Kartforum
https://megakart.nl/phpBB2/

V-Power
https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=565
Pagina 3 van 4

Auteur:  Joshua [ do nov 10, 2005 9:11 pm ]
Berichttitel: 

Hmm... in karts zou je het wel kunnen gebruiken mits er waterkoeling bij zit, én het reglement het toelaat.

Op een brommer (2takt, 49.5 cc) van een neef van me hebben hij en een vriend van hem geprobeerd om V-Power werkend te krijgen. Het probleem was echter dat voor zo'n motortje een gigántische hoeveelheid smeringsolie nodig is, en dat was meer dan dat er in kon. Toch proberen, de resultaten?

Poging 1: motor draaide gedurende 40 meter als een tierelier, en schoot vervolgens spontaan vast, geen smering meer, álle smeerolie opgestookt!

Vervolgens hele motor uit elkaar gehaald, en in elkaar gezet.
Poging 2: V-Power erin, en gaan! Niet dus... het motorblok liep al vast toen hij gestart werd. Gevolg van V-Power: einde motor.

Wat leren we hiervan? Én smering in orde, én goede koeling. Anders werkt het niet en kan je je spullen weggooien of voor veel geld repareren.

Auteur:  joris [ do nov 10, 2005 9:20 pm ]
Berichttitel: 

beetje vaag verhaal joshua alle olie opgestookt de olie meng je toch bij je benzine dus als die benzine krijg krijgt ie ook olie of niet soms

ik denk dat gezien die 40 meter volgas met een koude motor hebt gereden en dat ie daarom is vast gelopen en dan een keer uitelkaar halen is dan niet voldoende

Auteur:  rotaxmax11 [ vr nov 11, 2005 6:08 pm ]
Berichttitel: 

Hey!
Wij rijden soms op V-power.. en dan soms uit Duitsland, maar alleen met de trainingen,want volgens mij mag je der met de wedstrijden niet mee rijden..
Of het echt helpt? Ik voel eigenlijk geen verschil!
Mijn moeder rijdt trouwens wel op V-power in haar auto en blijkbaar rijdt ze daarmee wel langer op 1 tank. Ik heb voor haar uitgerekend dat V-power een paar cent per 100 liter goedkoper was, maar ik weet niet of dat klopt, omdat ik niet weet hoe precies mijn moeder haar kilometermetertje afleest ;)

Auteur:  Paulo27 [ vr nov 11, 2005 8:45 pm ]
Berichttitel: 

Heeee Mara....

Opgestaan uit een zomerslaap ???

Welkom terug....

Auteur:  rotaxmax11 [ za nov 12, 2005 5:53 pm ]
Berichttitel: 

haha thnx!

njah ik heb het een beetje druk gehad enzo.. maar ik ben der weer ;)

Auteur:  Paulo27 [ zo nov 13, 2005 12:19 am ]
Berichttitel: 

Welkom terug.....

Auteur:  The Iceman [ zo nov 13, 2005 10:49 am ]
Berichttitel: 

huh deja-vu :?: :P

Auteur:  grc3030 [ zo nov 27, 2005 9:47 am ]
Berichttitel: 

Hallo Mensen,

Ik lees niets over Aspen benzine. Volgens de regels moet men gewoon in de handel verkrijgbare brandstof gebruiken zonder toevoegingen. En dat is Aspen ook. Heeft een octaangehalte van 102, zou milieuvriendelijker lopen, etc.

Kijk maar eens op http://www.aspen-benelux.nl/showpage.asp?pag_id=363

Het is wel een stuk duurder van gewone benzine.

Gr. Frans

Auteur:  SkeurijzeR [ zo nov 27, 2005 1:43 pm ]
Berichttitel: 

ik citeer uit het groene boekje (reglement) van de NAB:

art 37 MOTORBRANDSTOF
de brandstof mag uitsluitend bestaan uit een mengsel van loodvrije handelsbenzine en de voor 2-takt gebruikelijke olie
samenstelling en wijze van controle volgens art33 AdK

AdK = Annuaire du sport Karting (uitgave van de CIK)

en zoals te lezen is op hun pagina :
Aspen Racing Fuel voldoet aan alle internationale eisen van FIA, CIM en CIK.


dus in mijn ogen is het toegestaan

hoeveel kost zon jerrycan van 25liter dan?

Auteur:  havelracing [ zo nov 27, 2005 7:36 pm ]
Berichttitel: 

ik citeer uit het reglement van de Knaf:


Artikel 35 - Brandstof

Als brandstof voor de karts mag uitsluitend de in Nederland langs de openbare weg verkrijgbare handelsbenzine
voor motorvoertuigen (maximaal 98 octaan) en de voor 2-takt motoren gebruikelijke olie worden gebruikt.
Iedere andere toevoeging is verboden. De wijze van controle geschiedt volgens de methode welke is beschreven
in de AdK. Uitzondering daarop geldt voor de klasse 001 - Mini Juniors. In deze klasse kan volstaan worden
met 3 x 500 cc benzine voor monster afname.

Straf: overtreding van dit artikel heeft uitsluiting voor de wedstrijd tot gevolg


Dus mag je er bij de Knaf niet mee rijden, omdat de Aspen benzine een octaangehalte van 102 heeft.

Bij de Nab inderdaad wel omdat die verwijzen naar de CIK FIA.
In het CIK FIA regelement staat dat je maximaal een octaan gehalte van 102 mag hebben.

Toch wel raar aangezien de Knaf een CIK FIA bond is en de Nab niet.

Auteur:  Paulo27 [ zo nov 27, 2005 10:14 pm ]
Berichttitel: 

Er is geen een reglement waterdicht.....

Auteur:  Rv [ wo nov 30, 2005 6:32 pm ]
Berichttitel: 

hoe zit het eigenlijk met V-Power Diesel'? is dat ook niet helemaal goed? of is dat wel weer goed?

Auteur:  joris [ wo nov 30, 2005 6:34 pm ]
Berichttitel: 

wou je dat in je kart gooien dan ??????? :shock:

het is hier een kart forum niet een vrachtwage forum

Auteur:  Rv [ wo nov 30, 2005 6:38 pm ]
Berichttitel: 

ja ik wou dat in mijn icc gooien zodat die meer newtonmeter heeft op lagere touren WAT denk je zelf :lol:

het gaat hier ook over britney spears en abc typen.. dus ik dacht v-power en dan nog even v-power diesel vragen..

maar laat maar ik zoek het dan zelf wel op

Auteur:  David [ wo nov 30, 2005 6:59 pm ]
Berichttitel: 

Citaat:
het gaat hier ook over britney spears en abc typen

Dat klopt, en dat is ook keurig netjes in het Offtopic gedeelte geplaatst.

Verder zou ik niet weten of Vpower Diesel wat bijzonders is, er is (net als met de Vpower benzine) weinig betrouwbare data over te vinden.

Pagina 3 van 4 Alle tijden zijn GMT + 1 uur
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/