Kartforum
https://megakart.nl/phpBB2/

motor temperatuur
https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=659
Pagina 2 van 2

Auteur:  Fart [ do jul 28, 2005 7:35 pm ]
Berichttitel: 

@Jutwined en ieder ander die het wil weten, ik vond dit op de site van Ben de Paauw.

Mocht uw 125cc schakelkart 'inhouden' of 'stotteren' in, of na een bocht, dan is hoogst waarschijnlijk de retourleiding te laag gemonteerd bij de benzinetank. Zorg er ook voor dat de benzinepomp zo laag mogelijk gemonteerd is.

Als er een t-stukje of een Y-pijpje tussen de retourleiding gemonteerd zit zorg ervoor dat de benzine makkelijk naar de carburateur kan lopen en moeilijke naar de benzinetank.

Let tevens op de overloopslangetjes van de versnellingsbak en carburateur. Als deze namelijk te ver in het overloopreservoir zijn gestopt ontstaat er een vacuĆ¼m en kan de motor niet meer naar behoren functioneren.


Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar baat het niet dan schaad het niet.

Greetz Fart

Auteur:  joris [ do jul 28, 2005 7:58 pm ]
Berichttitel: 

100 cc is eveneens rond de 55 graden 70 graden is zo'n beetje maximum denk ik

Auteur:  Sendatje [ do jul 28, 2005 8:28 pm ]
Berichttitel: 

Dan toch ff een vraagje tussendoor.
Ik heb met mijn Honda blokje al een tijdje een probleem(pje). Als ik schakel en ik geef weer gas dan valt ie helemaal stil. Dan moet ik het gas los laten en na een tel dan kan ik weer gassen. Ligt dit aan temparatuur? of is het gewoon nodig om een andere zuiger er in te doen want ik zit bijna aan mijn uren. Of ligt het aan oververhitting want ik heb ook nog eens problemen met mn radiateur.

Auteur:  Fart [ do jul 28, 2005 8:52 pm ]
Berichttitel: 

Het kan ook de stand van je naald zijn,of je hoofdsproeier. Wat jij beschrijft klinkt mij als 'te rijk'in de oren. Het is natuurlijk een schot voor de boeg want er kunnen uiteraard andere dingen aan de hand zijn.

Auteur:  David [ do jul 28, 2005 8:58 pm ]
Berichttitel: 

Als ie het vroeger niet deed, en nu wel, en dingen als het weer zijn niet van invloed dan is er of iets kapot/versleten, of je hebt iets veranderd wat verkeerd uitgepakt heeft.

Auteur:  mvmmark [ ma aug 01, 2005 4:49 pm ]
Berichttitel: 

je kun ook even je menbraam plaatjes controleren of er geen stuk is afgebroken als dat het geval is hou jou blokje ook in met bocht uit komen krijgt dan teveel benzine

Auteur:  MDR226 [ ma aug 01, 2005 8:45 pm ]
Berichttitel: 

Citaat:
klinkt mij als 'te rijk'in de oren


Als hij inhoud zou ik er niet zo maar van uit gaan dat hij te rijk staat .
Ik zou eerst altijd de veilige kant proberen door rijker te gaan en als het dan nog slechter wordt weet je dat hij inderdaad te rijk stond anders loopt hij misschien al vast voor je het weet.......... het is maar een idee.

succes

Auteur:  joris [ ma aug 01, 2005 8:49 pm ]
Berichttitel: 

dat verhaal met die pomp heb ik ook wel eens gehoord als er bepaalde slangen niet goed zitten zet ie teveel druk op de carburateur en pompt ie teveel benzine in de motor maar het zijne weet ik daar niet van

Auteur:  Fart [ ma aug 01, 2005 10:18 pm ]
Berichttitel: 

MDR226 schreef:
Citaat:
klinkt mij als 'te rijk'in de oren


Als hij inhoud zou ik er niet zo maar van uit gaan dat hij te rijk staat .
Ik zou eerst altijd de veilige kant proberen door rijker te gaan en als het dan nog slechter wordt weet je dat hij inderdaad te rijk stond anders loopt hij misschien al vast voor je het weet.......... het is maar een idee.

succes


Jah MDR226 dat klopt idd, had ik ff niet bij stilgestaan,goeie tip!

Auteur:  Sendatje [ di aug 02, 2005 7:16 pm ]
Berichttitel: 

En even voor de zekerheid. Rijker is een grotere sproeier toch?

Auteur:  Fart [ di aug 02, 2005 7:35 pm ]
Berichttitel: 

Ja en de stand van je naald

Auteur:  TH Racing [ di aug 02, 2005 11:28 pm ]
Berichttitel: 

mvmmark schreef:
je kun ook even je menbraam plaatjes controleren of er geen stuk is afgebroken als dat het geval is hou jou blokje ook in met bocht uit komen krijgt dan teveel benzine


Ik heb ondervonden dat, wanneer er van mijn membraamplaatjes een stukje af is, dat de motor nog altijd even goed loopt tijdens het rijden. Enkel bij het starten van de motor gaat wat moeilijker, motor slaagt niet direct aan.

Pagina 2 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/