Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 98 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 03, 2004 6:28 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 17, 2004 10:03 pm
Berichten: 545
vraagje waarom gebruik je een 125cc frame ( met voorremmen ) omdat die motor zwaar is ?

_________________
<br>
Afbeelding

I don\\\'t suffer from insanity; I enjoy every minute of it :lol: :lol:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 03, 2004 6:39 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Ik zie toch duidelijk voorremmen op de kart, of ben ik aan het halucineren :?:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 03, 2004 7:43 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 27, 2004 10:44 pm
Berichten: 87
Woonplaats: Nistelrode
Citaat:
vraagje waarom gebruik je een 125cc frame ( met voorremmen ) omdat die motor zwaar is ?

Citaat:
Ik zie toch duidelijk voorremmen op de kart, of ben ik aan het halucineren


Nou puur en alleen omdat ik nog een keer van plan ben om met een 125cc ICC blok te gaan rijden.
Het voordeel is nu dat ik lekker laat kan remmen :D :D :D


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 03, 2004 8:23 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 17, 2004 10:03 pm
Berichten: 545
ik vindt het ook zeer goede frame's heb zelf een cr32sp voor het natte werk en een cm32sp voor droog weer :D

_________________
<br>
Afbeelding

I don\\\'t suffer from insanity; I enjoy every minute of it :lol: :lol:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za nov 13, 2004 7:42 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 27, 2004 10:44 pm
Berichten: 87
Woonplaats: Nistelrode
FF een kleine update voor de liefhebbers,

Zoals ik al zei toen ik de foto's geplaatst heb staat hij op de teststeun. Inmiddels heeft hij op de testbank gestaan en het resultaat is niet verkeerd vind ik zelf.
Hij levert nu bijna 35pk en heeft een koppel van 25Nm en kleine verbetering dus, maar het grootste voordeel nu is dat het koppel er al is bij 5500rpm inplaats van vorige keer bij 7500rpm!!!!!!!! dus het accellereren is veel beter geworden.
Ook ben ik te weten gekomen dat de carburateur helemaal niet klopt, onderin veel te rijk en bovenin veel te arm, dus daar valt nog wel wat te halen........
Problemen waren er ook bij de eerste run liep het vliegwiel met de koppeling los, dat was niet echt prettig maar gelukkig geen schade opgelopen.
Heb nog een filmpje van dat hij de eerste keer op de testbank staat zal is kijken of ik dat op de computer kan zetten, is misschien wel leuk.

8) 8) mattie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo nov 14, 2004 11:08 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm
Berichten: 1359
Woonplaats: Fijnaart
dan ga je dus nog meer koppel winnen onderin en bovenin meer vermogen :D
ziet er goed uit
misschien een brutale vraag maar wat kost het nou voor jou om zo'n blok te bouwen
qua uren is het onbetaalbaar maar aan materiaal bedoel ik

_________________
Driften kost tijd [-X , het is alleen zo leuk 8-[


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo nov 14, 2004 6:26 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 11, 2004 8:40 am
Berichten: 897
Woonplaats: Wijchen
wow.. echt cool man! Nu nog ff helemaal klaar maken en dan het circuit op!

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 15, 2004 9:12 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 27, 2004 10:44 pm
Berichten: 87
Woonplaats: Nistelrode
Citaat:
dan ga je dus nog meer koppel winnen onderin en bovenin meer vermogen
ziet er goed uit
misschien een brutale vraag maar wat kost het nou voor jou om zo'n blok te bouwen
qua uren is het onbetaalbaar maar aan materiaal bedoel ik


Ik ben in begin 2000 begonnen met het tekenwerk hoe ik dacht dat het er uit moest komen te zien, en dit heeft ongeveer tot eind 2000 geduurd.
Ik had in de tussentijd al blokken aluminium kunnen aankomen, dus de carters en de cilinder en de kleine dingen hebben eigenlijk niks gekost.
Alleen de krukasmateriaal is nogal speciaal en daarom dus duur en de onderdelen zoals een zuiger en drijfstang heb ik ook gekocht dus als je alles gaat tellen denk ik dat ik op het moment met de inmiddels nieuwe zuigers (4 moeten bestellen 1 ging niet) en de nieuwe nokkenassen dat ik op ongeveer 2000 euro uitkom........... :-s :-s
Het is denk ik heel wat geld maarja hobby mag geld kosten zeggen ze.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 15, 2004 9:24 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
2000 Euro voor een viertaktmoter met 35PK die minder dan 30kg weegt is niet duur.
Pas als je de uren er ook bij ga tellen kom je op een heel ander bedrag uit, maar ja, het gevoel dat je hebt als je motertje op de testbank 35pk levert is denk ik onbetaalbaar!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 16, 2004 9:05 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 27, 2004 10:44 pm
Berichten: 87
Woonplaats: Nistelrode
Citaat:
het gevoel dat je hebt als je motertje op de testbank 35pk levert is denk ik onbetaalbaar!


ja dat klopt het gevoel dat alles zo goed werkt is inderdaad onbetaalbaar, maar als er iemand zou komen die het complete pakket op de markt zou willen brengen dan is hij toch welkom!!!!!!!!!!!! :D :D
Een eigen blok op de markt is toch wel een droom die dan zou uitkomen. 8)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 16, 2004 9:56 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Is er genoeg vraag naar denk je ???

En bestaat daar al een apparte klasse van ??

Is de motor dusdanig te produceren dat het financieel aantrekkelijker wordt dan de reeds op de markt zijnde motoren ?

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 17, 2004 9:19 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Citaat:
En bestaat daar al een apparte klasse van ??

Er bestond ooit de vrije viertakt klasse. Of die nog bestaat weet ik niet precies, maar het zou best kunnen van niet, aangezien er maar heel weinig deelnemers waren. Dit omdat de motoren natuurlijk veel te duur waren.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 30, 2004 9:20 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 27, 2004 10:44 pm
Berichten: 87
Woonplaats: Nistelrode
Citaat:
Is er genoeg vraag naar denk je ???

En bestaat daar al een apparte klasse van ??

Is de motor dusdanig te produceren dat het financieel aantrekkelijker wordt dan de reeds op de markt zijnde motoren


De vraag is denk ik op het moment nog niet echt aanwezig, maar binnen nu en twee/drie jaar zal het toch gaan gebeuren dat er viertaktmotoren gebruikt zullen moeten worden. :D :D
Er is op het moment ook nog geen aparte klasse dat ik weet, behalve met die twee viertakten erop. (weet de klasse naam niet meer) :?
Ik denk wel dat het financieel haalbaar is om deze motor op de markt te kunnen zetten, want de opbouw is heel simpel met weinig speciale onderdelen of technieken alleen het broodnodige zit erop dus is het produceren ook een stuk goedkoper.
Maar we blijven lekker wat ontwikkelen en ik hou mijn ogen en oren open en dan zien we wel. 8)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 30, 2004 9:29 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Die met 2 motoren erop dat is de Prokart klasse. Dit was (en is) een populaire klasse met toch redelijke startvelden.
Een tijdje geleden is er echter een nieuwe viertaktklasse gestart die ook al redelijk populair is: de World Formula klasse.
De karts in bij de WF hebben maar 1 moter die dacht ik niet meer dan 15 PK mag leveren, en netals bij de Rotax Max verzegeld dient te worden.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo dec 26, 2004 3:22 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm
Berichten: 864
WOOW MRD Prachtig!

Dat je dat allemaal zelf kunt en presteerd! Fenominaal!
Als je keertje in Eefde gaat rijden (daar rijden meer 4-takten, mischien dat je je daar een keer mee wil meten) laat het me weten, dan kom ik je motor even aanschouwen!

Ben je van plan om er nog meer te maken?

Ik heb op mijn site een pagina met allemaal 4takt motoren, wil jij daar ook tussen staan? moet je me alleen dan even wat meer gegevens geven omrend de pestaties/gewicht dat soort zaken

_________________
Afbeelding
To finish first, you first have to finish!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 98 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David