Auteur |
Bericht |
roy
|
Geplaatst: wo nov 03, 2004 6:28 pm |
|
|
vraagje waarom gebruik je een 125cc frame ( met voorremmen ) omdat die motor zwaar is ?
_________________ <br>
I don\\\'t suffer from insanity; I enjoy every minute of it 
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: wo nov 03, 2004 6:39 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Ik zie toch duidelijk voorremmen op de kart, of ben ik aan het halucineren 
|
|
Omhoog |
|
 |
MDR226
|
Geplaatst: wo nov 03, 2004 7:43 pm |
|
Geregistreerd: wo okt 27, 2004 10:44 pm Berichten: 87 Woonplaats: Nistelrode
|
Citaat: vraagje waarom gebruik je een 125cc frame ( met voorremmen ) omdat die motor zwaar is ?
Citaat: Ik zie toch duidelijk voorremmen op de kart, of ben ik aan het halucineren
Nou puur en alleen omdat ik nog een keer van plan ben om met een 125cc ICC blok te gaan rijden.
Het voordeel is nu dat ik lekker laat kan remmen 
|
|
Omhoog |
|
 |
roy
|
Geplaatst: wo nov 03, 2004 8:23 pm |
|
|
ik vindt het ook zeer goede frame's heb zelf een cr32sp voor het natte werk en een cm32sp voor droog weer 
_________________ <br>
I don\\\'t suffer from insanity; I enjoy every minute of it 
|
|
Omhoog |
|
 |
MDR226
|
Geplaatst: za nov 13, 2004 7:42 pm |
|
|
FF een kleine update voor de liefhebbers,
Zoals ik al zei toen ik de foto's geplaatst heb staat hij op de teststeun. Inmiddels heeft hij op de testbank gestaan en het resultaat is niet verkeerd vind ik zelf.
Hij levert nu bijna 35pk en heeft een koppel van 25Nm en kleine verbetering dus, maar het grootste voordeel nu is dat het koppel er al is bij 5500rpm inplaats van vorige keer bij 7500rpm!!!!!!!! dus het accellereren is veel beter geworden.
Ook ben ik te weten gekomen dat de carburateur helemaal niet klopt, onderin veel te rijk en bovenin veel te arm, dus daar valt nog wel wat te halen........
Problemen waren er ook bij de eerste run liep het vliegwiel met de koppeling los, dat was niet echt prettig maar gelukkig geen schade opgelopen.
Heb nog een filmpje van dat hij de eerste keer op de testbank staat zal is kijken of ik dat op de computer kan zetten, is misschien wel leuk.
 mattie
|
|
Omhoog |
|
 |
peter
|
Geplaatst: zo nov 14, 2004 11:08 am |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
dan ga je dus nog meer koppel winnen onderin en bovenin meer vermogen
ziet er goed uit
misschien een brutale vraag maar wat kost het nou voor jou om zo'n blok te bouwen
qua uren is het onbetaalbaar maar aan materiaal bedoel ik
_________________ Driften kost tijd , het is alleen zo leuk
|
|
Omhoog |
|
 |
rotaxmax11
|
Geplaatst: zo nov 14, 2004 6:26 pm |
|
Geregistreerd: wo aug 11, 2004 8:40 am Berichten: 897 Woonplaats: Wijchen
|
wow.. echt cool man! Nu nog ff helemaal klaar maken en dan het circuit op!
|
 |
MDR226
|
Geplaatst: ma nov 15, 2004 9:12 pm |
|
|
Citaat: dan ga je dus nog meer koppel winnen onderin en bovenin meer vermogen ziet er goed uit misschien een brutale vraag maar wat kost het nou voor jou om zo'n blok te bouwen qua uren is het onbetaalbaar maar aan materiaal bedoel ik
Ik ben in begin 2000 begonnen met het tekenwerk hoe ik dacht dat het er uit moest komen te zien, en dit heeft ongeveer tot eind 2000 geduurd.
Ik had in de tussentijd al blokken aluminium kunnen aankomen, dus de carters en de cilinder en de kleine dingen hebben eigenlijk niks gekost.
Alleen de krukasmateriaal is nogal speciaal en daarom dus duur en de onderdelen zoals een zuiger en drijfstang heb ik ook gekocht dus als je alles gaat tellen denk ik dat ik op het moment met de inmiddels nieuwe zuigers (4 moeten bestellen 1 ging niet) en de nieuwe nokkenassen dat ik op ongeveer 2000 euro uitkom...........
Het is denk ik heel wat geld maarja hobby mag geld kosten zeggen ze.
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: ma nov 15, 2004 9:24 pm |
|
|
2000 Euro voor een viertaktmoter met 35PK die minder dan 30kg weegt is niet duur.
Pas als je de uren er ook bij ga tellen kom je op een heel ander bedrag uit, maar ja, het gevoel dat je hebt als je motertje op de testbank 35pk levert is denk ik onbetaalbaar!
|
|
Omhoog |
|
 |
MDR226
|
Geplaatst: di nov 16, 2004 9:05 pm |
|
|
Citaat: het gevoel dat je hebt als je motertje op de testbank 35pk levert is denk ik onbetaalbaar!
ja dat klopt het gevoel dat alles zo goed werkt is inderdaad onbetaalbaar, maar als er iemand zou komen die het complete pakket op de markt zou willen brengen dan is hij toch welkom!!!!!!!!!!!!
Een eigen blok op de markt is toch wel een droom die dan zou uitkomen. 
|
|
Omhoog |
|
 |
Paulo27
|
Geplaatst: di nov 16, 2004 9:56 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Is er genoeg vraag naar denk je ???
En bestaat daar al een apparte klasse van ??
Is de motor dusdanig te produceren dat het financieel aantrekkelijker wordt dan de reeds op de markt zijnde motoren ?
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: wo nov 17, 2004 9:19 pm |
|
|
Citaat: En bestaat daar al een apparte klasse van ??
Er bestond ooit de vrije viertakt klasse. Of die nog bestaat weet ik niet precies, maar het zou best kunnen van niet, aangezien er maar heel weinig deelnemers waren. Dit omdat de motoren natuurlijk veel te duur waren.
|
|
Omhoog |
|
 |
MDR226
|
Geplaatst: di nov 30, 2004 9:20 pm |
|
|
Citaat: Is er genoeg vraag naar denk je ???
En bestaat daar al een apparte klasse van ??
Is de motor dusdanig te produceren dat het financieel aantrekkelijker wordt dan de reeds op de markt zijnde motoren
De vraag is denk ik op het moment nog niet echt aanwezig, maar binnen nu en twee/drie jaar zal het toch gaan gebeuren dat er viertaktmotoren gebruikt zullen moeten worden.
Er is op het moment ook nog geen aparte klasse dat ik weet, behalve met die twee viertakten erop. (weet de klasse naam niet meer)
Ik denk wel dat het financieel haalbaar is om deze motor op de markt te kunnen zetten, want de opbouw is heel simpel met weinig speciale onderdelen of technieken alleen het broodnodige zit erop dus is het produceren ook een stuk goedkoper.
Maar we blijven lekker wat ontwikkelen en ik hou mijn ogen en oren open en dan zien we wel. 
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: di nov 30, 2004 9:29 pm |
|
|
Die met 2 motoren erop dat is de Prokart klasse. Dit was (en is) een populaire klasse met toch redelijke startvelden.
Een tijdje geleden is er echter een nieuwe viertaktklasse gestart die ook al redelijk populair is: de World Formula klasse.
De karts in bij de WF hebben maar 1 moter die dacht ik niet meer dan 15 PK mag leveren, en netals bij de Rotax Max verzegeld dient te worden.
|
|
Omhoog |
|
 |
SkeurijzeR
|
Geplaatst: zo dec 26, 2004 3:22 pm |
|
|
WOOW MRD Prachtig!
Dat je dat allemaal zelf kunt en presteerd! Fenominaal!
Als je keertje in Eefde gaat rijden (daar rijden meer 4-takten, mischien dat je je daar een keer mee wil meten) laat het me weten, dan kom ik je motor even aanschouwen!
Ben je van plan om er nog meer te maken?
Ik heb op mijn site een pagina met allemaal 4takt motoren, wil jij daar ook tussen staan? moet je me alleen dan even wat meer gegevens geven omrend de pestaties/gewicht dat soort zaken
_________________  To finish first, you first have to finish!
|
|
Omhoog |
|
 |