Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr sep 28, 2012 8:11 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
Citaat:
En je kan 4T (formule 1) niet met een 2T vergelijken

ben ik het niet geheel mee eens, gezien deze machines ook 18k aan rpm maken.. dat er 9k aan nutteloze bewegingen tussen zit en geen smering via benzine a la.
En het koppel ligt hoger van een niksnutslag motor. (efficiëntie is ook hoger, ongeveer 30% zuiniger dan 2 takt, alleen vermogen opbrengst is 2 takt beter...)

Maar @joris en @henri, het mengsel zal zeker wel wat invloed hebben met temperatuur, elke 14.000 keer per seconde gaat er minimaal 125cc lucht door de motor. Dat is 1750ltr lucht per minuut. (op 14k rpm).
Volgens mij heeft dat zeker invloed op de machine en interne temperatuur en op mengsel temparatuur.
Henri heeft wel gelijk hoe meer de motor zijn branderkamer kan afkoelen hoe efficiënter de motor word.

@Henri, dat men koelblokken op de tank hangen heeft te maken met de dichtheid van de benzine! en het verdampen ervan.

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 28, 2012 8:19 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
Wat joris bedoelt, als het mengsel de motor bereikt is het nog niet opgewarmd.
Dit opwarmen gebeurt pas IN de motor (in het carter gedeelte en verder), ik stem met Joris in dat het mengsel niet genoeg tijd krijgt om op te warmen voordat het de brander kamer bereikt.
Dat het warmte opneemt, ja zeker!, dat het daardoor de motor afkoelt, ja zeker!
Dat de dichtheid van het mengsel afneemt, ja zeker! Maar ik vermoed dat de dichtheid in de motor niet meer uitmaakt gezien het al met hoge dichtheid de motor heeft bereikt, of de stroomsnelheid zal afnemen en dan heeft wel invloed.
-Ik zou daar wel eens een vloeistof berekening op los willen laten-

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 28, 2012 11:10 am 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
laat ik het erop houden dat de meeste icc motoren gebouwd zijn op een bedrijfs temp van 57 graden en dat die italianen die die dingen bouwen niet gek zijn


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 28, 2012 11:13 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
Nou ja daarom vind ik het zo frapant dat Henri, proclameert dat 40 (liefst 35) graden beter zo zijn dan de overal genoemde 55-60 graden...

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 28, 2012 3:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am
Berichten: 431
Woonplaats: Ter Apel
Citaat:
@Henri, dat men koelblokken op de tank hangen heeft te maken met de dichtheid van de benzine! en het verdampen ervan.


Dat bedoel ik nou. Dichtheid van vloeistof, dichtheid van mengsel. Warm, koud / uitzetten, krimpen.

Dit gebeurd wel degelijk in de motor. Er is gewoon meer energie in een mengsel van 30 graden dan hetzelfde mengsel bij 60 graden.

Waarom denk je dat het carter gekoeld word rondom de krukas ?
Omdat de versnellingsbak olie wel 100 graden kan worden. Dus zo weinig mogelijk olie in de bak. Net genoeg zeg maar.
Dus als het carter niet gekoeld was heb je gewoon minder vermogen. Het verhaal wat ik vertel dus.

Dat een 2T motor 60 of 55 graden moet zijn is al lang achterhaald. 40 graden is gewoon bewezen beter.
En dit maakt niks uit voor de lagers. Het enigste waar men aan moet denken is de zuigerspeling. Er zijn gekken die de zuigers op 0,05 mm er in zetten. Meer vermogen. Ook een fabel. Het is de zuigerveer die het moet doen. zuiger er in op 0.08mm en een goed zuigerveer doet wonderen.


Laatst bijgewerkt door Henri op vr sep 28, 2012 3:47 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 28, 2012 3:39 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am
Berichten: 431
Woonplaats: Ter Apel
Citaat:
van 57 graden en dat die italianen die die dingen bouwen niet gek zijn


Wel gek dus. De krukas draait de verkeerde kant op. Het concept van de kz motoren is al niet goed. Denk daar maar eens over na.
Dat motoren op 57 graden motor temperatuur gebouwd zijn is uit de lucht gegrepen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 28, 2012 8:21 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
waarom zou je dan de krukas andersom willen laten lopen en wat is er verder niet goed aan het concept ?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 28, 2012 8:31 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
inertia?

En het verkeerd om draaien, is dat niet door dat je met en zonder versnellingsbak draait? directe/indirecte aandrijving?

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 28, 2012 8:42 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am
Berichten: 1160
Woonplaats: Son en Breugel
Dat dacht ik ook wat IncinratorX2 zegt, dat heeft te maken met de versnellingsbak. Zie een rotax DD2.

_________________
DR J97 2013 + Rotax max 2013
Birel S5 2013 + Tm K9C special
Exprit 2012 + Rotax Max 2010


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 28, 2012 10:43 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
het is wel zo dat de drijfstang tegen de lucht flow in beweegt


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 28, 2012 11:58 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
ook maar voor de helft :P

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 29, 2012 8:37 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am
Berichten: 431
Woonplaats: Ter Apel
De krukas draait tegen de flow in. Scheelt +- 1 PK.
Dit is niet simpel op te lossen. Dan zou er een tussen as geplaatst moeten worden maar dat kost dan weer vermogen en je bent geen stap verder.
Als men wat meer wil weten waarom een 4T niet geschikt is om te racen moet je hier maar eens gaan lezen. http://www.deraceheldenvanweleer.nl
Wat dan wel weer mooi is aan een 4T is hoe ze stuk gaan. Heel mooi om te zien de ravage.


Verbaas je niet verwonder je slechts.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 29, 2012 9:50 am 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
de cilinder 180 graden draaien maar dan heb je weer een cros blok 8)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 29, 2012 10:20 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am
Berichten: 431
Woonplaats: Ter Apel
Citaat:
de cilinder 180 graden draaien maar dan heb je weer een cros blok


Joris lees maar dat forum door (link). Kan je veel leren.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 29, 2012 2:03 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
staat veel info idd, maar een 2t vs 4t topic is niet echt aanwezig.. nu zie ik wel veel opmerkingen over 4t vs racerij dat ze niet zo veel op de 4t's hebben.. maar verder reden en uitleg nog niet gevonde ..

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David