:  David [ ma maart 06, 2006 10:41 pm ]
Berichttitel: 

Jep. Verkrijgbaar in allerlei soorten en maten.

Auteur:  Paulo27 [ ma maart 06, 2006 10:43 pm ]
Berichttitel: 

Joris,

Een Rotax Max heeft een Dell'Orto aan board.....

@Turbo,
Wil je een nieuwe TAG motor die dan wel aan de eisen voldoet (volgens jou) en nog
behoorlijk snel ook...

- SEVEN L4 Racing 40 pk, 16.500 rpm
- IAME X-30 33 pk, 15.500 rpm

Er zullen er vast nog veel meer zijn, maar hier hoor ik hele goede geluiden over.
Ben zelf ook nog niet uit welk motor ik ga aanschaffen, maar het ziet er
naar uit dat het een van deze twee zal gaan worden.

Suc6

Auteur:  RJ [ di maart 07, 2006 10:27 am ]
Berichttitel: 

Vanaf 2007 is ICC ook TAG, komt een electrische starter op nl.

Maar uiteraard valt dat niet onder de TAG klasse :-)

Auteur:  joris [ di maart 07, 2006 5:34 pm ]
Berichttitel: 

paulo dat weet ik maar een vlinderklep is juist geen dellorto maar een tillosonachtige (die ook op een 100cc en promo's zitten) dit zijn niet de fijnste carb. dus snap ik dat niet zo goed een dellorto of zoiets is veel makkelijker en minder gevoelig

ps een seven heeft ook een dellorto dus zal dan ook niet in die klasse vallen de iame x30 wel geloof ik

Auteur:  Turbo Fever [ di maart 07, 2006 5:59 pm ]
Berichttitel: 

De CRS die ik aanhaal,zit een ICC cilinder op met aangepaste poortimingen.Variabele onsteking (pvl) 30 mm carberateur.Deze moteren leveren ongeveer 33 pk ,en gaan volgens zeggen zo'n 40 - 50 uur mee.Daarna zuiger vervangen.Ik rijd nu ICC recreatief ,niet zo heel veel meer :( ,ben veel bezig met sleutelen in de NK's in de klasse 05 nationaal 125 cc. Ook gezien mijn leeftijd en conditie :shock: is ICC erg zwaar.Daarbij ben ik ook begonnen met mijn zoon, om hem te leren karten (tony kart met 50 cc comer) in een baby kart.En ben ik die dure revisie kosten behorende bij ICC zat.

Peter

Auteur:  SkeurijzeR [ di maart 07, 2006 6:13 pm ]
Berichttitel: 

volgens mij is variabele onstekking ook niet toegestaan, maar weet niet zeker.

En wat is er mis met de vlinderklep carberateurs?
ik heb net zo lief een Ibea carb, geen gedoe met div sproeiers, vlotters, en gasnaald posities!

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/