Auteur |
Bericht |
berend botje
|
Geplaatst: do nov 09, 2006 8:51 pm |
|
Geregistreerd: wo mei 31, 2006 10:22 am Berichten: 57 Woonplaats: Enschede
|
Bij die site van euroscooters kan je 2 "systemen" van Koso krijgen, beide zijn hetzelfde als de stage6 alleen de een met "coole" verlichting en de andere met gewone verlichting.
Bij elke koso teller zit standaard een sensor voor een minarelli scooter. Waarschijnlijk heb je die niet nodig, maar ja die zit er nu een maal bij.
Omdat ik waterkeoling heb, zal ik er een aparte sensor bij moeten kopen, die kost dus +/- 15 euro.
Jij zal de sensor moeten hebben die ik al in een eerdere post heb geplaatst, kost 11 euro.
Heb dit systeem (nog) niet gekocht, maar zit er wel over na te denken. Het staat me in ieder geval erg aan...
|
|
Omhoog |
|
|
Manders Racing
|
Geplaatst: do nov 09, 2006 8:51 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 20, 2006 11:00 pm Berichten: 512 Woonplaats: Heb tijdelijk geen kart
|
tja, ben veel te snel om te kijken.............
nee serieus, maar bij een 100cc gaat om 1000toeren verschil (mag er 16000 draaien, 17000 is mn zuiger na een uur weg) en als ik net te vroeg of te laat zou kijken, mis ik het piek-toerental, wat ik net wil weten
_________________ "If everything seems under control, you're just not going fast enough."
|
|
Omhoog |
|
|
Manders Racing
|
Geplaatst: do nov 09, 2006 8:53 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 20, 2006 11:00 pm Berichten: 512 Woonplaats: Heb tijdelijk geen kart
|
@ berend botje,
die minarelli sensor? wat is dat zon koperen ring onder de bougie of die slang-sensor?
als het zon ring, kan ik hem zelf wel passend maken of een andere ring er op fixxen
_________________ "If everything seems under control, you're just not going fast enough."
|
|
Omhoog |
|
|
berend botje
|
Geplaatst: do nov 09, 2006 8:56 pm |
|
|
Volgens mij is het deze: Minarelli sensor
Soort nippel zeg maar...
Milano heeft die stage6 gekocht, misschien kan hij er wat meer over vertellen en laten zien?
Laatst bijgewerkt door berend botje op do nov 09, 2006 8:59 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
Manders Racing
|
Geplaatst: do nov 09, 2006 8:59 pm |
|
|
bedankt voor het zoeken, maar aan dat ding heb ik niks, als ik jou was zou ik dat koso setje wel pakken.
is ideaal, onthoudt de toeren, 2/4takt, tempsensor en niet te duur
rondetijden zijn niet belangrijk, als je maar weet wat je blok doet. Je ziet vanzelf wel of je snel bent als je de rest inhaalt en goed kan bijblijven
|
|
Omhoog |
|
|
berend botje
|
Geplaatst: do nov 09, 2006 9:01 pm |
|
|
Daarom, die ronde tijden boeien me niet zo erg. Wanneer ik mij salaris heb schaf ik me zo'n ding aan.
Misschien heb je het gemist of zo, maar er is een sensor die je zo kan gebruiken. Hier is ie nog een keer: Temperatuur voeler - voor Luchtgekoelde cilinders
|
|
Omhoog |
|
|
Manders Racing
|
Geplaatst: do nov 09, 2006 9:09 pm |
|
|
ja weet ik! haha
maar das ook weer 12euri extra, karting is al duur genoeg
maar dan rest me de vraag: jemoet je bougie ontstoren, wat is dat en hoe werkt het?
|
|
Omhoog |
|
|
berend botje
|
Geplaatst: do nov 09, 2006 9:14 pm |
|
|
Volgens mij bedoelen ze er mee dat je een bougie gebruikt met een lage weerstand. Deze bougie schijnt dan minder of geen verstoringen te veroorzaken.
Nooit opgevallen dat wanneer er zo'n oud brommertje voor bij kwam, de tv soms een beetje stoorde. Zeg maar een beetje sneeuw of zo?
Dat komt door een "verstoorde" bougie.
Kwestie van een goede bougie kopen lijkt me...
|
|
Omhoog |
|
|
Manders Racing
|
Geplaatst: do nov 09, 2006 9:17 pm |
|
|
weet je t zeker? nog nooit gehoord hoor!
ik dacht zelf aan de bougie aarden of zo....(weet ik het, heb totaal geen verstand van elektro en onstekingen en wil ik ook niet hebben)
maar heb er een race bougie bij aankoop in laten zetten door de dealer, dus denk wel dat die aardig goed is, niet?
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: do nov 09, 2006 9:23 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Racebougie, ontstoren?
De meeste toerentellers werken juist met de "storing", vandaar dat je meestal alleen maar een draadje om de bougiekabel hoeft te draaien, hoeft nieteens contact te maken met wat dan ook.
|
|
Omhoog |
|
|
xx colin xx
|
Geplaatst: do nov 09, 2006 9:24 pm |
|
|
wat goed dat er een alfano bestaat
_________________ [img]
|
|
Omhoog |
|
|
Manders Racing
|
Geplaatst: do nov 09, 2006 9:25 pm |
|
|
david:
dus jij denkt: teller op het stuur monteren, batterij erin en die kabel rond de bougie draaien (en de eventuele klem om de bougiedop zetten), rijden?
k weet niet goed wat te doen, want dalijk heb ik te ding, verpakking open, niet goed, geld kwijt.....
|
|
Omhoog |
|
|
berend botje
|
Geplaatst: do nov 09, 2006 9:25 pm |
|
|
Ja ik weet het zeker, je kan bougies krijgen die geen verstoring veroorzaken.
Als je een gewonen bougie hebt, en je krijgt storingen, dan kan je ook je bougiekap vervangen. Een goede kap kan ook storingen beperken.
|
|
Omhoog |
|
|
Manders Racing
|
Geplaatst: do nov 09, 2006 9:27 pm |
|
|
colin, alfano is voor sissy-karters.... geintje
nee, is natuurlijk een super systeem en makkelijk, maar ik ga niet zo veel geld uitgeven aan een stopwatch en ik wil graag zelf iets knutselen
|
|
Omhoog |
|
|
xx colin xx
|
Geplaatst: do nov 09, 2006 9:30 pm |
|
|
en alles bij elkaar kost niet net zo veel?
toerenteller ,stopwacht, sensors,accu,
_________________ [img]
|
|
Omhoog |
|
|