Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jun 23, 2013 12:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 14, 2013 11:40 am
Berichten: 545
Woonplaats: Gent
Hallo iedereen,

Ik heb inmiddels 2 Rotax Max SR blokken. Eentje uit 2003 dat nu vervangen wordt door één van 2010.
Op mijn oude blok zat ook het nieuw type koppeling. Toen ik het koppelingshuis eraf haalde kwam de naaldlager eruit, te samen met een ring. Op mijn recentere blok zit naast die ring ook nog een rubber O-ring.

De O-ring: 208.094.2
De ring: 208.093

Nu zie ik dat je 2 types naaldlagers hebt. Een langer type en een korter type...
208.094 en 208.094.1

Begrijp ik het juist dat als je het korte type naaldlager hebt 208.094.1, je die O-ring erop moet steken. Als je het kortere type hebt (17mm lang) dan moet dit niet?

Zou het ook kunnen dat het krukas van een oudere motor iets langer is waardoor op mijn oude motor een 20mm lange naaldlager zit zonder O-ring en op de recentere motoren is het krukas iets korter waardoor men 17mm naaldlager steekt + O-ring (zo'n O-ring is toch geen 3mm?)

Moet ik nu het kortere of het langere type plaatsen op mijn motor? Met of zonder O-ring?

Afbeelding
(foto van kartservice.nl)

_________________
Birel RY31 met Rotax Max SR.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 23, 2013 1:17 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 19, 2012 7:56 am
Berichten: 97
Woonplaats: Riemst
viewtopic.php?f=3&t=6654

Mss heb je hier wat aan?
2de bericht.

grts


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 23, 2013 2:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 14, 2013 11:40 am
Berichten: 545
Woonplaats: Gent
Daar heb ik wat aan, bedankt!
Zal waarschijnlijk de kortere naadlager gebruiken met de O-ring.

_________________
Birel RY31 met Rotax Max SR.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 23, 2013 4:57 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Citaat:
Zal waarschijnlijk de kortere naadlager gebruiken met de O-ring.

Dit is ook juist.

Tip: smeer het lager na iedere rijdag.

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 23, 2013 5:21 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 14, 2013 11:40 am
Berichten: 545
Woonplaats: Gent
Ok, bedankt.

Is dit ook goed om de lager mee te smeren? Is bruinachtig vet.
Afbeelding

_________________
Birel RY31 met Rotax Max SR.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 23, 2013 6:34 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Dat zou normaal gesproken inderdaad gewoon geschikt vet moeten zijn voor het naaldlager.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David