Auteur |
Bericht |
xracer
|
Geplaatst: zo apr 21, 2013 8:36 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 24, 2011 8:34 pm Berichten: 284 Woonplaats: boechout
|
vandaag alles nagekeken voor volgende week,toen wilde ik de kart starten,ging nog wel rond maar starte niet meer,alles nagekeken ,en nog niet,dan maar andere bougie er in en dan starte hij,terug die oude er in en dan starte hij ook perfect ,iemand hier uitleg voor?
_________________ Haase edox dd2
|
|
Omhoog |
|
|
Tom
|
Geplaatst: zo apr 21, 2013 8:52 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Gewoon niet genoeg (vers) mengsel in het blok. Duurt altijd gewoon effe bij een Rotax. Als de naft zogezegd tot boven aan de carbu zit, moet je nog minstens een secondje of vijf starten tegen hij voldoende brandstof heeft om aan te slaan (tijd dat de vlotterkamer gevuld is en dat er een eerste mengsel doorstroomt naar de cilinder).
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
|
xracer
|
Geplaatst: zo apr 21, 2013 9:31 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 24, 2011 8:34 pm Berichten: 284 Woonplaats: boechout
|
heb veel langer aan het starten geweest!en benzine op geblazen,carbu terug uitgekuist,niks,andere boegi en hup hij was weg,bougi er uit oude er terug in en hup,klaar,da gaat men verstand te boven zene
_________________ Haase edox dd2
|
|
Omhoog |
|
|
Tom
|
Geplaatst: zo apr 21, 2013 10:03 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Kzou er mij geen zorgen over maken:D Kan bijvoorbeeld zijn dat er nog wat restjes brandstof in de carbu / vlotterkamer zaten: de benzine verdampt en de olie blijft aanplakken. Hierdoor gaan de vlotters dus niet meer naar behoren, en duurt het wederom effe tot er goed mengsel in de motor komt (en ook het uitkuisen van de carbu heeft dan geholpen)
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
|
erwinms
|
Geplaatst: zo apr 28, 2013 7:39 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 1:51 pm Berichten: 112 Woonplaats: EDEGEM BELGIE
|
Welke tweetaktolie gebruik je ??? Ik heb het ook ooit gehad; bij mijn eerste TM blok, juist na aankoop, dat de vlotterkamer echt plakte van de aangekoekte tweetaktolie en de stationairsproeier en het kanaaltje daarachter zaten ook volledig toe door tweetaktoliebrei . Als de motor lang stil staat is het beter ofwel de carb leeg te laten lopen of anders toch af en toe de motor eens te starten en dan een tijdje te laten draaien. Persoonlijk ben ik voorstander van het laatste want zelfs al laat je de carb leeg lopen er blijft dan toch altijd een filmpje over dat dan ook droogt. Om goed te zijn zou dan voor het eerste gebruik de carb best eens gespoeld worden, vind ik.
_________________ MS26 + TM K9
|
|
Omhoog |
|
|
xracer
|
Geplaatst: zo apr 28, 2013 8:14 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 24, 2011 8:34 pm Berichten: 284 Woonplaats: boechout
|
ja probleem was men gas kabel ,had stoel en dergelijke aangepast als ook gas kabel,maar als die iets te strak aan is gespannen en de gas scheuf een klein beetje open staat,dan krijg je hem niet aan de praat,effe gebeld en ik wist het,wel vandaag op de meeting 2 baterrijen stuk
_________________ Haase edox dd2
|
|
Omhoog |
|
|
Joost
|
Geplaatst: zo apr 28, 2013 8:41 pm |
|
Geregistreerd: do dec 09, 2010 8:51 pm Berichten: 1071 Woonplaats: Alphen Noord-Brabant
|
Heb je onder je batterij schuim zitten en rubbert onder je steun! Had vorig jaar op genk ook 2 batterijen stuk en toen proberen de trillingen op te vangen door schuim en rubbers en tot op heden nog geen accu stuk gehad door het rijden.
_________________ Crg badboy 2009 - Rotax max senior
|
|
Omhoog |
|
|
Nodroz
|
Geplaatst: zo apr 28, 2013 8:44 pm |
|
Geregistreerd: zo apr 14, 2013 11:40 am Berichten: 545 Woonplaats: Gent
|
Amai... blijkbaar zijn die batterijen toch vrij gevoelig voor trillingen. Ik zal best ook maar een paar reserve batterijen kopen... Bedankt voor de tip Joost, ik ga hier ook nog wat extra rubber tussen steken.
_________________ Birel RY31 met Rotax Max SR.
|
|
Omhoog |
|
|
xracer
|
Geplaatst: zo apr 28, 2013 9:37 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 24, 2011 8:34 pm Berichten: 284 Woonplaats: boechout
|
zat er allemaal tussen!!!!!
_________________ Haase edox dd2
|
|
Omhoog |
|
|
TaxMax
|
Geplaatst: zo apr 28, 2013 9:50 pm |
|
Geregistreerd: do okt 12, 2006 4:13 pm Berichten: 321
|
Was toch niet 1 van die batterijen die wij van je geleent hebben ivm de problemen met de startmotor..... ?
|
|
Omhoog |
|
|
bjornschuddings
|
Geplaatst: zo apr 28, 2013 10:18 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm Berichten: 1754
|
Ik heb dus nooit last gehad met die batterijen. Alleen dat ze leeg waren omdat ze niet in de druppelader zaten
_________________ "if you have everything under control you're not moving fast enough"CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR CRG ROADREBEL 2012 - TM K9CFacebook.
|
|
Omhoog |
|
|
xracer
|
Geplaatst: ma apr 29, 2013 5:38 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 24, 2011 8:34 pm Berichten: 284 Woonplaats: boechout
|
Yep frank daar was eentje van bij,maar die andere zat er al van thuis op,geen probleem man,heb er nog enkele
_________________ Haase edox dd2
|
|
Omhoog |
|
|
TaxMax
|
Geplaatst: ma apr 29, 2013 6:24 pm |
|
Geregistreerd: do okt 12, 2006 4:13 pm Berichten: 321
|
Oke man.
Nick heeft na het vervangen van de startmotor nog de hele middag gereden met een van onze eigen accu's dus daar was uiteindelijk niks mis mee.
Heb zelf wel altijd orginele RM accu's. Ook wel eens de goedkopere versies geprobeerd maar de levensduur viel zwaar tegen. Of het nu allemaal wel of niet met trillingen te maken heeft weet ik niet en of dat rubber matje nu zo noodzakelijk is, geen idee. Heb het er ook maar ondergelegd onder het motto: Beter mee verlegen dan om verlegen.
Volgens mij is er al eens een keer een topic over accu's volgeschreven (kan 'm zo niet vinden)
|
|
Omhoog |
|
|
Tom
|
Geplaatst: ma apr 29, 2013 10:18 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Heb er nu al twee jaar geen rubber / isomo matje onder liggen, en nog steeds met dezelfde, originele accu als waarmee ik mijn motor toen heb gekocht:)
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
|
TaxMax
|
Geplaatst: ma apr 29, 2013 10:27 pm |
|
Geregistreerd: do okt 12, 2006 4:13 pm Berichten: 321
|
Isomo??? Da's toch hetzelfde als polystyreen/piepschuim.... Volgens mij leg je dat niet onder je accu maar stop je dat als isolatie in je betonvloer
|
|
Omhoog |
|
|