Auteur |
Bericht |
David
|
Geplaatst: di jul 03, 2012 9:12 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Volgens mij heeft Tonnymontana gelijk, als ik het me goed kan herinneren kon je bij TM in de pre-ICC tijd inderdaad al kant en klare Kart pakketten kopen, uitlaatje en motorsteun zaten daar toen ook al bij, kickstarter was reeds verwijderd enz. Is wel langggg geleden, daarna begonnen ze met de roterende 125cc schakelblokken die wel al speciaal voor de kartsport ontwikkeld waren, en daarna kwam het ICC gebeuren. Overigens heb ik zelf een Kawasaki KX125 blok gehad, heb er zelf echter nooit mee gereden voordat ik em verkocht. Het uitlaatspruitstuk bij deze motoren zit inderdaad erg ongelukkig voor karts aangezien het richting stoeltje wijst, uitlaat komt dan ook nogal in de buurt van het rechterbeen van de rijder  Helaas heb ik geen praktijkervaring met deze moter opgedaan, waardoor ik eigenlijk nauwelijks antwoorden weet op de gestelde vragen.
|
|
Omhoog |
|
 |
tonnymontana
|
Geplaatst: do jul 05, 2012 2:31 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
En hebben jullie al uitslag gekregen betreft het kawa blok?
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
 |
kartfanatics
|
Geplaatst: do jul 12, 2012 2:30 pm |
|
|
UUhhm, we hebben net gebeld met KartShop de Paauw in Soest, en deze vroegen na 3 zinnen al of we gaatjes geprikt hebben in de overloop tankjes  , dit was niet het geval. Volgens hun is een Keihin carburateur een zeer goede carburateur, en zal niet zomaar alle benzine er zó maar uit gooien. MAar omdat ie vacuüm trekt(aan alle kanten) komt het benzine niveau te hoog te liggen, en gooit ie het eruit. Nu gaatjes prikken bij overloop bij de carburateur en bij de benzine tank.... Morgen gaan we weer testen en zaterdag zijn we aanwezig op Veldhoven, zijn er meerdere die daar ook heen gaan???
|
|
Omhoog |
|
 |
kartfanatics
|
Geplaatst: di jul 24, 2012 6:43 pm |
|
|
Update [3.0] Laatst hebben we gereden en moet zeggen dat het al een stuk beter was, geen lekkage etc. Veel afstelproblemen, hij reed goed met stationairschroef nagenoeg dicht en luchtschroef redelijk open Maar echt nog niet naar ons zin. Nu hebben we er een kleinere stationair sproeier(48) erin gedaan, alle benzineleidingen vervangen en degelijk gemonteerd. Maar onderin valt ie gewoon dood...Volgens de crossmotorzaak zat er een veelste grote stationairsproeier erin (58), ook gezien het feit dat het overloopbakje vol begint te lopen. En rade vervolgens aan een grotere hoofdsproeier te monteren(van 158 naar 160), deze moeten we nog monteren. Nu zetten we hem op de standaard en trekken hem aan met een sjorband, en het volgende gebeurd; - loopt niet stationair - plots naar volgas, valt ie dood - langzaam naar volgas, pakt ie goed op. - naald naar boven of beneden weinig verschil Kortom, we zitten aardig vast...help
|
|
Omhoog |
|
 |
JuBlo
|
Geplaatst: di jul 24, 2012 10:24 pm |
|
|
Met wat voor brandstof rijdt je? Gewone benzine van de pomp?
_________________ Never drive faster than your guardian angel can fly! Facebook
|
|
Omhoog |
|
 |
kartfanatics
|
Geplaatst: di jul 24, 2012 10:53 pm |
|
|
Ja, en mix 1 op 25
Het rare is dat er heel af en toe als je pompt met het gas, je een plof hoort. Dit terwijl de ontsteking is afgesteld en een nieuwe Brisk 10,5 bougie erin zit.
Overige informatie;
Keihin carburateur Ontsteking reeds laten afstellen.
|
|
Omhoog |
|
 |
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: wo jul 25, 2012 8:52 am |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Niet belanrijk om stationair goed te lopen? Op de baan rij je toch ook nooit stationair?
|
|
Omhoog |
|
 |
kartfanatics
|
Geplaatst: wo jul 25, 2012 9:07 am |
|
|
Daar heb je gelijk in, maar het is wel een signaal dat ie niet lekker loopt. Hij valt direct uit als je van volgas het pedal loslaat. Hij blijft niet door pruttelen, en valt uit...lastig dit.
|
|
Omhoog |
|
 |
tonnymontana
|
Geplaatst: wo jul 25, 2012 9:14 am |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
Misschien totaal niet relevant maar ik had een probleem met mijn motor (BMW R50 uit 1957). En dat was als je volgas geeft bij stationair of in een versnelling ging hij ploffen ( weliswaar een 2 cilinder) alles nagelopen bougie/bing cab/onsteking enzovoort. Wat nu bleek was een bougiekabel in de bougiedop gescheurd. Hierdoor was de vonk niet optimaal. Wanneer dit gevraagd werd.
Misschien de moeite waard om dit te controleren. Maar om terug te komen op de problemen die je hebt :
- loopt niet stationair ==> stationairschroef een halve slag opendraaien en gaskabel controleren - plots naar volgas, valt ie dood ==> brandstofpomp is niet van toepassing, benzineleiding geheel controleren nergens een knik? En loopt de carburateur wel goed vol? Geen aanslag in het vlotterbakje of vlotternaaldje? - langzaam naar volgas, pakt ie goed op. ==> benzine toevoer ?? - naald naar boven of beneden weinig verschil ==> dit merk je pas als je hem belast en niet op de bok
succes ermee!
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
 |
kartfanatics
|
Geplaatst: wo jul 25, 2012 10:27 am |
|
|
Wellicht kan iemand verklaren waarom het overloopbakje vol loopt? Deze zit aangesloten onderaan de carburateur? Dit wekt de gedachte, dat hij teveel benzine krijgt...terwijl de klachten zijn alsof hij te weinig krijgt.
|
|
Omhoog |
|
 |
tonnymontana
|
Geplaatst: wo jul 25, 2012 11:20 am |
|
|
Zijn de slangentjes dan wel op de goede manier aangesloten op de carburateur? Trekt de carburateur vaccium door een kapotte pakking of dergelijk. ( ben gewoon een beetje aan het brainstormen)
|
|
Omhoog |
|
 |
kartfanatics
|
Geplaatst: wo jul 25, 2012 12:04 pm |
|
|
Nee alle pakkingen zijn vernieuwd van het blok. Er zijn gaatjes geprikt in het dop van de overloopbakjes. Ja de slangen zitten goed aangesloten...
|
|
Omhoog |
|
 |
bronger
|
Geplaatst: wo jul 25, 2012 2:29 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm Berichten: 727 Woonplaats: Middelstum
|
heb je nog genoeg compressie?
|
 |
kartfanatics
|
Geplaatst: wo jul 25, 2012 3:41 pm |
|
|
Hoi Bronger, heb ik niet gemeten, echter is de zuiger wel mooi schoon aan de zijkanten. Het enige waar we nu achter moeten komen is of hij teveel of te weinig krijgt. Ik denk zelf te weinig, maar dat verklaard volgens mij niet dat het overloopbakje vol stroomt. Gezien het feit dat de hoofdsproeier voor de laatste 25% van het gas, verklaard niet het dood vallen lache toeren. Wanneer hij redelijk begon te rijden, was wanneer de stationairschroef nagenoeg dicht zat 
|
|
Omhoog |
|
 |
bronger
|
Geplaatst: wo jul 25, 2012 8:05 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm Berichten: 727 Woonplaats: Middelstum
|
Citaat: Het enige waar we nu achter moeten komen is of hij teveel of te weinig krijgt. wat zegt de bougie? 
|
 |