Auteur |
Bericht |
Jasper31
|
Geplaatst: ma jul 15, 2013 6:20 pm |
|
Geregistreerd: do okt 20, 2011 5:06 pm Berichten: 164
|
Hallo allemaal,
Na gister een heerlijke en erg leuke dag gehad te hebben op pottendijk zijn we toch nog blijven steken op een aantal vragen. Mijn motorblok liep namelijk iets anders dan normaal, met als resultaat een teleurstellende snelste tijd van 41.5 ofzo..
We begonnen de dag met sproeier 175, voorontsteking op 1.5mm en gasnaald op clip 2 geloof ik. Carburateur verder niet meer aangeraakt. We hadden een stintje of twee gereden met deze setup, en hebben de bougie gechecked.. Koffiebruin, maar de zuiger was wat aan de droge kant en had een klein beetje last van detonatie.
Vervolgens de voorontsteking op 1.7mm gezet, sproeier hetzelfde gelaten en gaan rijden. De kart hield echter in op bepaalde punten, meestal de bocht voor het opkomen van het rechte stuk, of na de kombocht bij het doorschakelen van 2 -> 3. Inhouden op een manier dat lijkt alsof je gaskabel gebroken is.. Helemaal geen reactie.. Pas na een seconde spelen met het gaspedaal pakt ie weer en stuift ie door naar de zesde versnelling. Rest van de ronde rijdt ie netjes door, tot 2-3 rondjes later.. Zuiger was wat natter aan de bovenkant, bougie nog steeds netjes koffiebruin. Echter zat er ook een laagje benzine in het opvangbakje van de carburateur.. We hebben de voorontsteking op 1.6mm gezet en vervolgens de membraanplaten nagekeken. Er bleek inderdaad 1 plaatje 'kapot' te zijn. Hij stond een beetje open en een hoekje was wat afgebrokkeld. Afijn, wij dachten hiermee de detonatie en het terugsputteren van benzine opgelost te hebben.
Het probleem was alleen nog niet verholpen.. Het was wel wat geminderd, maar dat inhouden deed ie nog steeds af en toe, en het terugsputteren van benzine ook. De benzine was trouwens niet te zien in het luchtfilter!
Mijn vraag is wat dit zou kunnen zijn?
Alvast bedankt voor alle hulp!!
_________________ Energy 2009/VM icc 2009
|
|
Omhoog |
|
|
Henri
|
Geplaatst: ma jul 15, 2013 6:56 pm |
|
Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am Berichten: 431 Woonplaats: Ter Apel
|
Detonatie word erger als je de de ontsteking vroeger zet zoals je gedaan hebt. Je kan ook detonatie hebben op de combinatie van naald en buis terwijl de hoofdsproeier te groot is.
Wat voor naald en buis heb je er in en wat zijn de onderuit sproeiers ? Hoe staat de squish ? Welke membraam plaatjes gebruik je ? origineel vm of wat anders ? Want daar zit ook dag en nacht verschil in. Je mag ook langs komen. Ik wil er wel even naar kijken. Ik woon in de buurt van pottendijk. Stuur een pm en je krijgt mijn telefoon nummer bij interesse.
|
|
Omhoog |
|
|
gewoon maarten
|
Geplaatst: ma jul 15, 2013 9:13 pm |
|
Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm Berichten: 657
|
Je retourleiding is wel "vrij" ?
|
|
Omhoog |
|
|
Jasper31
|
Geplaatst: di jul 16, 2013 7:00 pm |
|
Geregistreerd: do okt 20, 2011 5:06 pm Berichten: 164
|
Die belandt in een opvangbakje
_________________ Energy 2009/VM icc 2009
|
|
Omhoog |
|
|
Henri
|
Geplaatst: di jul 16, 2013 7:25 pm |
|
Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am Berichten: 431 Woonplaats: Ter Apel
|
Citaat: Die belandt in een opvangbakje Ik denk dat hij de benzine retour leiding bedoeld terug naar de tank.
|
|
Omhoog |
|
|
Jasper31
|
Geplaatst: di jul 16, 2013 9:42 pm |
|
Geregistreerd: do okt 20, 2011 5:06 pm Berichten: 164
|
Haha oh foutje.. Nou ja dat zit allemaal nog gewoon goed!
_________________ Energy 2009/VM icc 2009
|
|
Omhoog |
|
|
Jasper31
|
Geplaatst: do jul 18, 2013 8:38 pm |
|
Geregistreerd: do okt 20, 2011 5:06 pm Berichten: 164
|
Correctie!!
Toch niet.. Retourleiding zat inderdaad beklemd ergens onder de stoel, op een plek die lastig te zien is..
Nu we dit weten kunnen we weer verder met het detonatieprobleem.. Hopen dat dit nu ook verholpen is!
_________________ Energy 2009/VM icc 2009
|
|
Omhoog |
|
|