Auteur |
Bericht |
sammy
|
Geplaatst: do jul 01, 2010 3:59 pm |
|
Geregistreerd: za jan 19, 2008 9:58 am Berichten: 243 Woonplaats: Maasmechelen
|
Stel dat het de koolborstels zouden zijn (ik ga zo meteen een revisiesetje halen) wat zou dan de oorzaak zijn van het plots uitvallen van de motor (stroomuitval)?
In het begin reed hij en viel uit maar startte dan gelijk weer als ik op de startknop drukte. Ik denk dat de starter hier niets mee te maken heeft of toch?
Wat natuurlijk ook kan is en bobine stuk en starter.
Bedankt voor jullie feedback tot nu toe.
|
|
Omhoog |
|
|
sammy
|
Geplaatst: za jul 03, 2010 3:20 pm |
|
Geregistreerd: za jan 19, 2008 9:58 am Berichten: 243 Woonplaats: Maasmechelen
|
Eerste probleem opgelost, het was de accu. Tweede probleem, hij houdt steeds in en loopt niet vlot door op de bok. Bij volgas blijft hij hangen op een bepaald aantal toeren om vervolgens door te lopen. Dat blijven hangen is niet goed...
Als ik de luchtfilter eraf laat en dan start loopt hij super vlot, zoals het zou moeten, hij krijgt dus met luchtfilter te weinig lucht? Ik heb momenteel het nieuwe type luchtfilter en carbu setup is als volgt: onderuitsproeiers 60-60 hoodsproeier -> alles geprobeerd nl van 152 ot 160 maar geen verschl naald K28, alle standen geprobeerd vlotters -> 3,6gr luchtschroef 1,5 slag
Hoe kan ik de juiste setup vinden?
|
|
Omhoog |
|
|
piking
|
Geplaatst: za jul 03, 2010 4:29 pm |
|
Geregistreerd: vr feb 29, 2008 3:49 pm Berichten: 333 Woonplaats: Emmeloord
|
De hoofdsproeier is echt veel te klein, begin is met een 165-168.
_________________ Birel RY30, Rotax Max
|
|
Omhoog |
|
|
igot
|
Geplaatst: za jul 03, 2010 5:13 pm |
|
Geregistreerd: do jan 13, 2005 1:20 pm Berichten: 1506
|
Piking, onzin..wij rijden met deze weersomstandigheden snel 155/158. Je merkte niet op de baan dat je bij bochtuitkomen niet direct op het gas kon/kan?
|
|
Omhoog |
|
|
sammy
|
Geplaatst: za jul 03, 2010 6:30 pm |
|
Geregistreerd: za jan 19, 2008 9:58 am Berichten: 243 Woonplaats: Maasmechelen
|
Igot, ik heb alleen maar op de bok geprobeerd. Hoe dan ook, hij houdt in als ik volgas geef uit stilstand, pas na effe inhoden schiet hij weg. Zonder luchtfiler loopt hij ineens perfect door...
|
|
Omhoog |
|
|
Dobbert
|
Geplaatst: za jul 03, 2010 8:16 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 18, 2009 8:39 pm Berichten: 219 Woonplaats: Vlaardingen
|
Is je luchtfilter niet verstopt? of aan vervanging toe
_________________ Je bent maar zo snel als het engeltje op je schouder.
Maddox 2011 TM K9C Special
|
|
Omhoog |
|
|
sammy
|
Geplaatst: zo jul 04, 2010 4:32 pm |
|
Geregistreerd: za jan 19, 2008 9:58 am Berichten: 243 Woonplaats: Maasmechelen
|
Nieuwe batterij + nieuwe luchtfilterspons. Morgen monteren en proberen.
|
|
Omhoog |
|
|
Dennis1995
|
Geplaatst: zo jul 04, 2010 7:11 pm |
|
Geregistreerd: do okt 01, 2009 7:41 am Berichten: 277 Woonplaats: Sittard
|
sammy, ik hoop dat dit het juiste is. succes!
_________________ Swisscorse - Swissauto Jr.
|
|
Omhoog |
|
|
sammy
|
Geplaatst: zo jul 04, 2010 9:02 pm |
|
Geregistreerd: za jan 19, 2008 9:58 am Berichten: 243 Woonplaats: Maasmechelen
|
Is het geen idee om met enkel een nylon kous in de luchtfilter te rijden zodat hij sowieso genoeg lucht krijgt? Dan laat ik de spons eruit. Hij maakt dan wel harder geluid dus waarschijnlijk is dat de reden waarm je op Genk verplicht bent met luchtfilter te rijden...
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: zo jul 04, 2010 9:48 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Er rijden duizenden Maxxen probleemloos met spons rond, dus ik zou hem er toch gewoon in laten zitten (wel zorgen dat ie schoon is) en proberen het probleem op een andere manier op te lossen. Mijn Max reageert op de bok trouwens ook best wel lui op het gas, maar rijdend op de baan merk je er niets van.
|
|
Omhoog |
|
|