Auteur |
Bericht |
igot
|
Geplaatst: do feb 08, 2007 2:06 am |
|
Geregistreerd: do jan 13, 2005 1:20 pm Berichten: 1506
|
Citaat: Igot, Met het 2 kabelsysteem wat de dd2 flippers heeft ken ik wel wat.
Wat kost zon naaf met de flippers?
SCHAKELPADDEL DD2 10,08
STUURSUPPORT DD2 10,31
Hierbij heb je ook div busjes en klemmetjes nodig !
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Bobster
|
Geplaatst: do feb 08, 2007 8:59 am |
|
Geregistreerd: do jun 08, 2006 9:24 am Berichten: 1526 Woonplaats: South-Garda
|
ok dankjewel rick ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif) voor de uitleg.
ik heb zelf gereden met de Birel CMX 32 met DD2 motor
er zat idd geen achteruit meer op nee!
erg fijne kart om mee te rijden !!
mvg Bobby
_________________
Gebruikersnaam gewijzigd van Bobby_14 naar Bobster.
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
powerspayk
|
Geplaatst: zo feb 11, 2007 1:56 pm |
|
Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm Berichten: 1008
|
Hoi je kunt ook al Tiptronic kopen het is wel erg duur maar Top echt F1
als je meer daar over wilt weten www.mechatron-engineering.de
Wij zijn ook aan een systeem aan het ontwikkelen maar het is moeilijk.
de schakel tijd is 40msec de ontsteking wordt onderbroken dat je vol gas kunt houden.
Die systeemen wat tot nu toe op de markt is kost tussen de 800.- en 1900,- en dat is te duur ![Shame on you [-X](./images/smilies/eusa_naughty.gif)
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Henri
|
Geplaatst: zo feb 11, 2007 3:01 pm |
|
Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am Berichten: 431 Woonplaats: Ter Apel
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
powerspayk
|
Geplaatst: zo feb 11, 2007 3:50 pm |
|
Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm Berichten: 1008
|
@Henri
Dat is zeker een leuk systeem om deschakeltijd te verkorten, maar waar het eigenlijk omgaat is dat je beide handen aan het stuur kunt houden.
Jou systeem combineren met schakelflippers, dan kom je al een heel eind in de richting.
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Henri
|
Geplaatst: zo feb 11, 2007 5:52 pm |
|
Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am Berichten: 431 Woonplaats: Ter Apel
|
Citaat: Jou systeem combineren met schakelflippers, dan kom je al een heel eind in de richting.
Hier heb je gelijk in. Alleen er hangt een behoorlijk prijskaartje aan.
Kijk hier ook maar eens. http://photographiedream.free.fr/
Kijk ook eens rond naar een zelfde systeem als ik dus verkoop.
Voor dat geld vind je er geen 1.
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
FrankM
|
Geplaatst: zo feb 11, 2007 9:32 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 9:55 pm Berichten: 15
|
Ideeen genoeg zie ik. Ik heb inmiddels niet stil gezeten en heb een naaf gemaakt met koppeling hendel, schakelflippers en twee kabels naar de schakellever op het blok (TM). werkt leuk maar niet zoals ik het wil, de kabels draaien met het stuur mee en dan zit er toch van alles in de weg en daarbij is de schakelweg voor de hendels best wel veel 20mm op en 20mm neer ( ![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif) lol). Gisteren heb ik het hele spul er weer afgehaald en de schakellever voorzien van een perslucht cilindertje, twee slangetjes naar het stuur en heb ik een 20 oz. Co2 fles aangeschaft. Dinsdag komen er twee micro 3/2 ventielen met knop bediening mijn kant op. Ik ben benieuwd wat dit wordt.
Frank
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Henri
|
Geplaatst: zo feb 11, 2007 10:15 pm |
|
Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am Berichten: 431 Woonplaats: Ter Apel
|
Citaat: neer ( lol). Gisteren heb ik het hele spul er weer afgehaald en de schakellever voorzien van een perslucht cilindertje, twee slangetjes naar het stuur en heb ik een 20 oz. Co2 fles aangeschaft. Dinsdag komen er twee micro 3/2 ventielen met knop bediening mijn kant op. Ik ben benieuwd wat dit wordt. Frank
Op zich ben je goed bezig. Maar als de perslucht cilinder te veel kracht levert op het vekeerde moment je de schakel vorken krom drukt. Of andere schade aan de bak krijgt.
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
powerspayk
|
Geplaatst: ma feb 12, 2007 7:03 am |
|
Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm Berichten: 1008
|
Het gaat echt goet een systeem op 12V met een kleine E- motor kijk a.u.b eens bij www.mechatron-engineering.de
is ook een klijn Filmpje bij
en dat systeem kost 900.- en dat is veel te duur
Henri in dat systeem van jou heb ik ook in intr.
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Bo
|
Geplaatst: ma feb 12, 2007 12:28 pm |
|
Geregistreerd: zo feb 04, 2007 9:41 pm Berichten: 260 Woonplaats: Vught
|
wat je natuurlijk ook kan doen is gwoon met een pook schakelen
als je eraan went ben je net zo snel als met die schakelflippers
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
powerspayk
|
Geplaatst: ma feb 12, 2007 1:06 pm |
|
Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm Berichten: 1008
|
@Bo
Met schakelflippers denk ik ook wel ,maar met een Tiptronic Systeem
zo snel kun je niet schakelen met een pook.
Ik heb dat Systeem getest, en het is Super snel dat schakelsysteem !
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Bo
|
Geplaatst: ma feb 12, 2007 3:53 pm |
|
Geregistreerd: zo feb 04, 2007 9:41 pm Berichten: 260 Woonplaats: Vught
|
ow dat zal best. Maar kdenk dat het met wedstrijden verboden is ofniet??
Want als je gwoon voor de lol rijdt maakt het niet zoveel uit wat sneller schakeld
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
powerspayk
|
Geplaatst: ma feb 12, 2007 6:57 pm |
|
Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm Berichten: 1008
|
Ik denk dat hobby Rijders graag zo een systeem gebruiken, maar de prijs is noch niet goed maar dat komt!
Je moed het zo zien als een hobby Rijder de mogelijk heeft voor ± 500.- een systeem te hebben om dan makkelijker wedstrijd rijders bij te houden!!!
Ik denk dat veel, dat geld er voor over hebben.
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
FrankM
|
Geplaatst: ma feb 12, 2007 9:27 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 9:55 pm Berichten: 15
|
Veel voor en tegens in dit topic maar dat is goed.
De cilinder levert een druk kracht van 9.5 kg bij 6 bar en dat is te regelen door de druk te verminderen naar bv 5 of 4 bar of lager indien nodig. Als je met de pook schakelt kan je dit ook op het verkeerde moment doen en zet je veel meer kracht dan met deze perslucht cilinder gezien de relatief grote hefboom aan de pook. Ook is de slag van de cilinder niet groter dan dan slag die de schakellever maakt, dus exact de juiste slaglengte om te schakelen om schade te voorkomen. De berekende steltijd is 0.04 seconden (onbelaste cilinder snelheid), in combinatie met een ontsteking verbreker probeer ik een schakel tijd van 0.2, 0.3 seconde te bereiken.... Een moeilijkheidje is om in neutraal te schakelen omdat dan de helft van de schakelslag nodig is, maar oefening baart kunst en stilstaan doe je in de file (lol)! Met wedstrijden is dit alles verboden maar ik rijd puur voor de fun en vindt het leuk om zulke dingen uit te proberen.
Ik houd jullie op de hoogte van dit expiriment.
Frank
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
joris
|
Geplaatst: ma feb 12, 2007 10:32 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
ik denk dat je wel meer gevoel hebt als je met de hand schakelt je voelt dan of die in de versnelling gaat of niet dit gevoel verdwijnt zodra je pneumatiek gaat toevoegen
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |