Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jan 04, 2010 9:44 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Let op, 2,5 ringen kan bij de ene kart veel breder (of smaller) zijn dan bij de ander :P
Eigenlijk zouden we de voorkant ook op moeten meten en de breedte weer moeten geven in centimeters, maar ja voor je eigen afstelling heeft dat niet zoveel nut.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 04, 2010 10:29 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 13, 2007 10:59 pm
Berichten: 481
Woonplaats: geesbrug
@ washandje ik koop goed spul of helemaal niet :wink: :lol: LOL!!!!! en trouwens als jij een goede kart had had je ook geen vragen op dit forum :P :lol:

heb nu 1 ring vooraan zitten heb geen halve ringen alleen hele .. sporing staat neutraal helemaal uitgelijnd

thanx :)

_________________
---Rotax Max Senior 125cc Mach-1 2003---

Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan ;)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jan 05, 2010 2:24 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm
Berichten: 1635
Maranello RS8. Die is zo retebreed vooraan dat hij altijd wel stuurt. En daar heb ik geen vragen over. Kan ik ook niet stellen want ik ben de enige in NL met dat ding.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jan 05, 2010 2:37 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm
Berichten: 752
Woonplaats: Rijswijk
Washandje schreef:
Maranello RS8. ik ben de enige in NL met dat ding.

Niet meteen weer overdrijven, der staat er zelfs een te koop op mp ( http://link.marktplaats.nl/308842374)
Dus je bent zeker niet de enige.

Maargoed o.t:
Met deze kou heb ik het eerste rondje ook ontzettend last van onderstuur.
Ik kwam laatste keer de eerste paar bochten gewoon bijna niet om.
Maar na een rondje, als de banden wat warmer worden, dan stuurt hij opeens wel goed.
Kortom : alleen rijden als het lekker warm weer is :mrgreen:

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jan 05, 2010 4:10 pm 

Geregistreerd: do okt 01, 2009 7:41 am
Berichten: 277
Woonplaats: Sittard
@Swiss,
heb je dit als je je regenbanden hebt of ook bij slicks?

ik heb dit ook een keer gehad bij de regenbanden,
toen stuurde de kart ook niet goed, en reed ook rechtdoor,
kart terug de pits in, bleek dat we de voorbanden aan de verkeerde kant hadden gedaan :lol:
tsjaa, we beginnen ook pas hea :lol: :P

_________________
Swisscorse - Swissauto Jr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jan 05, 2010 4:58 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm
Berichten: 1271
Woonplaats: Herk-de-Stad, België
In de bovengenoemde gevallen, van vochtige baan, moet je in het begin wat regenrijden?.

Wegblijven van het rubber tot de banden opgewarmd zijn, vroeger remmen en noch gassen, noch remmen in de bochten (als je remt duw je je kart omlaag > zeker onderstuur)

_________________
Tom's kartblogOnlineOlie.be

Er zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste...
Je bent maar zo goed als je laatste kerb...

Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jan 05, 2010 5:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm
Berichten: 1749
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Washandje schreef:
Maranello RS8. Die is zo retebreed vooraan dat hij altijd wel stuurt. En daar heb ik geen vragen over. Kan ik ook niet stellen want ik ben de enige in NL met dat ding.


haha je wordt erg grappig, heb nog kunnen kiezen tussen die maranello of andere merken. Het werd me NIET aanbevolen, het is een erg zwaar ding in vergelijking tot andere chassis. [-X

En waarom die opmerking 'moet je een goeie kart kopen' beetje jammer hé.



Je kan soft compound nemen dus geen D1, beter D2 proberen dan.
Of bridgestone YJA ( geloof ik :$)

Dan voor breed setten of achter wat smaller.. Dan gaat die achter mee glijden en voor blijft hij strakker.
je kan de stabi voor erin doen..( horizontaal of verticaal ) horizontaal is minder stug als verticaal. ( mits je een plaatte hebt )
ook kan je normaal je fusee's verstellen, in joun geval dus niet.
Je zou dan je achteras omhoog kunnen zetten zodat die meer druk op de voorwielen geeft.

Toch zou ik het toch echt met dit weer in je banden zoeken, waar heb je je banden vandaan ? heb je ze nieuwe gekocht of 2ehands?
Als je de 2ehands hebt gekocht of nieuw en al eens mee gereden, hoe bewaar je ze ?

als je namelijk je banden gewoon in de openlucht bewaard.. Dan wordt het rubber hard. Je kan dan beter dan doorzichtinge keuken folie om de banden heen wikkelen, zodat het rubber niet hard wordt. En blijft de band dus intact.

Succes!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jan 05, 2010 5:28 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Wat ik me afvraag: heb je je kart al lang en deed ie het vroeger wél goed? Indien ja zou ik ns kijken wat het verschil is ten opzichte van de keren dat ie het wel goed deed.
Er zijn trouwens circuits (zoals Genk onder andere) waar de grip op sommige dagen echt ver zoek is. Iedereen zit die dag te zoeken naar grip terwijl er een week eerder te veel grip was. :oops:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jan 05, 2010 6:08 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Citaat:
(als je remt duw je je kart omlaag > zeker onderstuur)

Het eerste deel klopt, maar daarna is het tegenovergestelde is het geval, je duw de kart namelijk vooral omlaag aan de voorkant. Ik heb weleens rondjes gehad waarin dat zo'n beetje de enige manier was om de kart in te kunnen laten sturen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jan 05, 2010 6:27 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
zit er geen scheur in je chassis dan krijg je ook plotseling veranderen van de rij eigenschappen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jan 05, 2010 6:27 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm
Berichten: 1271
Woonplaats: Herk-de-Stad, België
Heb van horen zeggen dat, als je kart danig rechtdoor gaat in de regen je van de rem moet komen en zo proberen insturen omdat die anders helemaal rechtdoor gaat doordat je hem naar beneden 'duwt'.

Zelf heb ik nog niet in de regen gereden, het is dus enkel maar op basis van andermans ervaring, maar als je het tegendeel ook al hebt voor gehad zal dit zeker zo zijn.

Misschien eens tijd voor mij om zelf een te gaan rijden in de regen...

_________________
Tom's kartblogOnlineOlie.be

Er zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste...
Je bent maar zo goed als je laatste kerb...

Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jan 05, 2010 6:32 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm
Berichten: 1749
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Dat is meer van dat je gaat glijden, als je glijd heb je geen grip en is er geen goed contact met het wegdek.
Wanneer dit gebeurt kun je dus beter van je rem afgaan en weer het uiterste rempunt opzoeken ( voor het slippen gaan )

In auto's hebben ze daar de ABS regeling voor, zo blijft de auto bestuurbaar, dit heeft de kart ( gelukkig ) niet.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jan 05, 2010 7:13 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 10, 2009 5:11 pm
Berichten: 112
Tom schreef:
Heb van horen zeggen dat, als je kart danig rechtdoor gaat in de regen je van de rem moet komen en zo proberen insturen omdat die anders helemaal rechtdoor gaat doordat je hem naar beneden 'duwt'.


ik weet niet of het komt doordat je hem naar beneden duwt, maar in de regen gaat een kart standaard rechtdoor. om dit op te lossen geef je juist een beetje gas bij. ja het klinkt onnatuurlijk maar dat is wel de manier;) en dat is de eerste keren een beetje soort van......eng:P vooral op berghem voor de kantine. maar gewoon een kwestie van wennen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jan 05, 2010 7:22 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 09, 2008 12:04 pm
Berichten: 411
Woonplaats: Amersfoort
Als je remt verplaats je het zwaartepunt van de kart naar voren (net als je in de autogordels wordt gedrukt als je in een auto remt). Als het zwaartepunt naar voren gaat dan komt er meer druk op je voorwielen en heb je dus meer grip om in te sturen. Wat je ook kunt doen is een beetje gas geven, al geldt dit natuurlijk vooral voor het tweede deel van de bocht. Door gas te geven verliezen de achterwielen wat grip (ze spinnen een beetje), waardoor de voorwielen automatisch relatief veel grip krijgen en de kart beter instuurt.

Gas los betekent in de regen bijna automatisch onderstuur, terwijl dat nu juist de meest logische reflex is. Karten in de regen is dus voor een deel het onderdrukken van de reflexen!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jan 05, 2010 7:26 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm
Berichten: 1271
Woonplaats: Herk-de-Stad, België
Ok, bedankt voor jullie tips alvast!

_________________
Tom's kartblogOnlineOlie.be

Er zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste...
Je bent maar zo goed als je laatste kerb...

Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David