Auteur |
Bericht |
Fuchs-racing
|
Geplaatst: di jan 26, 2010 7:29 pm |
|
Geregistreerd: za sep 19, 2009 6:00 pm Berichten: 848 Woonplaats: denderhoutem (belgië)
|
he jongens,
ze zijn erop geraakt!!! Gewoon wat meer vet, maar ze ploften toch nog niet. enkele keren opnieuw geprobeerd en na 8 keer zijn ze er toch opgesprongen.
bedankt he!!
grtz kenneth
_________________ Gillard Daytona (FBS) - Rotax Max Snr - nr: 35Gillard T-rex - nr: 35
|
|
Omhoog |
|
|
Tom
|
Geplaatst: di jan 26, 2010 7:32 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Fijn te horen dat t je gelukt is!
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
|
Fuchs-racing
|
Geplaatst: di jan 26, 2010 7:34 pm |
|
Geregistreerd: za sep 19, 2009 6:00 pm Berichten: 848 Woonplaats: denderhoutem (belgië)
|
dat wel, maar ben er verdorie 2,5u aan bezig geweest grtz kenneth
_________________ Gillard Daytona (FBS) - Rotax Max Snr - nr: 35Gillard T-rex - nr: 35
|
|
Omhoog |
|
|
Tom
|
Geplaatst: di jan 26, 2010 7:48 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Eerste keer bij mij duurde het drie uur om er enkel de voorbandjes af te halen ;p De eerste hadden we na twee uur besloten met een ijzertang door te knippen, tweede na wringen en doen toch met de hand gelukt.
Maar na paar keer oefenen, komt het wel vanzelf...
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
|
waldo_s
|
Geplaatst: di jan 26, 2010 9:04 pm |
|
Geregistreerd: wo aug 20, 2008 6:38 pm Berichten: 321 Woonplaats: genk
|
@ tom gewoon blijven pompen kan geen kwaad, idd de meeste velgen hebben een max druk van 4 bar maar als je ze even wat harder op hebt gepompt kan geen kwaad.. gewoon zo snel als dat de band op de velg springt er een velg schroefje uitdraaien , ik doe het altijd zo en nog nooit een velg kapot gesprongen.. zorg wel dat als je een band oppompt dat je de band op de grond zet en de velg dus horizontaal niet dat als de velg zou kapot springen dat de stukken in je gezicht vliegen!
|
|
Omhoog |
|
|
waldo_s
|
Geplaatst: di jan 26, 2010 9:13 pm |
|
Geregistreerd: wo aug 20, 2008 6:38 pm Berichten: 321 Woonplaats: genk
|
ik zie ook net je filmpje, mooi gemaakt en goed uitgelegd. maar er is een techniek waarmee je minder kracht moet zetten dan jij doet , het gaat op jou manier ook, maar iets moeilijker als er eens een meeting is zal ik het eens laten zien
|
|
Omhoog |
|
|
Beire
|
Geplaatst: di jan 26, 2010 9:25 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
De meeste bandjes kunnen er ook niet echt tegen als je ze harder dan 4Bar oppompt. Ik pomp ze nooit harder dan 4Bar op tijdens het op de velg ploffen. Staat de meter op 4 en ploffen ze niet dan haal ik de druk er terug af, druk het stuk dat al gedeeltelijk op de velg zit er af en begin opnieuw.
|
|
Omhoog |
|
|
waldo_s
|
Geplaatst: di jan 26, 2010 9:29 pm |
|
Geregistreerd: wo aug 20, 2008 6:38 pm Berichten: 321 Woonplaats: genk
|
beire het kan echt geen kwaad hoor ik doe (bijna) dagelijks banden van karts en er is nog nooit 1tje geploft
|
|
Omhoog |
|
|
Tom
|
Geplaatst: di jan 26, 2010 10:08 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
@waldo Als ik even kan raden bedoel je dat je ipv wringt één kant van de band zo ver mogelijk onder de hoek van de band drukt, terwijl je de andere kant erover trekt, ipv zo tegen de grond te drukken? Helaas kank nooit genoeg kracht zetten met me duimen om dat zo te doen (dit waren nu groene vega's, maar kkan het al zeker niet me witte dan;-))
Iig, kan het alsnog wel eens late zien op de 2010 meetings he:-) Hebben andere mensen er zeker en vast ook wat aan...
Betreft het ontploffen, de fabrikanten moeten er wel iets opzetten van maximale druk natuurlijk, en de velg zal wel wat meer aankunnen (ter veiligheid), maar ikzelf gaat toch nooit proberen. Heeft het trouwens niet meer te maken met welke kracht de lucht gepompt wordt ipv de druk die er algemeen op zit?
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
|
waldo_s
|
Geplaatst: di jan 26, 2010 10:12 pm |
|
Geregistreerd: wo aug 20, 2008 6:38 pm Berichten: 321 Woonplaats: genk
|
@ tom, als je de eerste kant van de band van de velg afduwt je duwt eerst 1 kant vd band naar onder en dan duw je de velg door de band, als je nu de band andersom houd en dus de band van de velg duwt met je pols , is veel makkelijker. vind ik toch. maar idd op de meetings van 2010 kunnen we wel eens wat laten zien ja
|
|
Omhoog |
|
|
Tom
|
Geplaatst: di jan 26, 2010 10:45 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
kzalt es proberen zo
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
|
bobdebouwer
|
Geplaatst: wo jan 27, 2010 11:50 am |
|
Geregistreerd: do jun 21, 2007 3:58 pm Berichten: 69
|
waar kan ik die film zien? ben wel benieuwd hoe je het dan doet.
en je hebt er echt geen kracht voor nodig als je het op de juiste manier doet. regel maar even een dagje bij Basje ik zal zorgen dat ik er dan ben. Hopelijk kan ik het jullie uitleggen/ leren. Banden wisselen stelt echt niet veel voor Mits je het door hebt.
|
|
Omhoog |
|
|
Philipper
|
Geplaatst: wo jan 27, 2010 1:00 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
|
Omhoog |
|
|