Auteur |
Bericht |
Beire
|
Geplaatst: za dec 09, 2006 9:58 am |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Waar niemand in het hele verhaal aandacht voor heeft is dat die V-power ook in je wagen, motorfiets en dergelijke gebruikt mag worden. Moest het echt zo zijn dat die brandstof je keerringen oplost staat er toch heel wat volk stil op de snelweg denk ik zo.
Of gaat het hier niet over de V-power die je aan de pomp kan tanken? Als dat niet zo is dan neem ik mijn woorden terug.
|
|
Omhoog |
|
|
Dick
|
Geplaatst: za dec 09, 2006 3:01 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 31, 2006 7:19 pm Berichten: 263
|
|
Omhoog |
|
|
willie
|
Geplaatst: za dec 09, 2006 5:30 pm |
|
Geregistreerd: za jan 14, 2006 8:58 pm Berichten: 471 Woonplaats: Emmercompascuum DR
|
wij rijden ook al lang op duitse v power (volgens duitse folder vernieuwd en oktaan 103)
bevald heeeeeeeeeeel goed
heb dit jaar 20 uur gereden met ICC en blokie ziet er nog tiptop uit
nu alles uit elkaar voor volledige revisie dus alle lagers en keeringen vervangen.
Alles zag er nog pefect uit.
Het verhaal van Ben de Pauw ken ik ook maar ik ben het daar dus niet mee eens.
Het verschil tussen duitse en nederlandsa v power kan het probleem zijn
dat weet ik niet .
Maar waarom zou je nederlandse v power tanken met oktaan 95 terwijl je 98 kunt krijgen?????
maar goed elk zijn mening
Ik kan het overigens wel begrijpen dat als je een keertje andere benzine tankt en dan problemen krijgt je de benzine de schuld geeft.
das wel begrijpelijk maar niet reeel
ik tankgewoon volgend jaar duitse V power.
_________________ MS Blue Falcon EVO 2015 met Modena KK1 `R`
|
|
Omhoog |
|
|
jeffrey1991
|
Geplaatst: za dec 09, 2006 6:06 pm |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
laast was hier een stuk over op tv.. bij 5 gear heet het geloof ik..
Hadden ze een fiat punto ( nieuwste type)
volkswagen gti ( nieuwste type)
subaru impreza ( nieuwste type)
Ik kan foute name op noeme.. maar volgens mij was dit het..
Hoe kleiner de motor zo als bij de fiat.. Was de V power of van de bp ( de snelle versie ) net zo effectief als de euro 95.
Bij de Volkswagen scheelde dat 1 a 2 pk dus het verschil zou je niet merken.. Alleen bij de subaru scheelden dat 18 pk.. En met optrekken scheelde het ook veel bij de subara als dat je euro 95 gebruikte dus hoe kleiner het blok hoe minder effectief het was.. En dus onnodig dus laat staan als het een kart is 1 of 2 cilinder..Dan zou het dus infeite helemaal niet helpen.
|
|
Omhoog |
|
|
maasje
|
Geplaatst: za dec 09, 2006 6:15 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 11, 2006 11:14 am Berichten: 200 Woonplaats: Sittard
|
|
Omhoog |
|
|
jeffrey1991
|
Geplaatst: za dec 09, 2006 6:47 pm |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
nee dat ken ik ook wel zo heten het niet..!
Het was 5 gear.. volgens mij zal het wel even nakijken top gear was het niet want dat heb ik ook gezien
|
|
Omhoog |
|
|
Rv
|
Geplaatst: za dec 09, 2006 7:00 pm |
|
Geregistreerd: za aug 13, 2005 11:30 am Berichten: 769 Woonplaats: Utrecht
|
Citaat: Het was 5 gear
het was 5 gear. ik heb het ook gezien maar daar gaat dit topic niet over toch?!
ben de paauw vertelde mij een tijd geleden ook dat v-power slecht zou zijn, de reden die ze hiervoor gaven was dat er in v-power bepaalde dingen zouden zitten die de Olie tegenwerken, dus ingeval van mengsmering bij 2 takt is dit dus slecht voor je motor.
dit is wat mij is verteld, weet niet of het waar is.
denk zelf dat ze zoiets niet zomaar zeggen zonder dat het waar is, dus een zekere slechtheid in v-power zal er wel zijn
_________________
ICC Kartracing*
|
|
Omhoog |
|
|
Pro-kart monster
|
Geplaatst: za dec 09, 2006 7:26 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
toch hebben wij er met zowel de rotax max als de pro-kart geen problemen mee gehad
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
|
jeffrey1991
|
Geplaatst: za dec 09, 2006 8:13 pm |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Ik denk dat het eraan ligt hoe het blok erzelf op reageert elk blok is anders al is het zelfde merk en type elk blok is anders.. en reageert dus anders soms heb je geluk en soms niet.. zo te horen is het niet echt best voor het blok.. En dus geld verspilling.. ik begin er niet aan
|
|
Omhoog |
|
|
willie
|
Geplaatst: za dec 09, 2006 9:17 pm |
|
Geregistreerd: za jan 14, 2006 8:58 pm Berichten: 471 Woonplaats: Emmercompascuum DR
|
het verhaal van Ben de Pauw begint me toch enigzins te irriteren.
Het is natuurlijk ieder zijn mening maar zoals ik al zei Ik heb dit jaar enkel en alleen met duitse V power gereden en gesmeerd met castrol A747 heb er 20 uur mee gereden met een ICC dan moet je niet aankomen met een verhaal dat het de smering tegen zou werken mij vertelde hij dat het de keeringen zou oplossen kortom een vreemd verhaal???
ik respecteer ieder zijn mening natuurlijk maar kan deze niet delen.
_________________ MS Blue Falcon EVO 2015 met Modena KK1 `R`
|
|
Omhoog |
|
|
Dick
|
Geplaatst: za dec 09, 2006 10:27 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 31, 2006 7:19 pm Berichten: 263
|
Willie, in het verhaal dat ik gehoord heb is het ook zo dat ze Duitse ( waar jij mee rijd ) aanprijzen voor een kart, omdat dit gewoon beter presteerd. En de Nederlandse versie zeker afraden. Misschien heeft BDP toch een beetje gelijk.
Ik heb het advies gehad om een stukje verder Duitsland in te rijden, en een jerry can van 25 liter te vullen. Dit zou het beste zijn wat er bij de pomp te krijgen is.
|
|
Omhoog |
|
|
jeffrey1991
|
Geplaatst: zo dec 10, 2006 1:10 am |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
ligt er wel aan waar je gaat rijden.. Ik vind het opzich niet echt nodig.. zoveel verschil zou het toch niet maken?
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: zo dec 10, 2006 1:22 am |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
het is een feit dat ron 100 beter is voor je kart dan ron 98
|
|
Omhoog |
|
|
willie
|
Geplaatst: zo dec 10, 2006 8:45 am |
|
Geregistreerd: za jan 14, 2006 8:58 pm Berichten: 471 Woonplaats: Emmercompascuum DR
|
Citaat: het is een feit dat ron 100 beter is voor je kart dan ron 98
dat bedoel ik
_________________ MS Blue Falcon EVO 2015 met Modena KK1 `R`
|
|
Omhoog |
|
|
Beire
|
Geplaatst: zo dec 10, 2006 10:35 am |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Tja jongens,
Als ze al beginnen met benzine op de markt te brengen die eigenlijk slecht voor je (2-takt)motor is dan zijn ze wel verkeerd bezig. Ik denk dat er goed genoeg geweten is dat elke brandstof die je aan de pomp kan krijgen ook wel in 2-takters gaat gebruikt worden. Of dit nu voor een snorfiets of kart is. Het is gewoon simpel, als die benzine echt slecht is voor een bepaald type motor of de onderdelen ervan (keeringen zitten in de meesten motoren) dan moeten ze dat ergens vermelden. Een maatschappij gaat niet het risico lopen dat er dingen gebeuren waarvan je nadien in de krant de slechte reclame over leest.
Mijn mening -> gewoon gebruiken die benzine als je denkt dat die voor jou motor wat opbrengt.
Nee, ik ben geen PR man van Shell...
Even aanvullen -> misschien is het wel eens de moeite waard om aan
Shell de vraag te stellen of het kan dat die benzine voor bepaalde types motor slecht zou zijn?
|
|
Omhoog |
|
|