Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 107 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo apr 24, 2013 2:15 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
Is niet meer in de allerbeste staat maar ik kan nog wel het toeren tal constant houden op een plek. Daarmee kun je controleren hoe je naald is toch?

Ik zal vanavond eens debuis en naald omzetten!

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 24, 2013 3:06 pm 

Geregistreerd: zo jul 17, 2011 5:05 pm
Berichten: 55
Gasnaald, naaldbuis en clippositie bepalen ongeveer vanaf 1/4 tot 3/4 gasschuifopening je mengsel.
van ongeveer 3/4 tot vol gas je hoofdsproeier.
Gelezen uit een schema welke staat in het boek, "Alles over karting."
Anderen op dit forum kunnen dit vast en zeker veeeel beter uitleggen dan ik!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 24, 2013 3:25 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
Dat is correct en mij bekend.

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 24, 2013 4:43 pm 

Geregistreerd: za nov 19, 2011 7:15 pm
Berichten: 56
deksel je heb pb

_________________
Intrepid World Formula RK1 spec 2
mac minarelli crs a1


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 24, 2013 9:27 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
Net terug van testen. Wat fijn dat het zo lang nog licht is!

Zoals al gezegd heb ik vandaag de naald buis, naald en gasschuif over gezet. Als sproeier heb ik een 135 genomen. Symptomen bleven het zelfde. Daarna nog ter controle getest met de geleende carb in originele setting maar daarmee ging die ook lastig naar 9000 rpm en vanaf daar moeilijk naar 12k rpm.
Ik denk dat het een toevalstreffer is geweest dat hij er goed op heeft gelopen.

Wat ons op viel was dat bij wegrijden vanuit stationair de motor heel vaak dood valt en dat hij enorm snel warm word. Mijn inziens zijn dit signalen voor te weinig brandstof. Bij het weg rijden na een tijdje rond de 8000 toeren komt de motor niet weg en doet hij buuuh. Lijkt mij erop te duiden dat de vlotterbak leeg is en er geen bezine aangevoerd kan worden. Als je dan even wacht en dan weg rijd is er niks aan de hand (mijn inziens doordat de vlotterbak weer gevuld is).
Als je dan een tijdje toeren hebt gemaakt met je had op het luchtfilter om boven de 8000 toeren te komen begint ie soms ook te haperen en te stotteren.

Ik verdenk nu de brandstof pomp omdat het wisselen van carb en de onderdelen daarvan niet de smyptomen veranderde en omdat het blok zo snel warm word. (benzine zorgt voor koeling, te weinig benzine zorgt dus voor minder koeling)

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 24, 2013 10:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Heb je een retourleiding? Zo ja, heeft die een te grote diameter ?

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do apr 25, 2013 7:41 am 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
heb je een filter in de leiding zitten en is het filtertje in de carb er uit of schoon

ik heb altijd een goed filter in de leiding (geen vilt gebruiken) en het filtertje in de carb heb ik eruit


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do apr 25, 2013 8:15 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
Geen retourleiding. De brandstofpomp heeft een inwendige retour.
Filter zit er tussen en is schoon. Zowel in de leiding als carb.

Waarom heb je het filter in de carb eruit Joris?

Wat denk je van mijn stelling over te weinig benzine?

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do apr 25, 2013 9:22 am 

Geregistreerd: zo jul 17, 2011 5:05 pm
Berichten: 55
Als hij enorm snel warm wordt, zou je dan wellicht niet de timing van de ontsteking verdenken?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do apr 25, 2013 9:34 am 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
dat filterje is er eentje die heel klijn is en daardoor vlug verstopt en je ziet er niks van daarom rijden we met een filter in de leiding die je dus wel ziet en een stuk groter is en dan het filtertje in de carb weg

ik ben wel tegen vilten filters omdat die verstoppen als ze een keer ingedraagd zijn olie gaat dan in het vilt zitten waardoor hij verstopt

te weinig zou kunnen maar zou je aan de bougie moeten kunnen zien

onstekings timing is inderdaad ook een optie staat die wel de juiste kant uit vervroegd ?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do apr 25, 2013 10:19 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
Ik begrijp je standpunt over het filter.

Wat betreft de ontsteking, ik heb een graden schijf gemaakt voor op de krukas waarop elke milimeter van de omtrek 1 graad is. 4,5 graden voorontsteking is de spec. dus daar staat hij op gesteld. Het kan natuurlijk dat de ontsteking stuk is. In dat geval zou die geen mooie curve afgeven?

Stom! Gisteren helmaal vergeten naar de bougie te kijken. Vanavond een doen!

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Laatst bijgewerkt door Deksel op do apr 25, 2013 11:39 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do apr 25, 2013 10:54 am 

Geregistreerd: zo jul 17, 2011 5:05 pm
Berichten: 55
Kun je niet beter opzoek gaan naar mm ontsteking voor BDP, i.p.v. graden zoals jij het doet?
Zuigerverplaatsing in mm is niet op iedere krukasgraad hetzelfde..
De drijfstang beweegt immers niet recht op en neer.
Vooral bovenin telt dit erg mee. Je zou zelfs kunnen overwegen om de ontsteking af te laten stellen op een testbank.
Henri heeft dit voor een goede vriend van mij ook op de testbank gedaan en niet zonder resultaat!
Je zou hem eens kunnen vragen over hoe en wat.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do apr 25, 2013 11:49 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
Ja milimeter zou ook kunne. Wat ook een mogelijkheid is dat het 4,5mm voor het bdp zou moeten zijn ipv 4,5 graden. Of is dat weer veel te vroege ontsteking?

Het klopt wat je zegt hoor over de zuigerverplaatsing maar imo is die zo minimaal dat het te verwaarlozen valt.

Afstellen op een testbank is natuurlijk een goeie optie maar kost centjes... en ik heb weinig zin om veel centjes uit te geven. Als ik een buidel met geld had was ik ook wel naar de dealer gegaan en niet alles zelf gedaan. Voordeel is nu dat ik de motor echt heel goed leer kennen.

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do apr 25, 2013 12:20 pm 

Geregistreerd: zo jul 17, 2011 5:05 pm
Berichten: 55
4.5mm lijkt mij veel te vroeg.
Een voorontstekingswaarde is zeker nauwkeurig tot op een tiende(of miss zelfs 100e?) van een millimeter heel veel ruimte voor fouten is er dus niet.
Ik kan niet in jouw buidel met centen kijken.
Feit is wel gaat het mis en de zuiger en/of de cilinder is er dadelijk aan kost dat ook (veel) extra toch?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do apr 25, 2013 9:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
Ja 4,5mm lijkt mij ook te veel.

Ik heb hem tot op 0,025mm nauwkeurig afgesteld staan. Plus, je hebt natuurlijk altijd een bepaalde tolerantie. Heb dr gelukkig n heel mooi gereedschapje voor. Dus die 4,5 graden zal wel goed zitte.

Vanmiddag heb ik een gloednieuwe Dellorto P34 pomp gehaald bij de dellorto importeur hier om de hoek.
Zostraks heb ik hem gemonteerd inclusief onze eigen carburateur in originele setting.

En waarrempel, het is beter geworden maar nog niet verholpen. Dit is wat er nu gebeurd; De motor komt gewoon goed weg van de plek en hapert niet meer bij wegrijden vanuit stationair. De grens van 8000 toeren is weg, zij het dat hij er langzaam naar toe loopt en eenmaal er overheen gaat hij naar 12000 toeren. Mooie verbetering zou je zeggen. Helaas sproeit de benzine behoorlijk uit het overloop slangetje ;( Nu zeg je natuurlijk meteen, je moet een retourleiding aanleggen. Zou je inderdaad denken maar deze pomp heeft een inwendig retour (overdruk ventieltje) en heeft dat dus niet nodig en de motor heeft dit ook nooit nodig gehad toen hij nog prima liep. Ohja de ventielnaald dicht wel af. De carb op de kop en blazen op de benzine leiding laat geen lucht door.

We hebben het spruitstukje nog even gecontroleerd en het membraamhuis en zagen wel een kleine beschadiging aan een van de gaatjes waar de inbus schroefjes doorheen gaan. We hebben dus even een nieuwe pakking gesneden en er tussen geplaatst. Misschien trok hij daar wat valse lucht...?

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 107 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David