Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 107 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di apr 23, 2013 9:13 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
OK, dan misschien Peter de Bruin proberen als Ben geen andere ideeen had. En tja, was een laatste ingeving van me...
Misschien eens op de baan testen met de leencarb; als die dan goed presteert onder rijomstandigheden, kun je wellicht onderdeel voor onderdeel overzetten en de exacte boosdoener lokaliseren. Net als bij aftellen chassis; 1 ding tegelijk veranderen. Succes maar weer.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 23, 2013 9:19 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Rubber tussen carb en inlaat gechecked op haarscheurtjes ?

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 23, 2013 9:22 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
Even nog een opsomming voor de late lezer;

- Motorblok draaide altijd perfect tot het big end vast liep.
- Motor volledig uitelkaar, krukas revisie laten doen bij de Paauw.
- Nieuwe zuiger, small end, krukas, drijfstang, pakkingen, lagers, keerringen en o-ringen.
- Motor in elkaar gezet maar loopt vanaf dat moment onder belasting, dus op de baan, door tot 8000 toeren en begint dan te haperen en sputteren. (15500rpm is max)
- Op de bok onbelast gaat hij wel over de 8000 toeren heen.
- Als de motor even stationair draait op de bok en je gaat in eens op het gas doet de motor buuhhh en komt niet in toeren. Dit gebeurd echter maar af en toe.
- als ik tijdens het rijden 1 gat van de luchtfilter afdicht als de motor op de 8000 toeren stotterplek zit loopt de motor wel door maar dan tot max. 11500 rpm.

Tot nu toe vervangen/gereviseerd maar zorgde niet voor verandering:
- pakkingset vhsh carburateur
- reedvalves
- ontsteking volgens spec afgesteld
- squish volgens spec afgesteld
- nieuw luchtfilter
- gebruikte benzinepomp
- benzine slangen
- floats volgens spec afgesteld
- rubber tussen inlaat en carb
- bougie
- bougie kabel
- bougie dop

- Oude zuiger en oude zuigerveer geprobeerd, geen verschil (compressie bij nieuwe en oude zuiger 6 bar)

- Blok is afgelopen zondag nog eens helemaal opnieuw uitelkaar gehaald en met een luxer soort vloeibare pakking weer in elkaar gezet maar geen verschil.

- Blok heeft een keer boven de 8000 toeren gelopen op een geleende VHSH carburateur met de volgender jetting: DQ270 buis, K27 naald, 200 ventiel, 50/50 sproeiers en een 165 hoofdsproeier, floats 9gr.
- De jetting van onze carburateur is zoals af-fabriek; DP263 buis, U7 naald, 300 ventiel, 60/45 sproeier en een 125 hoofdsproeier, floats 9gr.

- de bovengenoemde inhoud van onze carburateur in het huis van de geleende carburateur zorgde voor geen verandering.

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Laatst bijgewerkt door Deksel op wo apr 24, 2013 5:33 pm, in totaal 10 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 23, 2013 9:25 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
Citaat:
Misschien eens op de baan testen met de leencarb; als die dan goed presteert onder rijomstandigheden, kun je wellicht onderdeel voor onderdeel overzetten en de exacte boosdoener lokaliseren. Net als bij aftellen chassis; 1 ding tegelijk veranderen. Succes maar weer.


Leencarb zorgde inderdaad voor verandering dus de carb lijkt de boosdoener. Ik heb het huis uitgesloten door alle onderdelen over te zetten. Alleen het naald ventiel overzetten bracht geen verandering.
Nu dan verder proberen deel voor deel inderdaad. Ik wil morgen eens beginnen met de naald, buis en sproeier.

Citaat:
Rubber tussen carb en inlaat gechecked op haarscheurtjes ?

Is recentelijk vervangen.

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 23, 2013 9:40 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Een nieuw rubber is niet altijd vrij van beschadigingen....(ook leuk als je dit in een andere context leest trouwens :lol:).

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 23, 2013 9:41 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
Hahahaha klopt, maar dit rubber is nog voor het vastlopen van het big end vervangen. Daarop heeft ie het prima gedaan. K zal hem morgen nog eens goed inspecteren.

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 24, 2013 5:11 am 

Geregistreerd: za nov 19, 2011 7:15 pm
Berichten: 56
Is die sproeier 165 niet aan de grote kant? norm voor de a1 is tussen de 120 en 125.
Maar ik heb dus precies hetzelfde probleem hele winter tijdens de slaapperiode geen problemen. nu wilt die niet boven de 7k uitkomen.
Ik zag dat bij mij dat de pakking onder de choke er niet goed inzat. ik hoop dat dat bij mij het euvel is. moet ik nog testen.

_________________
Intrepid World Formula RK1 spec 2
mac minarelli crs a1


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 24, 2013 7:37 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
Nouja de carburateur is geleend en bedoeld voor een Pavesi schakel, Mich. Dus natuurlijk is de sproeier te groot t.o.v. de standaard 125 sproeier van de A1. Maar de grote van de hoofdsproeier heeft natuurlijk alles te maken met de rest van de carburateur instelling (buis, naald, onderin sproeiers enz.). Echter het probleem veranderderd door het plaatsen van de leen carburateur (de motor kwam toen wél boven de 8000 toeren, zij het hotterend en stotterend onderin). Natuurlijk was dit een extreme, maar het toonde mijn inziens aan dat het probleem in de carburateur gezocht moet worden.

Wel heel vreemd dat jij exact hetzelfde probleem hebt.

Betreffende de pakking van de choke (een O-ring); Toen ik de revisiset voor de carburateur plaatste heb ik ook deze o-ring vervangen, die was licht beschadigd maar zorgde dus niet voor het probleem.

Laten we elkaar op de hoogte houden van dingen die we proberen. Hopelijk komen we samen tot de oplossing. Ik zal vandaag eens met Ben de Paauw bellen of hij dit probleem al vaker gehoord heeft.

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 24, 2013 10:29 am 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
heb je al eens geprobeerd om de orgineele bezettring van de a1 in die pavesie carb te zetten


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 24, 2013 11:00 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
Ja, dat staat een paar berichten hierboven beschreven. Daarmee sluit je uit of het aan het huis ligt. Helaas bracht dit geen verbetering.

Citaat:
Ik heb het huis uitgesloten door alle onderdelen over te zetten. Alleen het naald ventiel overzetten bracht geen verandering.
Nu dan verder proberen deel voor deel inderdaad. Ik wil morgen eens beginnen met de naald, buis en sproeier.

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 24, 2013 11:57 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
Zojuist contact gehad met de Paauw maar die geven aan telefonisch niet te kunnen/willen helpen. Langs komen vinden hun de enige optie. Wel gaven ze aan dat het de ontsteking zou kunnen zijn.
Ik heb toen ik de krukas heb laten reviseren de ontsteking nagestuurd om te testen, telefonisch hebben ze me toen bevestigd dat deze goed was. Helaas konden ze zich daar nu niets meer van herinneren. Vreemd. Toen ik vroeg naar het hoogte verschil in de zuigers hadden ze er nog nooit van gehoord. Ik was gek.

Ik voel er weinig voor om naar hun toe te gaan eigelijk. Als ik zie hoe ik nu al geholpen word aan te telefoon ben ik bang dat ze me erg gaan teleurstellen.

Mich waar kom jij vandaan? Misschien kunnen wij eens onderdelen uitwisselen van onze motoren!?

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 24, 2013 12:28 pm 

Geregistreerd: zo jul 17, 2011 5:05 pm
Berichten: 55
Zou het ook nog kunnen zijn dat je vlotter niet brandstof-dicht (lek) is?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 24, 2013 12:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 20, 2012 9:35 pm
Berichten: 135
@ Deksel,

Ik rij zelf met een CRS S88 en ben noodgedwongen klant bij De Paauw. Ik stap het liefst van dit merk (CRS) af om over te gaan op een meer als TM.

Ik deel de ervaring die jij hebt opgedaan tijdens je telefoontje. Naar mijn idee willen ze je alleen helpen als er genoeg geld aan je verdiend kan worden.

Verder leveren ze wel uitstekend werk!

_________________
Formula K chassis (2012)
TM K9C (2010)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 24, 2013 1:10 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
@ Zwolly: goed punt, ik heb de floats een minuut of 10 onder water gehouden in een bakje. Ze kwamen keurig tegelijk boven drijven. Bedankt voor het mee denken!

@ Thomas: Ja ik ga liever ook naar MT Hepp in Duitsland. Goedkoper en keurig geholpen. Helaas krukas laten reviseren bij de Paauw toen waren ze heel behulpzaam en vriendelijk inderdaad.

We zoeken eigenhandig wel verder. Succes met je S88!!

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 24, 2013 2:05 pm 

Geregistreerd: zo jul 17, 2011 5:05 pm
Berichten: 55
En hoe ziet de gasnaald er uit?
Deze zou versleten kunnen zijn.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 107 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David