Auteur |
Bericht |
David
|
Geplaatst: do nov 09, 2006 9:31 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Ben benieuwd naar de reactie van de medewerker in de Kartshop als je naar een bougie vraagt die geen storingen veroorzaakt.
Bij de AIM Mychron is het een kabeltje dat met een plastic klemmetje op de bougiekabel gaat, bij de PET toerentellers gaat het met een metalen klemmetje, maar in beide gevallen werken ze ook als je het kabeltje met plakband ofzo vast zet.
|
|
Omhoog |
|
 |
xx colin xx
|
Geplaatst: do nov 09, 2006 9:33 pm |
|
|
net als van een auto ,een dop met diode er in zal wel leker zijn voor de vonk van een kartblok
_________________   [img]
|
|
Omhoog |
|
 |
Manders Racing
|
Geplaatst: do nov 09, 2006 9:34 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 20, 2006 11:00 pm Berichten: 512 Woonplaats: Heb tijdelijk geen kart
|
de teller kost 61 euro, de sensor voor luchtkoeling 12 euro
en 6 euro verzendkosten
meer heb ik niet nodig, maar moet ff kijken, zo'n PET2000 lijkt me ook wel wat en ook de RPT van Igot, maar die onthoudt het toerental niet, helaas
_________________ "If everything seems under control, you're just not going fast enough."
|
|
Omhoog |
|
 |
xx colin xx
|
Geplaatst: do nov 09, 2006 9:36 pm |
|
|
na een paar keer karten wil je toch weten wat je rondentijden zijn ,,,,wedden.
daarbij maakt het voor een luchtgekoelde motor geen bal uit tempratuurmeter
_________________   [img]
Laatst bijgewerkt door xx colin xx op do nov 09, 2006 9:36 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
 |
berend botje
|
Geplaatst: do nov 09, 2006 9:36 pm |
|
Geregistreerd: wo mei 31, 2006 10:22 am Berichten: 57 Woonplaats: Enschede
|
Ik zit op dezelfde "lijn" als manders, het hoeft niet zo duur.
Koso teller - 60 euro
Sensor - 15 euro
stopwatch - 5 euro (als je het nodig vindt)
Totaal 80 euro
Alfano 200 euro?
|
|
Omhoog |
|
 |
igot
|
Geplaatst: do nov 09, 2006 9:38 pm |
|
|
Tweedehands Alfano is meestal rond de 200 euro, nieuw 250.
Maar stopwatch? Ga je dan onder het rijden steeds op het knopje duwen  ?
Ps. temperatuur is inderdaad niet super belangrijk voor een luchtgekoelde...
RPT dus toch geschikt 
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: do nov 09, 2006 9:42 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Dat laat je doen door je monteur, werkt ook prima.
Overigens kan je meestal wel op je toerenteller kijken hoor, dus hij hoeft het niet per se te onthouden.
Ieder zijn eigen keuze natuurlijk, ben benieuwd naar jullie ervaringen als het ding er eenmaal op zit.
|
|
Omhoog |
|
 |
Manders Racing
|
Geplaatst: do nov 09, 2006 9:44 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 20, 2006 11:00 pm Berichten: 512 Woonplaats: Heb tijdelijk geen kart
|
jaja, die igot!  mooi dingetje, maar hij onthoudt de toeren niet, jammer genoeg (het probleem is dat ik zo ontzettend hard hoop te gaan, dat ik niet eens op mn teller kan kijken)
waarom is de temp voor een luchtkoeler niet belangrijk? bedrijfstemp is 60-70 graden, als ik dan zie dat ie er boven komt, wil ik hem graag langs de kant zetten als me dat een zuiger veer scheelt.........
_________________ "If everything seems under control, you're just not going fast enough."
|
|
Omhoog |
|
 |
bigidiot
|
Geplaatst: do nov 09, 2006 9:54 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 15, 2006 4:59 pm Berichten: 227 Woonplaats: emmen
|
@manders racing er is altijd wel een gelegenheid dat je kunt kijken.en als je dat al niet ziet dan zie je wel meer niet wat belangrijk kan zijn.
suc7
_________________ ben je me nodig mail me op allroundgarage@gmail.com
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: do nov 09, 2006 10:12 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
temp van een lucht koeler is net zo belangrijk als die van een water koele r alleen is die niet zo mooi te regelen
|
|
Omhoog |
|
 |
berend botje
|
Geplaatst: do nov 09, 2006 10:21 pm |
|
|
@manders
Welke bougie gebruik je, merk & type?
Waarschijnlijk heeft NGK een goede bougie voor je die "ontstoord" is?
Let daarbij op het volgende op: NGK BR9ES (bijv. voor een Yamaha YZ125). De 'R' staat voor resistance. Resistance ofwel weerstand is in de bougie verwerkt. Bougies stralen een soort radio storing uit en met deze ingebouwde weerstand wordt deze storing onderdrukt. Een ontstoorde bougie dus...
|
|
Omhoog |
|
 |
Manders Racing
|
Geplaatst: do nov 09, 2006 10:25 pm |
|
|
pfuuh, moet ik kijken, kart staat in de schuur, post ik morgen wel ff of anders strax, ben nu ff bezig, dus ga niet helemaal kijken
|
|
Omhoog |
|
 |
Ross1961
|
Geplaatst: vr nov 10, 2006 1:03 am |
|
Geregistreerd: di jul 04, 2006 11:31 pm Berichten: 269 Woonplaats: Nieuwegein
|
Ik begrijp de hele discussie niet helemaal. Aan de ene kant merkt Manders op dat hij geen tijd heeft om te kijken en het kritische punt van zijn toerental wil weten. En aan de andere kant mag het niets kosten. Ik ben bang dat door het eigen gefrobel je meer bezig bent de hele handel operationeel te krijgen terwijl de jouw zo dierbare 100cc motor al twee keer is vastgelopen. Ik denk dat je goed moet begrijpen dat al die scooter metertjes een hoog bling bling gehalte hebben en dat een Alfano gewoon speciaal professioneel voor de kartsport is ontworpen. Je kunt het dan wel steeds hebben over een wel heel erg dure stopwatch maar die zou ik toch zeker de voorkeur geven boven een veredelde kookwekker met back light verlichting.
Laatst bijgewerkt door Ross1961 op vr nov 10, 2006 10:38 pm, in totaal 2 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
 |
bigidiot
|
Geplaatst: vr nov 10, 2006 9:13 am |
|
Geregistreerd: vr sep 15, 2006 4:59 pm Berichten: 227 Woonplaats: emmen
|
|
Omhoog |
|
 |
berend botje
|
Geplaatst: vr nov 10, 2006 10:15 am |
|
|
Het aansluiten en operationeel krijgen van de zogenaamde scooter tellers is precies het zelfde als bij. een Alfano. Zo gepiept....
Deze tellers worden regelmatig gebruikt bij scooterraces en sprints. Het woord scooter roept misschien iets kinderachtigs, maar dat is het racen echt niet. Daarnaast worden deze tellers niet alleen op scooters gebruikt, maar ook op motoren, crossers, auto's en quads. Koso is bijv. al meer dan 20jaar op deze markt bezig.
Er zal heus een hoop bling bling gehalte aanwezig zijn in de scooter wereld, maar he, waar niet? Zat gasten gehoord die het regelmatig over stickers, plastic pods etc etc voor hun kart hebben. Ook een beetje bling bling lijkt me zo...
Er gaat een hoop geld rond in de kartwereld. Zo lang er mensen zijn die het geld gewoon uitgeven (mede dankzij sponsors) zullen die hoge prijzen blijven...
Ik zoek naar alternatieven die de toch al dure sport wat goedkoper kunnen maken. En hopelijk heeft een ander er dan ook nog wat aan.
Edit: wat gegevens: Koso teller
|
|
Omhoog |
|
 |