Auteur |
Bericht |
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: ma jan 25, 2010 9:17 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Extra bandenvet aan de binnenkant van velg en band en de andere kant even terug duwen. Wellicht ook proberen om de binnenkant van de rand die je er niet opkrijgt, tegen de verdikking te houden, zodat er geen lucht ontsnapt. Dit laatste zou ik liever niet doen, omdat je zo ook je vingers kunt kwijtraken. Bij mij lukt het meestal gewoon met de bandenvet aan de binnenkant.
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: ma jan 25, 2010 9:33 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
let wel p dat als je boutjes hebt in je velg dat je die er wel in moet draaien maar niet te ver want dan gaan ze er ook niet op
|
|
Omhoog |
|
|
Fuchs-racing
|
Geplaatst: ma jan 25, 2010 9:40 pm |
|
Geregistreerd: za sep 19, 2009 6:00 pm Berichten: 848 Woonplaats: denderhoutem (belgië)
|
Zal nog eens proberen met wat extra vet. maar er ontsnapt geen lucht hoor.
@joris: het is langs de binnenkant van de velg(waar de klos zit), dus daar zitten de boutjes niet
grtz kenneth
_________________ Gillard Daytona (FBS) - Rotax Max Snr - nr: 35Gillard T-rex - nr: 35
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: ma jan 25, 2010 9:49 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
dan zul je wat vet moeten gebruiken zoals eerder gemeld dan moet ie er echt opgaan let wel op dat je de velg dwars onder je houd zodat als je velg eventueel klapt dat ie niet in je gezicht gaat in veel landn ben je verplicht dit te doen in een kooi om die reden
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: ma jan 25, 2010 9:59 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Citaat: iemand nog wat suggesties??? Draai het binnenwerkje uit de ventielen zodat er meer lucht tegelijk in gaat, wil ook nog weleens helpen.
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: ma jan 25, 2010 10:04 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
inderdaad, binnenwerk eruit en gewoon met het luchtpistool erin blazen (gaat sneller en met meer kracht) Let op dat je de velgeinden niet op je gezicht richt. Velg kan namelijk uitelkaar springen bij het opknallen van de banden.
succes
|
|
Omhoog |
|
|
waldo_s
|
Geplaatst: ma jan 25, 2010 11:18 pm |
|
Geregistreerd: wo aug 20, 2008 6:38 pm Berichten: 321 Woonplaats: genk
|
gewoon blijven pompen, heb het zelfs al gehad dat de band pas goed op de velg sprong bij 6bar ! , gewoon een beetje vet tussen de velg en de band doen , wd40 of iets dergelijks en dan zou de band er toch goed op moeten springen
Grts
|
|
Omhoog |
|
|
Tom
|
Geplaatst: ma jan 25, 2010 11:51 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Opletten dat je velg dan wel niet explodeert he man:-) Meeste velgen hebben een aanbevolen maximale spanning van 4 bar. Wat ik dan probeer is even de band op de grond te botsen (als een basketbal) Soms werkt het en soms niet (= opnieuw van de velg persen en opnieuw oppompen > veiliger dan 2 bar teveel op pompen) Hierbij trouwens men blogpost. Kzal er nog geen snelheidswedstrijd mee winnen, maar ben best tevreden over de vorderingen diek ermee maak ;p Kartbanden veranderen
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: di jan 26, 2010 12:15 am |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Heel erg leuke filmpjes
|
|
Omhoog |
|
|
bas
|
Geplaatst: di jan 26, 2010 12:38 am |
|
Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm Berichten: 1624 Woonplaats: cuijk
|
benzine er in en aansteken...dan klappen ze er zo op....alleen doen als t echt niet anders gaat!
_________________ www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER
|
|
Omhoog |
|
|
bobdebouwer
|
Geplaatst: di jan 26, 2010 9:24 am |
|
Geregistreerd: do jun 21, 2007 3:58 pm Berichten: 69
|
Als het niet lukt om de band op de velg te krijgen. De band naar binnen drukken. De velg goed schoonmaken. Kan je gelijk kijken of de boutjes helemaal naar binnen zijn. Let er ook op dat de band ook beetje warm is (helemaal met dit weer in koud schuur gaat het lastig), leg anders even avonds voor de kachel. Goed inspuiten met wd40 vooral waar de ban de velg raakt, en dan snel oppompen voordat alles weg is. Dan ventiel eruit en met spuit pistool oppompen. Hierdoor komt er sneller/meer lucht in. Wat ook prettig is dat de lucht gelijk uit de band gaat wanneer je het pistool wegneemt hierdoor staat de band niet onnodig bol/ onder spanning wat de band kan doen vervormen. Let wel op dat je je gezicht nooit boven de velg houdt en je handen voor zover mogelijk weg hebt. Als dan een velg explodeert dan is de schade beperkt (vooral met gegoten magnesium oppassen).
Als je dit doet dan moet het normaal gesproken lukken. Succes
|
|
Omhoog |
|
|
bobdebouwer
|
Geplaatst: di jan 26, 2010 9:31 am |
|
Geregistreerd: do jun 21, 2007 3:58 pm Berichten: 69
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: di jan 26, 2010 11:34 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Jij deed niet mee voor de prijs, zou niet eerlijk zijn.
Hoelang doe jij er eigenlijk over bob, om 4 banden van velg af te drukken en vervolgens er weer op de douwe?
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: di jan 26, 2010 11:39 am |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
bobdebouwer
|
Geplaatst: di jan 26, 2010 1:57 pm |
|
Geregistreerd: do jun 21, 2007 3:58 pm Berichten: 69
|
He bas,
Weet het zo niet Zal het eens moeten meten. Licht ook wel een t type band en velg hoor. Deed ik het bij jou niet onder een minuut??(zou het echt niet weten)
En bel je snel voor de stoel
|
|
Omhoog |
|
|