Auteur |
Bericht |
David
|
Geplaatst: wo jan 25, 2006 8:14 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Meestal betekent dat dat ie geen voorremmen heeft. Sommige merken gebruiken aparte frames voor automaten en schakelkarts, andere gebruiken hetzelfde frame maar laten gewoon de voorremmen weg.
|
|
Omhoog |
|
|
stephan
|
Geplaatst: wo jan 25, 2006 8:29 pm |
|
Geregistreerd: za mei 21, 2005 6:20 pm Berichten: 479 Woonplaats: Leeuwarden
|
ziet er zeer mooi uit, en helemaal geen geke prijs. mooie achters en alle lagerhouders en andere dingen mooi in de zelfde kleur!
en voor een hele mooie prijs!
_________________ een ongelijk zit in een klein hoekje jammer dat de aarde rond is.
|
|
Omhoog |
|
|
NR
|
Geplaatst: wo jan 25, 2006 9:20 pm |
|
|
met 100ccm bedoelen ze (voor automaat eigelijk).
Omhoog |
|
|
Lankhorst.
|
Geplaatst: do jan 26, 2006 1:07 pm |
|
|
Ok, Top! nou ja, een tweedehands chassis zal natuurlijk nog steeds goedkoper zijn. misschien dat die kart er iets eerder is als ik chassis en blokje los aanschaf, dus ik ga me daar maar eens in verdiepen.
|
|
Omhoog |
|
|
RJ
|
Geplaatst: do jan 26, 2006 3:48 pm |
|
Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm Berichten: 910 Woonplaats: Deventer
|
Ha wij hebben net 3 BRM prokarts besteld.. deze zijn ook een bouwpakket, want we gaan ze zelf opbouwen
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: do jan 26, 2006 5:52 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Scheelde dat nog in prijs RJ?
|
|
Omhoog |
|
|
NR
|
Geplaatst: do jan 26, 2006 5:58 pm |
|
|
denk wel dat dat in prijs verschild , anders moestten hun het bouwpakket in elkaar zetten en dan meer geld .. dus denk dat t goedkoper is ?
Omhoog |
|
|
RJ
|
Geplaatst: do jan 26, 2006 6:30 pm |
|
|
Yep scheelt wel in de prijs, maar daar doen we het niet alleen voor. Heb zon beetje elke kart die ik heb gereden zelf in elkaar gezet, je kent je chassis veeeeeeel beter dan.
|
|
Omhoog |
|
|
Fart
|
Geplaatst: do jan 26, 2006 6:42 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am Berichten: 2239 Woonplaats: Wijchen City
|
Ik denk dat het 'niks' is. voor dat geld kun je beter een gerenomeerd chassis van een jaar oud kopen. Bijv een Crg, Birel energy of MS, die koop je ook voor dat geld, inclusief stoel etc etc
_________________ Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: do jan 26, 2006 7:33 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
FART,
Met het met jou eens, maar helemaal nieuw rijden heeft ook zo wel z'n
charme's.
Thx
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
RJ
|
Geplaatst: do jan 26, 2006 8:02 pm |
|
|
@ Fart waarom is het niets? Als je 2e hands koopt ga je zowieso niet NK's racen.
Dus clubraces of puur hobby. Clubraces en voor hobby is homologatie geen issue, plus dat het chassis niet top of the bill de laatste tiende er uit hoeft te persen.
Maar MS is ook niet echt gerenomeerd toch? Het merk bestaat al lang maar pas de laatste jaren komen de prestaties pas een beetje en gaan ze hard vooruit. Gerenomeerd praat je in mijn ogen toch echt over TonyKart, CRG en Birel en raar genoeg ook Parolin, ga maar eens in het verleden kijken.
Laters
Nu is misschien Parolin niet bij iedereen bekend MAAR het is de chassisbouwer van energy kart en vele anderen! Ze inversteren niet in marketing en betalen geen bekende en toprijders om voor hen te rijden. Echter neemt dit niet weg dat parolin altijd prima chassis bouwt en in mijn ogen voor de ware hobbyist er niets gaver bestaat dan je eigen kart bouwen, en vervolgens berijden!
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: do jan 26, 2006 9:50 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
weer wat geleerd, rik je bent goed geinformeerd!
|
|
Omhoog |
|
|
NR
|
Geplaatst: do jan 26, 2006 11:01 pm |
|
|
ik vind het een mooi shassis, en vind de prijs ook zeer netjes is toch mooi als je een Nieuwe kan kopen voor deze prijs ! vooral als je een beginner bent !
maar ik zou alleen voor homologatie gaan das mijn mening. omdat dat toch weer beter is en er wedstrijden me kan rijden.
Omhoog |
|
|
RJ
|
Geplaatst: do jan 26, 2006 11:31 pm |
|
|
@NR
Homologatie houdt niets anders in dan dat de fabrikant een x aantal chassis laat zien en hiermee aantoont dat er serieproductie wordt gedaan en niet geexprimenteerd wordt. Dit om de kosten te beperken.
Het aantal is afhankelijk van de grootte en het belang van de klasse. Voor de FIA meen ik dat je er 50 of meer moet tonen, voor de KNAF sectie 4 takt moet je er 4 laten zien... de KNAF 2 takt eist er 10.
Logisch want het belang in hogere klassen is groter waardoor er ook grotere budgetten zijn. Om dus het enigzinds de kosten en ontwikkeling binnen de perken te houden wordt er gehomologeerd. Ook waarborg je met homologeren het voldoen aan bepaalde reglementen.
Een niet gehomologeerd frame kan dus zelfs beter zijn dan een wel gehomologeerd frame. Maar in de praktijk is het idd vaak een frame wat niet de moeite waard is om te homologeren. Duzzzzzz homologatie zegt geen ruk.
|
|
Omhoog |
|
|
Fart
|
Geplaatst: do jan 26, 2006 11:45 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am Berichten: 2239 Woonplaats: Wijchen City
|
RJ schreef: @ Fart waarom is het niets?
Je verhaal zal best kloppen, ik schreef ook: ik denk.... enz.
Maarja er zijn zoveel kartmerken, ze hebben allen der voors en der naas.
MS Is gewoon betaalbare top, en vooral het 2006 chassis.
_________________ Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!
|
|
Omhoog |
|
|