Auteur |
Bericht |
jeffrey1991
|
Geplaatst: di dec 26, 2006 1:27 am |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
je hebt er alleen maar voordelen aan om 95 te gebruiken, gaat minder snel kapot, dus loopt minder risico's.. het verbruikte minder dus bespaart de portomonee.. zo kan je nog wel even bezig blijven... je moet om rijden om langs een shell te komen.. !
|
|
Omhoog |
|
|
Henri
|
Geplaatst: di dec 26, 2006 10:37 am |
|
Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am Berichten: 431 Woonplaats: Ter Apel
|
Citaat: je hebt er alleen maar voordelen aan om 95 te gebruiken, gaat minder snel kapot, dus loopt minder risico's.. het verbruikte minder dus bespaart de portomonee.. zo kan je nog wel even bezig blijven... je moet om rijden om langs een shell te komen.. !
Jeffrey als ik jou was zou ik alles in dit topic nog eens goed doorlezen.
Je hebt het niet helemaal begrepen of niet goed gelezen.
|
|
Omhoog |
|
|
jeffrey1991
|
Geplaatst: di dec 26, 2006 7:11 pm |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
ja Lezen wel begrijpen half.. wat ik der uit kan halen is dat je het beste ( kwa normale karter dus geen racer) beter euro 95 kan halen.. Of niet soms
|
|
Omhoog |
|
|
Henri
|
Geplaatst: di dec 26, 2006 7:23 pm |
|
Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am Berichten: 431 Woonplaats: Ter Apel
|
Jeffrey euro 95 is ok. Super 98 is beter. En V- Power is ook geen probleem.
|
|
Omhoog |
|
|
jeffrey1991
|
Geplaatst: di dec 26, 2006 8:36 pm |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
oke.. alleen het verbruikt meer omdat het een sneller ontbranding geeft ( V power?)
|
|
Omhoog |
|
|
Bakkertjedeeg
|
Geplaatst: wo dec 27, 2006 11:42 am |
|
Geregistreerd: za aug 26, 2006 1:57 pm Berichten: 116 Woonplaats: Midden-Limburg
|
V Power heeft een sterk reinigende (detergerende) werking. Bij oude keringen wordt door middel van troep lekkage tegen gehouden. Ik kom het op mijn werk ook vaak tegen als er van olie wordt geswitcht. Klinkt mij dus heel logisch.
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: wo dec 27, 2006 12:51 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
nee jeffrey verbruik heeft er niks mee te maken
|
|
Omhoog |
|
|
jeffrey1991
|
Geplaatst: wo dec 27, 2006 3:29 pm |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
oke.. en toch merk ik dat wel... maar ja..
|
|
Omhoog |
|
|
tony kart racer
|
Geplaatst: wo dec 27, 2006 11:39 pm |
|
Geregistreerd: do sep 14, 2006 11:41 am Berichten: 1727
|
ik gebruik gewoon euro 95.
een paar jaar geleden was er ook geen v-power en toen gebruikte men ook alleen euro95!!
dus ik gebruik geen v-power!!
en wie twijfeld gebruik het dan ook niet!!
weet je zeker dat het goed zit.
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
tony kart racer
|
Geplaatst: wo dec 27, 2006 11:47 pm |
|
Geregistreerd: do sep 14, 2006 11:41 am Berichten: 1727
|
misschien of-topic maar zijn er mensen die b.v. een race vloeistof aan hun benzine toevoegen?
zo als in de rally sport bardahl gebruikt word b.v.
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
jeffrey1991
|
Geplaatst: do dec 28, 2006 12:14 am |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Bij wedstrijd rijders mag dat niet is mij uitgelegt miss de vrij rijders.. denk het niet hoor.. maar goed,, het zal kunnen
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: do dec 28, 2006 12:16 am |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
joris schreef: ik ... rijd dus nu gewoon weer met euro 98 met octaan booster
|
|
Omhoog |
|
|
Manders Racing
|
Geplaatst: do dec 28, 2006 12:35 am |
|
Geregistreerd: wo sep 20, 2006 11:00 pm Berichten: 512 Woonplaats: Heb tijdelijk geen kart
|
doe toch allemaal niet zo moeilijk...
super 98 is het beste voor je kart en prijstechnisch ook wat leuker dan v-power, ultimate of exxelium (dat zijn gewoon commerciële en marketingtechnische instrumenten in NL)
Oke in Duitsland is het een ander verhaal, dat is totaal andere benzine dan de NL v-power. Maar de NL v-power is doodnormale super98 maar met een additiefje dat de motor schoonmaakt (bla bla), een leuk ferrari-stickertje en een hogere prijs.
Als je slim bent haal je gewoon je super 98 bij de 'witte pomp' maar hij 5 tot 10cent goedkoper is per liter en waar je ook nog eens handdoeken of gourmetstellen kunt sparen.
Trouwens: mijn vader heeft 25jaar benzinepompen gehad en dat was Shell, Aral, Mobil en Elf en ons inziens zit er geen verschil in, in NL.
Mobil en Elf kwam uit dezelfde tankwagen...
alles draait om Marketing en commercie
_________________ "If everything seems under control, you're just not going fast enough."
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: do dec 28, 2006 12:59 am |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Tja we hebben het al tig keer over Vpower gehad, de oorspronkelijke vraag in dit topic was of het je blok aan kan tasten.
Bakkertjedeeg kwam nog even terug op deze kwestie. Ik denk dat geen van ons hier kan bewijzen wat de gevolgen van Vpower zijn, dus kunnen we enkel stellen dat een ieder voor zichzelf moet bepalen welke risico's het gebruik met zich meebrengt.
Wat betreft de voordelen van Vpower waren we er in dit, en andere topics al over uit dat
-Nederlandse Vpower de extra kosten niet waard is
-Duitse Vpower in sommige gevallen voordelen op kan leveren
-Euro 98 het betere alternatief is voor Vpower NL, en in veel gevallen niet onderdoet voor Vpower D
-Euro 95 soms ook prima volstaat, waarbij vermeld moet worden dat de kans op pingelen/detonatie (wat schadelijk is voor je blok) bij deze benzine hoger is.
Aangezien hier vrij weinig aan toe te voegen valt (lijkt mij), sluit ik het topic. Mocht er toch nog iemand zijn die denkt wat interessants toe te kunnen voegen dan hoor ik dat graag via PB, waarop het topic eventueel heropend wordt.
|
|
Omhoog |
|
|