Auteur |
Bericht |
Nodroz
|
Geplaatst: vr mei 10, 2013 10:16 pm |
|
Geregistreerd: zo apr 14, 2013 11:40 am Berichten: 545 Woonplaats: Gent
|
Ik heb de zoekoptie al gebruikt, maar ik heb nog niets echt concreet gevonden... daarom vraag ik het hier nu. Het gaat hier over de Rotax Max FR125 Senior. Dus, er is me verteld geweest dat je een kleine revisie doet na 30uren, en een grote na 60uren. De ene zegt 20uur, de andere dan weer 30. 30 lijkt me een mooi getal en aangezien Rotax zelf aangeeft dat je revisie pas moet doen na 50uren lijkt 30uren me echt wel safe. Of niet? Wat verstaat men onder een kleine revisie, en wat verstaat men onder een grote? Wat word er allemaal vervangen? Welke dingen moet je nakijken? Bestaat er ergens een handboek die uitlegt wat en hoe je een revisie moet uitvoeren? Hoeveel kost een kleine revisie gemiddeld, en een grote? (zonder arbeidskosten) Groetjes, Alexander
_________________ Birel RY31 met Rotax Max SR.
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: vr mei 10, 2013 10:21 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Nodroz,
Zie mijn antwoord in de andere topic.... Als je originele Maintenance Manual van de Rotax Max er op naslaat (is gratis te downloaden) dan staat daar alles in.
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
Nodroz
|
Geplaatst: vr mei 10, 2013 10:23 pm |
|
Geregistreerd: zo apr 14, 2013 11:40 am Berichten: 545 Woonplaats: Gent
|
Ik las net je post in het andere topic. Net na ik dit had gepost, sorry. Jij raad eerder aan om 20/40 - klein/grote revisie? En wat is zoal de prijs van zo'n kleine / grote revisie? Bestaat er ook een Nederlandse handleiding van de motor? Ik heb de Engelse, maar Nederlands leest net iets vlotter.
_________________ Birel RY31 met Rotax Max SR.
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: vr mei 10, 2013 10:54 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Nodroz,,
De kleine is meestal alleen de zuiger vervangen, koppakking en evt de Carterolie kosten ca. 125 euro De grote (motor wordt dan helemaal opengemaakt) is (wederom) de zuiger, lagers, pakkingen, evt. Bigend, Tandwiel, schoepje van waterpomp, en alles wordt verder nagekeken op gebreken, koppelingm krukasspeling, startmotor, bekabeling etc etc . kosten ca. 300-350 euro
Nederlandse handleiding is er volgens mij wel ergens op het net te vinden.. gewoon even via Google...
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: za mei 11, 2013 12:02 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Ik geloof dat er alleen duitse en engelse handleidingen zijn.
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: za mei 11, 2013 12:39 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
YES Genau...
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
Nodroz
|
Geplaatst: za mei 11, 2013 12:57 pm |
|
Geregistreerd: zo apr 14, 2013 11:40 am Berichten: 545 Woonplaats: Gent
|
Ok bedankt voor de informatie Paul en David! We hebben weer wat bijgeleerd.
_________________ Birel RY31 met Rotax Max SR.
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: za mei 11, 2013 3:23 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
YOUR WELCOME MY FRIEND !
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|