Ga naar pagina Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 137  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2046 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 04, 2006 9:31 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Citaat:
Vooral Biland rijders zijn daar blij mee


Toch niet zo, als Bilander had er wel gemonteerd tijdens trainingen maar tijdens een race nam ik meestal de blauw gekleurde O-ring types zonder visjes juist omdat de types mét visjes al eens stukgingen op die plek. :oops: Heb zelfs van Brigg's rijders gehoord dat zij er problemen mee hadden.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 04, 2006 9:35 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Hmm das toch wel een nadeel van de Biland als je iedere keer je achteras moet demonteren om je ketting te wisselen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 04, 2006 9:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Hoeft toch niet......

Je kan toch een reserveketting alvast met tiewraps vast maken aan het frame en stoel, zodat deze al reeds om de as zit, maar nog niet om het
tandwiel.....

Als er een kapot gaat dan kan je direct de andere er op zetten, zonder je achteras
er af te halen.

Tippie..... kost niets.

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 04, 2006 9:53 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Dat kan, heb dat ook al eens gezien, maar meestal verslijt je wel meer dan 2 kettingen, dus je blijft er wel last van hebben. Ze hadden die Biland beter andersom kunnen ontwerpen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 05, 2006 8:49 am 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
hmm daar ben ik het niet zo mee eens een ketting aan de binnen kant van het frame is gunstiger voor de kracht verdeling in de as plus dat het tandwiel aan de binnen kant minder beweegt (vering as )maar het naadeel is wel de montage


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 05, 2006 10:59 am 
Visjes een probleem?

Bij ons niet.
Op ruim 300 uur 2 kettingen verloren, meer niet.

Het is echter wel belangrijk om de ketting goed, dus regelmatig, met goed vet te smeren hem op de juiste spanning te houden en de tandwielen goed in lijn te zetten.
Ook goed de "pasnauwkeurigheid" van het visje controleren!
Nog belangrijker is om de ketting en tandwielen op tijd te vervangen!
Dus niet wachten tot ie vanzelf vliegt of de tanden er uit zien als haken.
Dan breekt de ketting altijd op de zwakste schakel en dat is nu een maal de schakel met visje.
Met onze Sub doen we 10 tot 12 uur met een ketting.

Benno & Stefan


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 05, 2006 6:53 pm 
Aanvulling op VISJES:

Er is mij eens verteld, dat er in het geval van Subaru bewust is gekozen voor een ketting met visjes en niet te zwaar ivm het bewust hebben van een breekpunt.
Ik kan mij goed voorstellen, dat een zware ketting uit 1 stuk, als hij op het tandwiel kruipt door slijtage en niet kan breken, alles kapottrekt of slaat.
Dit heb ik bij motorfietsen al eens gezien! (Blokken met een gat er in)

Benno


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 06, 2006 6:04 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Citaat:
Dat kan, heb dat ook al eens gezien, maar meestal verslijt je wel meer dan 2 kettingen, dus je blijft er wel last van hebben. Ze hadden die Biland beter andersom kunnen ontwerpen.


Ik ben ook nog steeds van mening dat ze die motor met het tandwiel aan de buitenkant hadden kunnen ontwerpen. Het bevestigen van reserve kettingen is wel een optie maar eigenlijk brengt dat maar meer rotzooi mee die kan loskomen en tussen je tandwiel of remschijf en zo kan geraken met alle gevolgen van dien. Ik zeg wel degelijk kettingen want 1 kettinglengte is niet altijd geschikt voor alle gebruikte tandwielverhoudingen. En wat dan nog te denken van het telkens monteren van een doorgezaagd tandwiel.

Wat die krachtverdeling betreft kan ik deels mee maar er rijden genoeg 2-takters rond waar het tandwiel aan de buitenkant van de kart zit en ook daar zijn geen problemen mee...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 06, 2006 8:16 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
ik zeg ook niet dat het beter het problemen geeft het is alleen gunstiger (dus beter)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 06, 2006 8:24 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Daarom ook dat ik zei dat ik deels mee ben. Zoals jij zegt leeft de as aan de binnenkant door het monteren van de 2 lagers minder. Maar je moet ook toegeven dat als, afhankelijk van hoe dicht je motor naar de as toe staat, as door de inwerking van krachten beweegt het van de motor weg is en je dus de ketting telkens wat strakker trekt. Zet je je ketting al té strak op voorhand dan zal je de hele krukas mee "wringen". Aan de buitenkant heb je dat minder omdat de werking daar tegengesteld is.

Het zal wel allemaal zijn voor- en nadelen hebben vermoed ik.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 06, 2006 9:41 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
hmmm dat volg ik niet


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 16, 2006 8:32 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 21, 2005 6:03 pm
Berichten: 316
Ik heb vandaag een kilometerteller op mijn kart gemaakt. Ik had begrepen dat er leden waren die zelf ook zoiets willen maken dus heb ik ook fotos gemaakt.

Fotos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 16, 2006 9:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Sendatje...

Ziet er goed uit... maar hoe hou je dat pennetje op je achteras vast ???

Thx

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 17, 2006 5:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 21, 2005 6:03 pm
Berichten: 316
Ik heb met (duck)tape het magneetje vast gezet. Eerst een keer helemaal om de achteras heen en daarna pas het magneetje er tussen gedaan en toen nog een paar rond gegaan met de tape.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 17, 2006 5:14 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Zo hadden wij het lang geleden ook gedaan, en dat werkte prima.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2046 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 137  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David