Auteur |
Bericht |
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: ma apr 20, 2009 9:48 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Paul schreef: ...maar hij liep op de bok heel mooi. Let wel op dat het op de bok onbelast is, dat kan een vertekend beeld geven t.o.v. een belaste situatie. Maar in ieder geval mooi dat die niet meteen vastloopt, vind dit wel erg interessant om te volgen!
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
 |
Paul
|
Geplaatst: ma apr 20, 2009 10:32 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 21, 2007 9:11 am Berichten: 985 Woonplaats: blerick
|
De vorige keer heeft Bas ook op de bok een aantal testen gedaan en toen waren er al problemen. De bougie die ik nu er in had was een Denso iridium IW31.
|
|
Omhoog |
|
 |
Paulo27
|
Geplaatst: di apr 21, 2009 7:58 am |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
IW31 is wel erg koud..... die gebruikt de R-Max boven de 25gr. buitem temp.
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
Paul
|
Geplaatst: di apr 21, 2009 8:04 am |
|
Geregistreerd: ma mei 21, 2007 9:11 am Berichten: 985 Woonplaats: blerick
|
Wat adviseer je dan ik heb nog denso IW27, NGK BR9 en 10.
|
|
Omhoog |
|
 |
Paulo27
|
Geplaatst: di apr 21, 2009 8:14 am |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
IW27 zit bij een Rotax Max tussen de 10-20 gr. IW29 tussen de 20 -25 gr. IW31 boven de 25 gr.
De NGK B10EG is een bougie die een grotere bandbreedte heeft (warmte 340 gr.) en is dus toepasbaar bij buitentemp tussen de 15 - 25 gr.
Weet niet hoe dat voor een X-30 zich verhoud, maar de warmtegraad van de bougies blijven hetzelfde. Ik rij met mijn Vortex SuperROK nu ook met een NGK B10EG(V) en doet het erg goed mag ik wel zeggen.
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
Paul
|
Geplaatst: di apr 21, 2009 9:27 am |
|
Geregistreerd: ma mei 21, 2007 9:11 am Berichten: 985 Woonplaats: blerick
|
Dan ga ik de NGK B10EG eens proberen.
|
|
Omhoog |
|
 |
Paul
|
Geplaatst: di apr 21, 2009 11:06 am |
|
Geregistreerd: ma mei 21, 2007 9:11 am Berichten: 985 Woonplaats: blerick
|
Ben wat aan het lezen in het boek van vd Spoel daar zie ik dat een vergroting van de compressie ruimte zorgt voor minder warmte en de kans verkleint op een vastloper. In de papieren van de Iame reedster KF1 zie ik dat de compressie ruimte 12cc is en bij mijn x30 is dit 10cc. Kan ik deze doormiddel van pakkingen en of ringen vergroten? Of moet er per se gefreesd worden.
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: di apr 21, 2009 1:21 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
voetpakking dikker.. dat verhoogt je cilinder waardoor je zuiger niet in de bovenste stand komt, waardoor er dus minder compressie voorkomt. Pas wel op met je poorttimings..een klein beetje verhogen mag niet veel uitmaken, maar daar weten de ervaren monteurs hier meer over.
wat ik niet meer cker weet is deze stelling : Als ik mij niet vergis moet je met een lagere compressie een rijker brandstof mengsel gebruiken..
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: di apr 21, 2009 1:29 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Een voetpakking verandert inderdaad de timing van de poorten, dus wat dat betreft zou een andere koppakking beter zijn. Een voetpakking wordt daarentegen over het algemeen wel minder belast. Ik heb helaas geen idee of je daarmee 2cc (of meer of minder) kunt winnen.
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: di apr 21, 2009 1:45 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
True, dat als eerst. ZOrg wel voor 1 pakking en niet 2 op mekaar  Maar in het geval van een cilinder met O ringen, is de voet pakking je laatste optie..
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
bas
|
Geplaatst: di apr 21, 2009 2:28 pm |
|
Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm Berichten: 1624 Woonplaats: cuijk
|
je kunt niet zomaaar ff de compressie ruimte veranderen paul!!![deze dien je te meten] ik denk dat je het in de inlaat moet gaan zoeken,zolang je dat niet op orde hebt moet je van de rest afblijven. alles anders zetten in de hoop dat je het zo gaan vinden is gekkewerk alles word anders als je gaat tunen!!!
_________________ www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER
|
|
Omhoog |
|
 |
Paul
|
Geplaatst: di apr 21, 2009 2:47 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 21, 2007 9:11 am Berichten: 985 Woonplaats: blerick
|
Zeg ook niet dat ik dit zelf doe. Mijn vraag is alleen kan het. De inlaat heb ik al iets veranderd zoals je eens ooit hebt aangegeven het spruitstuk heb ik iets veranderd. Wil alleen graag weten wat er kan en wat sowieso niet, van vragen wordt je alleen maar wijzer heeft mijn ouwe heer mij ooit verteld. Zo hoorde ik dat je bij het inrijden als je dit gedaan hebt de bougie eruit moet halen zodat je zuiger en je cilinder mooi gelijkmatig afkoelen.
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: di apr 21, 2009 5:27 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
Citaat: Maar in het geval van een cilinder met O ringen, is de voet pakking je laatste optie.. of je petje aanpassen
|
|
Omhoog |
|
 |
Paul
|
Geplaatst: di apr 21, 2009 5:46 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 21, 2007 9:11 am Berichten: 985 Woonplaats: blerick
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: di apr 21, 2009 5:51 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Sommige cilinderkoppen hebben een los inzetstuk (een zogenaamd petje), bij ICC motoren is dat heel gebruikelijk. Dit inzetstuk kan door de tuner naar eigen inzicht vormgegeven worden. Voordeel is dat er verder geen aanpassingen nodig zijn als je iets aan de cilinderkop wilt wijzigen, ander petje erin en klaar. Tis net als met echte petjes en echte koppen, gewoon een andere opzetten  Ik denk dat Joris er vast nog meer zinnigs over kan vertellen aangezien hij er vermoedelijk wat meer ervaring in heeft. Helaas weet ik niet of er in de cilinderkop van de X30 een petje zit.
|
|
Omhoog |
|
 |