Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 126 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 11, 2005 5:00 pm 

Geregistreerd: za sep 04, 2004 6:04 pm
Berichten: 169
Ok, verlengstukje heb ik met me pa geslepen zodat hij in de boormachine past. Dus ik blij, proberen of ik de kart aan kreeg. Eerst ff zonder bougie proberen maar de carb zoog niet genoeg bezine aan. Het bezine kwam ongeveer 10cm door het slangetje en schokte steeds heen en weer. Maar hoe kan het dat er geen bezine word aangezogen? de inlaat pakking heb ik in iedergeval goed gemonteerd. Ik gaf volgas met de boormachine en de kart maakte niks uit.
:evil:

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 11, 2005 5:16 pm 
dan zit er valse lucht in je slang moet je de slang van de carburateur afhalen en aan het uit einde met je mond zuigen tot het slangetje vol met benzine zit, slange dicht kneipen zodat die vol blijft zitten en dan weer op je carburateur drukken...


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 11, 2005 6:02 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
je moet tijdens het oppompen ook je lucht inlaat dicht houden als je dan je achter band met de hand rond draait (vooruit) moet die met ongeveer 1 a 2 cm om hoog schieten doet ie dit niet dan is je membraam niet goed en moet die gereviseerd worden dit moet trouwens 1 a 2 keer per jaar


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 11, 2005 6:18 pm 
is dat niet alleen bij een schakel blok?


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 11, 2005 6:28 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
nee alleen bij 100cc die geen vlotter hebben

schakels hebben meestal een vlotter


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 11, 2005 6:30 pm 
lijkt me vaag als je het achterwiel draait dat dan al de bezine word door gepompt (bij een automaat)


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 11, 2005 7:36 pm 

Geregistreerd: za sep 04, 2004 6:04 pm
Berichten: 169
Het is een directe overbrenging, heb geen membraam maar roterend, en heb ook geen vlotters :D thanx voor hulp

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 11, 2005 7:41 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Niels heeft geen automaat, hij heeft immers geen koppeling. Daardoor draait de motor dus rond als je aan het achterwiel draait. Hierdoor wordt er dus benzine aangezogen.
Door de bougie eruit te draaien, en het luchtfilter dicht te houden, en eventueel volgas te geven, zuigt ie sneller de benzine aan. De tip van Robertjan11 zou ik niet uit proberen, heeft weinig kans van slagen.
In plaats daarvan kan je het tegenovergestelde proberen.
Als het goed is zit er een ontluchtingsslangetje op je tank (al dan niet uitmondend in een expansievaatje). Je kan proberen in dit slangetje te blazen. Hierdoor onstaat er overdruk in je tank, en wordt de benzine als het ware de leiding in geperst. Let daarbij wel op dat je zo weinig mogelijk benzinedampen inhaleert, aangezien dit niet echt gezond is :P


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 11, 2005 8:00 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
@niels dat membraam bedoelde ik niet je heb namelijk wel als het goed is een membraam in je carburateur zitten dat ding is heel belang rijk voor je motor als dat ding namelijk niet goed is dan pompt ie niet goed en loopt je motor niet of slecht en start hij heel moeilijk dus dat met de hand oppompen moet gemakkelijk gaan anders is je membraam op (de benzine die achterblijft na het rijden zijn niet goed voor dat ding)

als ie niet goed pompt adviseer ik om langs je dichts bij zijnde kart shop te gaan en daar je carburatuer te laten reviseren kost je ongeveer 25 euro en schilt je een hoop ellende

ik heb wel een gehoord dat wedstrijd rijders op een dag 3 a 4 keer een nieuwe membraam in zetten dus is het vrij normaal dat een 100 cctje wat lang niet heeft gelopen een nieuwe membraam nodig heeft


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 11, 2005 8:05 pm 

Geregistreerd: za sep 04, 2004 6:04 pm
Berichten: 169
ok bedankt Joris en David :D

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 11, 2005 8:22 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Niels,

Ik heb nog een membraam liggen van een IBEA carburateur, mag je
zo ophalen, voor jou is het gratis.

Ik hoor het wel.

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 11, 2005 9:11 pm 

Geregistreerd: za sep 04, 2004 6:04 pm
Berichten: 169
Hoe ziet zo'n membraam er eigenlijk uit, want dan kan ik kijke of ik er zelf een heb liggen. Zoniet dan PM ik je Paulo

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 11, 2005 9:24 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Ik was een beetje voorbarig Niels, ik ga voor de zekerheid nog kijken,
want ook ik haal het waarschijnlijk door elkaar.

Heb wel zeker een pakkingset liggen voor een IBEA, maar volgens mij
zat daar ook een membraam bij. (maar nu twijfel ik)
Ik kijk nog even voor de zekerheid en laat het nog wel even weten.

sorry voor het ongemak.

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 11, 2005 9:29 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
het membraam is zo'n zwart dun rubberen schijfje met een metalen schijfje er op met een paar gaten er in maar dat vervangen kan je toch niet zelf want je moet je carburatuer ook nog afpersen of je moet zo'n pompje hebben .

de carburateur moet namelijk overal lucht dicht zijn en de juiste "popof" druk hebben


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 11, 2005 9:31 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
OK, Niels sorry.... die heb ik dus niet...

@Joris, bedankt voor de fysieke uitleg.

Sorry

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 126 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David