Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 147 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Rk1
BerichtGeplaatst: wo jun 03, 2015 12:45 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 06, 2013 11:56 am
Berichten: 498
Vanaf een foto zie je niet of hij krom, versleten of motorisch in orde is en daarom is het moeilijk inschatten of iets ok of handig is om te kopen...niemand niet!
Kijken voelen ruiken en een echte opknapper kost zo veel geld (als je ieder onderdeel nog kunt krijgen) dat je dit beter bij een andere kan leggen.
Het is niet leuk om nu een kartje te kopen en er achter te komen dat dit, zus en zo eerst vervangen moet worden..niet alleen ik maar genoeg voorbeelden hier op het forum.

Beter wat is beter..de 390 heeft meer pk meer koppel en dit wilt iedere karter en het liefst meer en meer, ook weegt hij een stuk minder.
Ik heb zelf een prokart gehad volgens mij de 160 en was er snel overuit, het is leuk maar het is het net niet vergeleken een2takt, de huidige 4takts (swiss) zijn top maar daar hangt dan weer een prijskaartje aan.
Succes

_________________
Sodi Kart - Rotax DD2


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rk1
BerichtGeplaatst: wo jun 03, 2015 1:16 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 23, 2015 5:21 pm
Berichten: 157
Wat iedereen je probeert duidelijk te maken is dat je beter nog wat spaart en een kart koopt die in orde is... Een GX390 blokje ipv een prokart. De tijd van de prokarts is om.

Als beginner zomaar iets goedkoop kopen onder het motto "het mag niks kosten" is vragen voor ellende. Er gaat vanalles kapot vliegen en binnen de kortste keren staat de kart aan de kant omdat de hobby te duur is. Koop iets degelijks zodat je zeker de eerste paar keren lekker kan rijden zonder gezeik. Daarna vervang je al eens een tandwiel / ketting of een bandensetje.

Al eens een keer de som gemaakt wat je een dagje karten kost? Benzine, baanhuur, vervoer, slijtage onderdelen / aantal keren rijden, etc..

De zomer staat voor de deur, zoek je een vakantiejob en spaar je centen. Na de zomer kom je al eens sneller een koopje tegen..

_________________
-- Zanardi Rotax DD2 --

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rk1
BerichtGeplaatst: wo jun 03, 2015 1:51 pm 

Geregistreerd: vr mei 29, 2015 7:14 am
Berichten: 50
Ik heb de kosten al bekeken. 30 euro voor een dag karten. Ongeveer 15 euro aan benzine. Als je met 3 man per kart gaat kun je de kosten verdelen. Ik woon buitenaf. Dus de straat is ook mooi :P. Ik zou graag meer dan 350 willen besteden. Maar ik heb helaas weinig te besteden. Ik wil over 2 weken solsolliciteren als toetsweek voorbij is. Waarom is de tijd van een prokart voorbij?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rk1
BerichtGeplaatst: wo jun 03, 2015 2:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Je ziet de prokarts niet meer rijden op de circuits is wat didiDex bedoelt.
Net00cc kart motoren, bijna uitgestorven. Dingen veranderen nou eenmaal.

Meteen ook de reden waarom je die goedkoop kan aanschaffen.
Het is oude meuk waar bijna niemand meer op zit te wachten.

Verder zou ik je willen adviseren de zoek functie eens te gebruiken, daar ga je al veel antwoorden op je vragen kunnen vinden.

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rk1
BerichtGeplaatst: wo jun 03, 2015 2:13 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
De prokart is ooit ontworpen om een low budget race klasse op te zetten, hetgeen in de beginjaren ook daadwerkelijk zo uitpakte. Iedereen reed met gelijkwaardig materiaal en er waren grote startvelden. Later werd het steeds duurder en haakten de teams af. Sinds enkele jaren zijn er ook geen wedstrijden meer in Nederland, wel in de UK.

Eerlijk gezegd denk ik dat je met je genoemde budget geen nette goed onderhouden kart kunt kopen waar je probleemloos en zonder extra kosten mee kunt rijden. Ik denk dat je minimaal 500€ moet investeren en dan nog moet je goed weten waar je op moet letten om er zeker van te zijn geen troep van een ander over te nemen. Zoals al is geschreven: Goedkoop is al gauw duurkoop en als zaken als remmen, motor en chassis niet goed zijn ben je zo honderden euro's verder om de boel op orde te krijgen.

Beste advies is al gegeven: Zoek vakantie werk en koop eind van de zomer een nette kart. Neem iemand mee die er verstand van heeft, scheelt een hoop ellende. Succes met je zoektocht.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rk1
BerichtGeplaatst: wo jun 03, 2015 2:30 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 23, 2015 5:21 pm
Berichten: 157
Als het is om gewoon wat op de weg te rijden, dan heb ik nog wel iets voor je.. 100 cc kartje rijdt en remt goed voor 250 euro.

http://www.2dehands.be/sport-fitness/overige-sport-fitness/karten/tecno-iame-komet-promotion-240233543.html

_________________
-- Zanardi Rotax DD2 --

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rk1
BerichtGeplaatst: wo jun 03, 2015 3:12 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Citaat:
Tandwiel verhouding Eefde en Driebergen is ongeveer gelijk, misschien 1tandje verschil achter.
Thanks, dan hoef ik niks aan te passen :)

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rk1
BerichtGeplaatst: wo jun 03, 2015 5:24 pm 

Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm
Berichten: 890
Woonplaats: Nuland
Hoi peppie

Onze zoon zit met zijn pro in rondetijd net achter
Een 390 zet er mij niet in want dan lig ik wel een
End achter,terwijl een prokart frame sterker is als
Een normaal frame,een 390 weegt nogal wat,of
Er moet een schakelframe onder,wij rijden mees-
Tal op driebergen,kom eens een keer kijken,kan Je
Een indicatie opdoen,voor meteen geld uit te geven.

@ steef

Van de zomer ff een datum prikken,doe ik aan de tand-
Wiel verhouding van Tom zijn pro niets als het maar een tandje
Scheelt zoals Wilfred zegt.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rk1
BerichtGeplaatst: wo jun 03, 2015 6:08 pm 

Geregistreerd: vr mei 29, 2015 7:14 am
Berichten: 50
@jomito
Hoe oud is jullie zoon?
En hoe groot?


Ik begrijp van jullie dus dat een prokart goed is voor recreatie, en dus een 390 bij zou kunnen benen ongeveer, maar niet goed is voor officiele races?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rk1
BerichtGeplaatst: wo jun 03, 2015 7:08 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 02, 2008 6:28 pm
Berichten: 33
hallo Pepijn

Pepijn wij rijden al 3,5 jaar RK1 mijn zoon is afgelopen jaar ook Nederlands Kampioen RK1 junior geworden

de Rk1 is betrouwbare motor, alleen de achilles hiel blijft de krukas deze willen nog wel eens breken
dit kan komen door verkeerd gebruik of door zeer intensief gebruik, wat bij hobby rijden natuurlijk wat minder is

de RK1 motor wat eerder al gezegd is, is wat een ieder ook beweerd niet voor de kart gemaakt is ook geen scootermotor, maar komt uit een snowmobiel waar hij maximaal 8500 toeren draait.
in de kartsport draait hij maximaal 10500 toeren dus meer toeren.
intussen zijn er drie generatie´s RK1 motoren
die eerste waar de uitlaat omhoog loopt, en over het algemeen met een groen kunstof zegel zijn voorzien
dan de tweede generatie welke van een rood zegel zijn voorzien
deze eerste twee generatie motoren mochten door servicepunten open gehaald en gerepareerd worden.
bij intensief gebruik bijvoorbeeld elk jaar een nieuwe krukas en eventueel een nieuwe zuiger.

de derde generatie RK1 motoren voorzien van een blauw zegel zit 2 jaar garantie op dit vindt je bijvoorbeeld niet bij een 390 cc motor PTM of Honda
de derde generatie RK1 motoren met blauw zegel mogen niet door servicepunten uit elkaar gehaald worden.

er zijn voor de RK motoren meer wedstrijden dan de 390cc dit is jammer de 390 is zeker geen verkeerde motor
RK1 - NK Chrono, NAB, Kart4Fun, GK4, Eefde, etc
Honda-Ptm 390 - Eefde, Oldenzaal en diegeen die met een 390 rijden weten vast nog wel wat meer wedstrijden dan ik

RK1 150cc - 15Pk is tot de leefdtijd in wedstrijd verband tot 16 jaar wat in de praktijk niet vaak voorkomt 14-15 jaar is toch welk het maximale
voor hobby kan je natuurlijk verder doorgaan.
in wedstrijd verband zou je dan naar de RK1 BIG-Bore kunnen gaan upgrade van RK1 150cc naar 180cc alleen wat ik weet zijn er alleen wedstrijden mee bij Kart4Fun, misschien ook nog ergens anders maar is mij niet bekend.

de 390 gaat tot een veel hogere leeftijd bij Eefde heeft men nog even de 390light geprobeerd maar door te weinig interesse is dit gestopt, helaas
wij rijden RK1 maar de 390 is zeker geen verkeerde klasse om mee te beginnen.

_________________
www.timracing.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rk1
BerichtGeplaatst: wo jun 03, 2015 8:27 pm 

Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm
Berichten: 890
Woonplaats: Nuland
Hoi peppie

Onze Tom is bijna achttien,en heeft met de pro eigenlijk
Nooit problemen gehad,eerst ook tweetakt gereden,maar
Viertakt bevalt toch beter,gezien de kosten.weegt ong
67 kilo.

Veel succes.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rk1
BerichtGeplaatst: wo jun 03, 2015 8:41 pm 

Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm
Berichten: 890
Woonplaats: Nuland
Ps er zijn voor de proklasse wedstrijden op
Lelystad,en volgens mij is er voor de 390 alleen
Maar wedstrijden op eefde,kijk eens op
Prokart rotterdam,dit is een site die alleen
Over prokart gaat.goed afgesteld loopt het goed.

Veel succes met het maken van je keuze,en kom
Anders een keertje kijken zoals eerder vermeld.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rk1
BerichtGeplaatst: wo jun 03, 2015 8:59 pm 

Geregistreerd: vr mei 29, 2015 7:14 am
Berichten: 50
Ik rijd eerlijk gezegd ook liever in eefde dan in lelystad, ik woon bij ruurlo (voor wie het niet kent rond doetinchem)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rk1
BerichtGeplaatst: wo jun 03, 2015 10:56 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Citaat:
@ steef

Van de zomer ff een datum prikken,doe ik aan de tand-
Wiel verhouding van Tom zijn pro niets als het maar een tandje
Scheelt zoals Wilfred zegt.


Gaan we doen :!:
Grasmaaier meeting op Eefde :lol: :lol: :lol:

@ peppie, ik hoop dat je er inmiddels een beetje wijs uit kunt. Iedere kart heeft zijn voordelen maar ook zijn nadelen zoals allemaal al genoemd.
Een 390 is denk ik je favoriet omdat je vriend ook een 390 heeft. Word denk ik nog wel even sparen.
Een pro kart heb je misschien eerder voor de prijs die je in gedachten hebt maar is misschien minder populair tegenwoordig.
Een RK1 is zeker niet verkeerd maar duurder en een totaal ander motorkarakter dan de 390 waar je mee samen wilt rijden.

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rk1
BerichtGeplaatst: do jun 04, 2015 5:35 pm 

Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm
Berichten: 890
Woonplaats: Nuland
Hoi peppie

Misschien is dit wat voor je op mp
Advertentie nr 935770219

Je kunt nog altijd bieden,verder
Succes met het maken van je keuze.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 147 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David