Ga naar pagina Vorige  1 ... 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117 ... 137  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2046 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: weer wat gesleuteld
BerichtGeplaatst: di mei 13, 2014 9:03 am 

Deze ook al gespot en bij die andere ook al zoiets van huh :roll: , nou snap ik 'm!
Vast lastiger om te rijden dan je TM cross (hoog vermogen in een smalle piekerige powerband ipv een brede vrij vloeiende) maar als je deze onder de knie hebt zijn er weinig superlatieven. Gewoon een te gek apparaat!
Zelf ook helemaal weg van die laatste generatie roterende Formule C schakelmotoren zoals deze Pavesi D, de TM KV's en de Kzh, heb al vele jaren een Mach1 met een geweldige Kzh.
Een tijdje terug een Pavesi (Icc) erbij gekocht en gereviseerd voor reserve, motori di temperamente :mrgreen:
Nice package, enjoy!
Ps Wist je dat de Formule C (eigenlijk de Formule 1 van het karten) geschrapt is omdat de kosten voor de fabrikanten, teams en rijders in deze "the sky is the limit" klasse veel te hoog opliepen. Hoge vermogens kostte ook enorm veel ontwikkeling, veel zwaar belast materiaal en dus geld. De deelnemersvelden werden hierdoor steeds kleiner en na 2000 hield het op. Pas na 2 jaar kwam de veel betaalbaarder opvolger in de vorm van de (super) Icc die vanaf 2007 KZ1 heet.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 13, 2014 10:56 am 

Mach je in Berghem met deze Motoren noch rijden?
Die maken toch veel meer lawaai als een normale schakelmotor!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 13, 2014 12:44 pm 

De regelgeving van Berghem is op zich redelijk wonderlijk, zeker gezien hun recente beleid met de Promo 95's.
Met deze mag je gewoon rijden mits je een goedgekeurd(e) filter en demper hebt.
Door de haakse plaatsing van de carb is het wel lastig om een redelijk binnen de contouren van de sidepod passend filter te plaatsen maar daar zijn wel oplossingen voor, zelf ook voor elkaar gekregen.
Overigens verschilt de geluidsdruk van een formule c motor nauwelijks van een icc, hoogstens de stuurtijden verschillen door het verschil van schijf en membraan; de cilinderconstructie verschilt nauwelijks mbt het optreden van resonantie etc, de in en uitlaatdemping komt met elkaar overeen, zelfs de toerentallen liggen nauwelijks uit elkaar. Da's natuurlijk anders met een cross, de schakel van die tijd die zuigergestuurd en tammer is en wat minder toeren draait;tegenwoordig is de icc de standaard.
Door de regelgeving van de laatste jaren rijden er helaas al zo weinig schakels meer, mi qua beleving toch het dichtst bij de formule sport.
Gelukkig weer een pracht schakel terug op de baan, hoop dat er nog veel bij komen :P !

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 13, 2014 1:47 pm 

Dankje mannen voor de leuke reacties =D) ik ga mijn best doen hem zo mooi mogelijk en in top conditie te houden daar beleef ik net zoveel plezier aan, want dat hoort ook bij het spelletje !

en Max je hebt gelijk het is een wat verouderd model maar dat was de MS ik toen ik hem vond dus dat moet bij deze op zich ook niet zo'n probleem zijn.

maar nu eerst maar eens gewoon lekker gassen en proberen deze Formule 1 kart zoals Petrolhead het zo mooi noemt onder de knie te krijgen , en anders niet bijzonder en uniek is ie zowiezo al en ik heb hem nog voor minder dan vraagprijs en de aanhanger ook nog over om te verkopen dus deze kost me straks een honderd of 2/3 ( Schaam me bijna meen ik echt ) deze blijft gewoon in mijn bezit en anders maak ik er een glasplaat op en gaat ie verder als salontafel . dat zag ik van de week en vindt ik geweldig!!

als ik foto terug vind plaats ik hem

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 13, 2014 2:05 pm 

ik heb m al ..... das toch genieten ?? =D) [-o<

Afbeelding

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 13, 2014 2:36 pm 

Haha vet ding, ik dacht dat Kosmic ook een Senna kart heeft gemaakt.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 13, 2014 3:18 pm 

hahah jaa gaaf he?? :P maar dat van die Senna kosmic kart zou best kunnen zo ver ben ik niet op hoogte ik ben pas een paar maanden verslaafd aan deze mooie snelle hobby .

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 14, 2014 7:41 pm 

@petrolhead dan kan jij me vast vertellen waar ik het best voor pavesi delen terecht kan zoals cilinder o ringen en pakkingen etc

mvg jw

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 14, 2014 9:06 pm 

Yup!
Jaco Paauwe van Paauwer Kartracing in Kapelle.

By the weg, onderdelen worden redelijk schaars, dit ter aanvulling misschien nog interessant voor je+
http://www.marktplaats.nl/a/sport-en-fi ... ousPage=lr

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do mei 15, 2014 9:15 pm 

Hey Petrolhead bedankt goeie Tip man daar ga ik achteraan .

bij Pauwerracing kan je niet online bestellen of wel ??

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma mei 19, 2014 10:32 pm 

weer lekker wat gedaan alles schoongemaakt en de Pavesi delen mooi glas gepareld en de carburateur gepolijst van binnen

en wat verkeerd dit ding in een super staat
op de alfano staat 40 min het zou zo maar kunnen als je de kart ziet.... maar dat lijkt me onmogelijk maar ik twijfel wel.

maar hij is bijna klaar voor Pavesi rotary Power :P en ik weet totaal niet wat ik verwachten moet / mag.

rare tandwielverhouding (14/24) zit er wel op, maar ook dat zou misschien standaard zijn voor een roterende motor.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma mei 19, 2014 10:42 pm 

Mooi werk geleverd...
Hoe heb je die uitlaat zo mooi gekregen?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma mei 19, 2014 11:03 pm 

Dat is nog es een proper kartje :)

Gillard Daytona (FBS) - Rotax Max Snr - nr: 35
Gillard T-rex - nr: 35

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 20, 2014 10:52 am 

De uitlaat heb ik heel fijn gestraald en toen even met scotchbrite op flexibele as na bewerkt en voor de looks even de kleine vlammenwerper erop. :wink:

en een mooi proper kartje hoort gewoon bij het spelletje ...en scheelt enorm in slijtage en als je het bijhoud dan scheelt dat enorm in het werk ook zie je zo eerder gebreken of lekkages etc

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 20, 2014 1:51 pm 

Wat ziet dat er allemaal heerlijk vers uit zeg! Lekker, lekker!

Idd heeft Paauwer geen webshop, telefonisch geen probleem daar.

Het ligt er maar aan waar je gaat rijden maar 14/24 lijkt me best kort. Met m'n formule c Kzh reden we -zeker niet te licht vertand om het toptoerental op het rechte stuk binnen de perken te houden-op Veldhoven en Berghem 18/27 of 17/24.
Gezien de gangbare verkrijgbaarheid van voortandwielen voor de diverse Pavesi schakels (vnl 13 tm 17 tands) zou ik zeggen dat een Pavesi misschien iets lichter vertand wordt maar erg veel kan het toch niet schelen lijkt me. (al hangt alles af van de interne primaire overbrenging)
Je kan het navragen, uitrekenen of proberen op de baan. Hou in dat laatste geval wat extra tandwielen bij de hand om zo nodig je eindreductie aan te passen.

Helemaal mee eens, ik trek ook na een aankoop de hele kart uit elkaar en bouw 'm volledig schoon en geserviced weer op.We schuwen de regen niet en als je vooraf een schone kart hebt en die na het rijden weer netjes maakt is het blijvend een lust voor het oog en idd krijg je veel meer feedback.
Toppie, met zo'n kart kan je voor de dag komen :!:

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2046 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1 ... 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117 ... 137  Volgende