Auteur |
Bericht |
Henri
|
Geplaatst: do aug 26, 2010 7:39 pm |
|
Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am Berichten: 431 Woonplaats: Ter Apel
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: do aug 26, 2010 11:51 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
als je zorgt dat de open zijde aan de olie kant zit is er niets aan het handje... als er maar olie inkomt, je Carter is ook dicht aan 1 kant 
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
powerspayk
|
Geplaatst: vr aug 27, 2010 8:40 am |
|
Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm Berichten: 1008
|
Hoe zijn die Lagers die je uitgebouwd hebt? compleet dicht of aan een zijde open dan moet je dat ook bij die nieuwe lager doen. Maar een lager wat in een olie bad loopt moet open zijn anders lopen die droog, dat zijn stof manchetten die normaal daar monteert worden waar stof en vuil is zo als wiel lagers 
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: vr aug 27, 2010 9:14 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
vaak zijn dichtelagers al voorgevet, dat spul wil je eigenlijk niet in je bak hebben... 2 mixen moet ie niet doen.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
leonzuid
|
Geplaatst: vr aug 27, 2010 9:45 am |
|
Geregistreerd: vr feb 02, 2007 7:54 pm Berichten: 262 Woonplaats: Nijverdal
|
Maar hoe krijg ik 1 plaatje eruit? Ik denk dat ik ze maar omruil. En hopen dat ze de Z ook kunnen leveren anders gewoon 1 met beide zijde open.
|
|
Omhoog |
|
 |
powerspayk
|
Geplaatst: vr aug 27, 2010 10:39 am |
|
Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm Berichten: 1008
|
Ruil ze om dat is het beste, normaal als je die Nr. doorgeeft van het oude lager kan eigenlijk niets gebeuren,maar pas op met krukas Lagers die moeten de zelfde zijn vaker geeft men Lager die zien pressies het zelfde uit en passen ook maar het moeten snel loop lagers zijn anders duurt het niet en ze zijn weer versleten alles al meegemaakt 
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: vr aug 27, 2010 10:57 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
plaatje kun je erzo uit wippen, wissel ze maar om... @powerspyke bedoel jij niet de C waarden? de speling op het lager? waardoor alles iets sneller slijt als je niet de juiste gebruikt.. (of te veel/weinig speling ontstaat bij bedrijfstemp)
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
leonzuid
|
Geplaatst: vr aug 27, 2010 11:01 am |
|
Geregistreerd: vr feb 02, 2007 7:54 pm Berichten: 262 Woonplaats: Nijverdal
|
Ik wel wel de juiste besteld alleen hebben ze de verkeede geleverd. En inderdaad de c waarde geeft de speling in het lager aan. Maar het is dus mogelijk om er een plaatje uit te wippen, en dan het vet eruit te koken? Heb je nog een tip hoe het plaatje eruit te krijgen.
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: vr aug 27, 2010 11:11 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
ja en ja  ontvetter bak.. of die rommel werkt prima.. beetje opwarmen en het is er zo uit. de beschermplaatjes hebben als het goed is een beetje opgekruld randje, daar moet je achter zien te komen met een priem of klein schroevendraaiertje. wat ook werkt is een deuk maken in het plaatje aan de buitenste rand.. dan krijg je meestal net genoeg ruimte. Het is mij gelukt met mijn achterwiel lagers, nu zijn deze wel iets groter maar het idee is het zelfde. andere optie boor een klein gaatje (1mm) in het plaatje, pas op beschadig de kogels niet!! en wip daar de boel er mee uit.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
powerspayk
|
Geplaatst: vr aug 27, 2010 11:29 am |
|
Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm Berichten: 1008
|
Dat kan goed zijn dat het C waarde is wat ik meen, het probleem is dat er verschillende lager types zijn die we voor krukas gebruiken zijn lagers die 15000 en bij een 100cc tot 25000 U/min draaien, en een lager voor een versnellingsbak bak zijn andere eisen aan gesteld, kan best met de lager speling te doen hebben! Die man zij me in een Lager zaak dat het snel loop lagers waren en dan geloof dat 
|
|
Omhoog |
|
 |
Sendatje
|
Geplaatst: vr aug 27, 2010 1:00 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 21, 2005 6:03 pm Berichten: 316
|
De C waarde is de speling die lagers standaard hebben. C2 zijn hele krappe lagers, voor langzame toepassingen. C3 is standaard, en C4 is een ruime passing voor bijvoorbeeld krukaslagers. Door dat krukaslagers warmer worden, zullen ze uitzetten. Heb je dan een C3 lager er in zitten, loopt deze te stroef en zal veel sneller kapot lopen.
|
|
Omhoog |
|
 |
powerspayk
|
Geplaatst: vr aug 27, 2010 2:27 pm |
|
Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm Berichten: 1008
|
Super dat wis ik niet bedank voor de tip 
|
|
Omhoog |
|
 |
leonzuid
|
Geplaatst: vr aug 27, 2010 2:47 pm |
|
Geregistreerd: vr feb 02, 2007 7:54 pm Berichten: 262 Woonplaats: Nijverdal
|
Jongens bedankt, heb de plaatjes eruit gewipt, ging vrij makkelijk. Nu nog even wachten op de rest van de onderdelen. En dan eindelijk de baan op!!!!! Voor het eerst met eigen kart.
Ik heb nu 2 maal mee gedaan aan een 100ronden race. 2de keer zelfs 5e gekwalificeerd. Helaas met de start in de 2e bocht van de baan geduwt. Kwam als 33ste over start/finish. Na 15 roden toch weer 13de.
|
|
Omhoog |
|
 |
powerspayk
|
Geplaatst: za aug 28, 2010 2:44 pm |
|
Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm Berichten: 1008
|
100ronden van Berghem met een Team van 4 man, ik moest als laatste starten in het donker met regen, dat was niet echt tof reiden ik werd in een ronde 5 keer van de baan geduwd door die snelle mannetjes van 45 Kilo niet dat ik die in de weg was, nee dat was schijnbaar leuk Was niet echt een sportieve wedstrijd maar toch leuk eens meegemaakt te hebben, en we waren op de 16 plaats van de 34 geeindigd dus noch niet eens zo slecht 
|
|
Omhoog |
|
 |
Erik B
|
Geplaatst: do sep 30, 2010 7:02 am |
|
Geregistreerd: di sep 07, 2010 7:17 am Berichten: 52
|
@leonzuid : ik heb ook sinds kort een MS met TM crossblok, als je gaat rijden, laat ff weten is wel leuk om ff te kletsen dan!
|
|
Omhoog |
|
 |