Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jun 30, 2013 7:06 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am
Berichten: 1160
Woonplaats: Son en Breugel
Vandaag gaan rijden op de landsard met me nieuwe Tmk9c, zit net een nieuwe zuiger in het blokje dus eerst rustig inrijden.
Op de bok het kartje gestart warm gedraaid, alles ff gecheckt en gaan met die banaan. Nu na 3/4 rondjes begon het blok opeens in te houden. Met horten en stoten in de pits kunnen komen. Toe ik een blik wierp naar de carburateur tijdens het rijden spoot de benzine eruit.

Dus carburataur eraf gehaald, stroomde er benzine uit de luchtfilter. Maar zo 1,2,3 te zien was er niks mis mee. Nieuwe bougie erin alles schoongemaakt en nogmaals gecontroleerd en weer gaan rijden. Nu weer het zelfde probleem helaas. Weer benzine uit het zwarte ontluchtingsslangentje op de carburateur,luchtfilter weer helemaal onder. De bougie had een mooie kleur na het rijden, caburateur was ook helemaal schoon aan de binnenkant. Het palletjes wat aan het vlotterbakje zit werkt ook mooi. Als je die naar boven drukt sluit die mooi af. De retour is goed aangelegd zoals het hoort en werkt ook goed!

Heb geen flauw idee wat het kan zijn, iemand anders die dit heeft mee gemaakt???

_________________
DR J97 2013 + Rotax max 2013
Birel S5 2013 + Tm K9C special
Exprit 2012 + Rotax Max 2010


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 30, 2013 8:27 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
zit het inlaat filter stevig vast zodat de carb niet kan schudden ? want dit wil ook wel eens van die klachten geven


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 30, 2013 8:28 pm 

Geregistreerd: zo nov 08, 2009 8:32 pm
Berichten: 91
Woonplaats: regio Nijmegen
Heb jij de overstroom slangen op een potje aangesloten waarin een gaatje/beluchting zit (zodat hier geen druk wordt opgebouwd) ?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 30, 2013 8:50 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am
Berichten: 1160
Woonplaats: Son en Breugel
ja de carburateur zit niet al te vast op de inlaat ( op verzoek van een monteur van Kombikart), dit omdat de de trillingen inderdaad wel eens problemen geven. En de overstroomslangen bedoel je de retour naar de tank? Of bedoel je het slangentje waar je druk mee opbouwt? Waar daar zit een gaatje in het potje.

_________________
DR J97 2013 + Rotax max 2013
Birel S5 2013 + Tm K9C special
Exprit 2012 + Rotax Max 2010


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 30, 2013 9:14 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Ik ken het blokje niet maar het lijkt mij dat de carburateur gewoon overloopt. (keihin carburateur toch?)
Dan kan ik maar een paar dingen verzinnen.
De vlotternaald sluit niet goed af. (vuil er tussen?)
De vlotter zelf loopt ergens klem.
Vlotter niveau misschien te hoog afgesteld.

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 30, 2013 10:09 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am
Berichten: 1160
Woonplaats: Son en Breugel
Nee het is een dellotro vsh30 dacht ik?? Maar vlotter gaat goed op en neer, goed schoongemaakt alles. En hoe kan je de vlotterniveau afstellen dan?

_________________
DR J97 2013 + Rotax max 2013
Birel S5 2013 + Tm K9C special
Exprit 2012 + Rotax Max 2010


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 30, 2013 11:19 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
Welkom bij de club van overlopendr vhsh carburateurs haha.

Float level afstellen zie alhier: http://www.google.nl/url?sa=t&source=we ... ZudAKZDLfg

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jul 01, 2013 12:29 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am
Berichten: 1160
Woonplaats: Son en Breugel
Zal het hier aan liggen? Ik denk dat je in een rondje of 3/4 wel je vlotterbakje hebt leeg gereden toch?

_________________
DR J97 2013 + Rotax max 2013
Birel S5 2013 + Tm K9C special
Exprit 2012 + Rotax Max 2010


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jul 01, 2013 2:47 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Citaat:
Zal het hier aan liggen? Ik denk dat je in een rondje of 3/4 wel je vlotterbakje hebt leeg gereden toch?

Zou goed kunnen. (komt vaker voor begrijp ik van Deksel :) )
De vlotterbak word continu gevuld door de benzinepomp en gaat dus niet leeg.
Als de druk van de pomp hoger is dan de druk van de vlotter op de vlotternaald blijft hij vullen en loopt ie over.

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jul 01, 2013 8:55 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am
Berichten: 431
Woonplaats: Ter Apel
Als er een retour op zit naar de tank kan dat het probleem niet zijn met teveel druk.
Ik zou even naar iemand gaan met wat meer ervaring. Hier ben je welkom.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jul 02, 2013 7:54 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am
Berichten: 1160
Woonplaats: Son en Breugel
Nou er zit een gewone standaard pomp op van 35 liter per uur, en er zit ook een retourleiding op. Volgens mij moet ik er ook geen kleinere pomp opzetten?? En Henri dankjewel voor je aanbod, maar je woont net iets te ver haha.

_________________
DR J97 2013 + Rotax max 2013
Birel S5 2013 + Tm K9C special
Exprit 2012 + Rotax Max 2010


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jul 02, 2013 9:41 am 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
ik heb het ook wel eens gehad 2 keer zelfs

1e keer zat mijn filter niet vast genoeg waardoor de carb teveel schudde en daar door overliep

de 2de keer was het het afsluiter naaldje die versleten was en dus niet meer goed genoeg sloot hier was overigens niet heelveel aan tezien

het kan ook nog zijn dat de membraanplaten niet oke zijn maar daar gaat hij geen benzine van uit de carb spuiten maar wel horten en stooten


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jul 02, 2013 10:33 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am
Berichten: 1160
Woonplaats: Son en Breugel
Filter bedoel je benzine filter Joris? Heb allemaal nieuwe benzineleiding gemonteer 7mm zodat de T en Y stukjes goed vast zitten. Nieuwe benzine filter tussen gezet voordat de benzine de carburateur in gaat.
Als ik met me mond in het pijpje blaas waar benzine in gaat blaast ie mooi door, en druk de vlotter omhoog sluit ie goed af. Maar als je dan ook echt hard door heen blaast dan voel je het uit de ontluchtingsslangentjes eruit komen.

_________________
DR J97 2013 + Rotax max 2013
Birel S5 2013 + Tm K9C special
Exprit 2012 + Rotax Max 2010


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jul 02, 2013 11:02 am 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
nee lucht filter


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jul 02, 2013 1:14 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am
Berichten: 1160
Woonplaats: Son en Breugel
Die zit ook gewoon degelijk vast zoals het hoort. Elastiek bevestigd op een luchtfilterhouder...

_________________
DR J97 2013 + Rotax max 2013
Birel S5 2013 + Tm K9C special
Exprit 2012 + Rotax Max 2010


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David