Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jun 29, 2011 7:18 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
De mate van garantie wordt niet enkel en volledig vastgelegd in de koopovereenkomst, een deel is ook wettelijk geregeld, bijvoorbeeld in de richtlijn 99/44/EG van het Europees Parlement, waar we in Nederland nog wat aanvullingen op hebben in het BW. Het komt er dus op neer dat je als consument in principe ALTIJD recht hebt op garantie, echter moet je daarvoor zelf ook wel aan een aantal voorwaarden voldoen.

Het feit dat er schijnbaar al door derden aan de kart gesleuteld is, Bas de kart na de verkoop niet meer gezien heeft, en niet de mogelijkheid gehad heeft eventuele gebreken zelf vast te stellen en te verhelpen maken het voor de koper niet gemakkelijker nog aanspraak op garantie te kunnen maken.

Citaat:
ik denk dat de koper bij jou langs gaat komen om onder het genot van een lekker bakje koffie zijn problemen met jou komt bespreken.
samen komen jullie er dan natuurlijk uit en dan gaan jullie tevreden uit elkaar.

Het probleem is dat er dus schijnbaar door iedereen bij voorbaat al aangenomen wordt dat een dergelijke situatie onmogelijk is, en men het dus nieteens probeert.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 29, 2011 7:21 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm
Berichten: 1624
Woonplaats: cuijk
ach ruud ik ben blij dat ik dit soort 'klanten'niet vaak ben tegen gekomen ik zit niet te wachten op dit gezeur en het valt wel op dat ze er zelf geen verstand van hebben en er van uit gaan dat ze een gloednieuwe kart kopen voor een prijs die daar echt niet bij hoort!
iedereen weet dat ik echt mijn best doe om mensen tevreden te stellen maar van dit soort verhalen zakt je echt de broek af!
niet goed? kom terug of bel denoods ga ik mee naar de baan,als ik zijn verhaal hier lees is er idd. een stekkertje losgesrilt dit gebeurt wel vaker en is in 1 minuut verholpen.
het is de oude kart van joshua en die is jaren bij ons geweest [sterker nog die stond zelfs altijd bij ons gestalt!]
na het rijden werd deze door ons altijd nagekeken en schoon gemaakt.
ik wacht wel af wat er komen gaat.

_________________
www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 29, 2011 7:26 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm
Berichten: 1624
Woonplaats: cuijk
@david...ik wacht het rustig af hoor,ik vind alleen de gang van zaken niet kloppen.
geen telefoontje geen mail helemaal niks en dan een aangetekende brief,naar mijn idee is dat niet een normale gang van zaken.
maar zoals gezegt als hij binnen 21 dagen terug komt zal ik er naar kijken.
de aankoop datum was 20 mei dus dan ga ik er van uit dat hij heel erg ruim de tijd heeft en heeft gehad om met het probleem bij mij te komen?

_________________
www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 29, 2011 7:31 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 17, 2006 10:04 pm
Berichten: 193
Citaat:
ik wacht wel af wat er komen gaat.
Bas, afwachten is altijd een slechte zaak. Hoe vervelend het ook is, stuur zoals al eerder vermeld is een brief aangetekend terug.
Doe je voorstel zoal je hier op t forum hebt vermeld, maar dan op papier. Dan sta je altijd sterk. Dit forum is niet de plek om het uit te vechten maar zoals je zelf aangaf in het begin om advies te vragen.

_________________
Voor uw en mijn veiligheid geef ik voorrang


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 29, 2011 7:33 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 20, 2007 10:37 am
Berichten: 636
Woonplaats: helmond
Citaat:
Het probleem is dat er dus schijnbaar door iedereen bij voorbaat al aangenomen wordt dat een dergelijke situatie onmogelijk is, en men het dus nieteens probeert.

jawel hoor david, ik zou het op zo'n manier opgelost hebben,
als er dan bleek dat er geen oplossing voor handen was en dat we er samen echt niet uit kwamen.
dan kon er nog altijd de weg naar een rechter plaatsvinden die uitspraak kon doen over een eventuele wie in gebreke is gebleven tijdens een zakelijke overeenkomst,
en hoe dat dan opgelost. in de nederlandse wet zijn hierover voldoende richtlijnen gegeven.

_________________
____________________________________________________________________________

ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was!!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jun 30, 2011 8:22 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 07, 2010 12:45 pm
Berichten: 359
Woonplaats: Almere
Het betreft hier toch over een kart en niet over motoren :?: Jammer dat het allemaal zo moet lopen, terwijl de kart wereld een vriendelijke gemeenschap is en iedereen erg behulpzaam is. Succes Bas :!:

_________________
Topkart Viper - Iame K25
Firstkart - Iame K25


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jul 19, 2011 10:34 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Ik ben eigenlijk een beetje nieuwsgierig hoe dit verhaaltje is afgelopen?

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jul 20, 2011 10:47 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm
Berichten: 1624
Woonplaats: cuijk
nou er is eigenlijk geen nieuws meer...ik heb tot op heden niets meer gehoord of gezien,ik weet de datum niet meer precies maar ik denk dat die bijna verstreken is?

_________________
www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David