Auteur |
Bericht |
bamacrew
|
Geplaatst: za maart 19, 2011 11:10 pm |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
tsaja wie gaat daar dan ook wonen he hahaha.
als je klossen na binnen slaat past t miss net. maaar aanhanger is zowieso makkelijker
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: za maart 19, 2011 11:51 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Citaat: kan het niet dichterbij.. wonen nog boven groningen.. haha maatje van me woont in zwartmeer :S is ook een klote eind rijden  maar wij als oosterlingen/noordelingen laten de zuiderlingen zien dat het de gezelligheid waard is om die kant op te scheuren  pm me ff miss dat we anders bij Apeldoorn als groep kunnen rijden, maatje van me uit zwartmeer rijd vaak over duitsland, maar met aanhanger gewoon binnendoor.. minder km.. Oh en blijft vaak crashen de nacht voor.. scheelt hem de helft van de tijd 
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
bamacrew
|
Geplaatst: zo maart 20, 2011 11:17 am |
|
|
succes met de koop vandaag  hopelijk is het nu wel wat je zoekt en wilt. we wachten gespannen af 
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
 |
srtetsuya
|
Geplaatst: zo maart 20, 2011 5:03 pm |
|
|
vandaag de kart gekocht..  zag er redelijk netjes uit allemaal.. tja of het ook echt goed is zal de tijd leren.. want wij hebben er weinig verstand van verder.. hebben op de genoemde punten gelet.. kart loopt goed zo te horen.. niet gereden daar, zat aan de hoofdstraat en dat leek niet echt verantwoord.. alleeenn... ja nu komt het.. stond op een pitkar dus is verder ook niet opgevallen maar hij koppelt dus niet.. en verder nog wat hele domme vragen maar wij hebben simpelweg geen idee.. - wanneer gebruik je de koppeling? puur voor wegrijden etc.. of alleen bij terugschakelen off?? - welke olie gebruik je en welke verhouding mengen? met euro 95 of 98? - waar kunnen we vinden hoeveel olie in het blok moet.. want wil dit toch ff vervangen.. en watvoor olie? 
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: zo maart 20, 2011 5:11 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Olie in het blok ongeveer 300 ml Benzine ik gebruik gewoon euro 95 en smeren 1 op 25 ik gebruik castrol a747 koppeling gebruik je alleen met wegrijden Als de motor koud is is de olie dik en onkoppelt hij moeilijk
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
srtetsuya
|
Geplaatst: zo maart 20, 2011 5:15 pm |
|
|
okee.. bedankt en watvoor olie? wat is moeilijk? ik moet nu met de motor uit toch wel de kart kunnen ontkoppelen en vooruit duwen? kan er trouwens in het koelsysteem ook gewoon koelvloeistof? volgens mij zit er nu water in..
|
|
Omhoog |
|
 |
rudi
|
Geplaatst: zo maart 20, 2011 5:37 pm |
|
Geregistreerd: vr jul 20, 2007 10:37 am Berichten: 636 Woonplaats: helmond
|
koelvloeistof accepteren ze op de kartbaan niet, dit ivm als dit op de baan lekt dit spekglad word. dus gewoon vullen met water.
ontkoppelen in koude toestand kan idd ooit best lastig zijn, ivm de koppelingsplaten die dan aan elkaar blijven plakken door de dikkere olie. voorruit duwen gaat dan het beste met de motor in de vrij. als je even de motor gestart hebt gaat het al veel beter.
_________________ ____________________________________________________________________________
ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was!!
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: zo maart 20, 2011 5:46 pm |
|
|
Castrol TTS wordt ook veel gebruikt!!
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
srtetsuya
|
Geplaatst: zo maart 20, 2011 6:33 pm |
|
|
ben bekend met a747.. bedoelde meer de olie in het blok zelf.. 
|
|
Omhoog |
|
 |
bamacrew
|
Geplaatst: zo maart 20, 2011 8:02 pm |
|
|
gewoon Gear Olie. voor de tandwielen. Crossblok staat erom bekend dat platen vast gaan plakken. Als het blok draait kun je vaak wel gewoon koppelen anders klopt er iets niet. Verder gebruik je koppeling alleen met vanuit stilstand optrekken( bijv als je moet wachten met op de baan te rijden). proficiat met je aankoop!! FOTO"S!! posten is wel een plicht nu he 
|
|
Omhoog |
|
 |
srtetsuya
|
Geplaatst: zo maart 20, 2011 10:51 pm |
|
|
Bedankt voor jullie hulp telkens.. Foto's houden jullie tegoed,, hebben de kart grotendeels alweer uit elkaar liggen namenlijk Willen toch eerst even alles nalopen, schoonmaken etc. etc. Buigie er even uitgehad en moet zeggen dat alles erg netjes lijkt voorwat je zo kan zien.. Gear olie is gewoon 80W90?
|
|
Omhoog |
|
 |
bamacrew
|
Geplaatst: zo maart 20, 2011 11:31 pm |
|
|
uuhm durf ik niet te zeggen. koop altijd n buss olie bij kart shop:).
loop meteen ff je remblokken na of deze nog goed genoeg zijn. Remcups zou ik niet zomaar open halen. remblokken nog goed en t remt lekkr zo laten. gewoon globaal ff n doekje erover. en vervangen wat echt kapot is. Bijvoorbeeld benzine slang vernieuwen en benzine filter kan nooit kwaad. bij crossblok heb je vaak ook een bakje waar de rest troep uit carter in komt en eventueel overtollig koelwater.( ik gebruikte een bidon waar ik alles in liet stromen.) en eventueel gaskabel enzo vervangen als t er oud uitziet. en bij het afvullen van je radiator. ( kart op de grond plaatsen en dan bijvullen en even zeikant optillen, tot die netjes vol zit.)
|
|
Omhoog |
|
 |
srtetsuya
|
Geplaatst: ma maart 21, 2011 2:39 pm |
|
|
Thanks.. weer meer info Moet nog wel even een andere achterschijf op.. deze is stuk.. duure dingen trouwens haha.. Welke internetshop kopen jullie je onderdelen meestal? van der spoel? bamacrew, is dat de nippel die uit het blok komt met een slangetje naar een klein plastig tankje? die van de rest troep... Oja als iemand wel de viscositeit weet van de gear olie? kan het zo niet vinden.. 
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: ma maart 21, 2011 3:38 pm |
|
|
Ik gebruik silkolene pro SRG 75 of Kendall Classic ATF.
|
|
Omhoog |
|
 |
bamacrew
|
Geplaatst: ma maart 21, 2011 5:42 pm |
|
|
|