Auteur |
Bericht |
David
|
Geplaatst: ma jan 04, 2010 9:44 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Let op, 2,5 ringen kan bij de ene kart veel breder (of smaller) zijn dan bij de ander  Eigenlijk zouden we de voorkant ook op moeten meten en de breedte weer moeten geven in centimeters, maar ja voor je eigen afstelling heeft dat niet zoveel nut.
|
|
Omhoog |
|
 |
Swiss 100cc iame Racer
|
Geplaatst: ma jan 04, 2010 10:29 pm |
|
Geregistreerd: ma aug 13, 2007 10:59 pm Berichten: 481 Woonplaats: geesbrug
|
@ washandje ik koop goed spul of helemaal niet  LOL!!!!! en trouwens als jij een goede kart had had je ook geen vragen op dit forum heb nu 1 ring vooraan zitten heb geen halve ringen alleen hele .. sporing staat neutraal helemaal uitgelijnd thanx 
_________________ ---Rotax Max Senior 125cc Mach-1 2003--- Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan 
|
|
Omhoog |
|
 |
Washandje
|
Geplaatst: di jan 05, 2010 2:24 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
Maranello RS8. Die is zo retebreed vooraan dat hij altijd wel stuurt. En daar heb ik geen vragen over. Kan ik ook niet stellen want ik ben de enige in NL met dat ding.
|
|
Omhoog |
|
 |
DH-karting
|
Geplaatst: di jan 05, 2010 2:37 pm |
|
Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm Berichten: 752 Woonplaats: Rijswijk
|
Washandje schreef: Maranello RS8. ik ben de enige in NL met dat ding. Niet meteen weer overdrijven, der staat er zelfs een te koop op mp ( http://link.marktplaats.nl/308842374) Dus je bent zeker niet de enige. Maargoed o.t: Met deze kou heb ik het eerste rondje ook ontzettend last van onderstuur. Ik kwam laatste keer de eerste paar bochten gewoon bijna niet om. Maar na een rondje, als de banden wat warmer worden, dan stuurt hij opeens wel goed. Kortom : alleen rijden als het lekker warm weer is 
_________________ 
|
|
Omhoog |
|
 |
Dennis1995
|
Geplaatst: di jan 05, 2010 4:10 pm |
|
Geregistreerd: do okt 01, 2009 7:41 am Berichten: 277 Woonplaats: Sittard
|
@Swiss, heb je dit als je je regenbanden hebt of ook bij slicks? ik heb dit ook een keer gehad bij de regenbanden, toen stuurde de kart ook niet goed, en reed ook rechtdoor, kart terug de pits in, bleek dat we de voorbanden aan de verkeerde kant hadden gedaan tsjaa, we beginnen ook pas hea 
_________________ Swisscorse - Swissauto Jr.
|
|
Omhoog |
|
 |
Tom
|
Geplaatst: di jan 05, 2010 4:58 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
In de bovengenoemde gevallen, van vochtige baan, moet je in het begin wat regenrijden?.
Wegblijven van het rubber tot de banden opgewarmd zijn, vroeger remmen en noch gassen, noch remmen in de bochten (als je remt duw je je kart omlaag > zeker onderstuur)
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
 |
jeffrey1991
|
Geplaatst: di jan 05, 2010 5:11 pm |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Washandje schreef: Maranello RS8. Die is zo retebreed vooraan dat hij altijd wel stuurt. En daar heb ik geen vragen over. Kan ik ook niet stellen want ik ben de enige in NL met dat ding. haha je wordt erg grappig, heb nog kunnen kiezen tussen die maranello of andere merken. Het werd me NIET aanbevolen, het is een erg zwaar ding in vergelijking tot andere chassis. En waarom die opmerking 'moet je een goeie kart kopen' beetje jammer hé. Je kan soft compound nemen dus geen D1, beter D2 proberen dan. Of bridgestone YJA ( geloof ik :$) Dan voor breed setten of achter wat smaller.. Dan gaat die achter mee glijden en voor blijft hij strakker. je kan de stabi voor erin doen..( horizontaal of verticaal ) horizontaal is minder stug als verticaal. ( mits je een plaatte hebt ) ook kan je normaal je fusee's verstellen, in joun geval dus niet. Je zou dan je achteras omhoog kunnen zetten zodat die meer druk op de voorwielen geeft. Toch zou ik het toch echt met dit weer in je banden zoeken, waar heb je je banden vandaan ? heb je ze nieuwe gekocht of 2ehands? Als je de 2ehands hebt gekocht of nieuw en al eens mee gereden, hoe bewaar je ze ? als je namelijk je banden gewoon in de openlucht bewaard.. Dan wordt het rubber hard. Je kan dan beter dan doorzichtinge keuken folie om de banden heen wikkelen, zodat het rubber niet hard wordt. En blijft de band dus intact. Succes!
|
|
Omhoog |
|
 |
Beire
|
Geplaatst: di jan 05, 2010 5:28 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Wat ik me afvraag: heb je je kart al lang en deed ie het vroeger wél goed? Indien ja zou ik ns kijken wat het verschil is ten opzichte van de keren dat ie het wel goed deed. Er zijn trouwens circuits (zoals Genk onder andere) waar de grip op sommige dagen echt ver zoek is. Iedereen zit die dag te zoeken naar grip terwijl er een week eerder te veel grip was. 
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: di jan 05, 2010 6:08 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Citaat: (als je remt duw je je kart omlaag > zeker onderstuur)
Het eerste deel klopt, maar daarna is het tegenovergestelde is het geval, je duw de kart namelijk vooral omlaag aan de voorkant. Ik heb weleens rondjes gehad waarin dat zo'n beetje de enige manier was om de kart in te kunnen laten sturen.
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: di jan 05, 2010 6:27 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
zit er geen scheur in je chassis dan krijg je ook plotseling veranderen van de rij eigenschappen
|
|
Omhoog |
|
 |
Tom
|
Geplaatst: di jan 05, 2010 6:27 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Heb van horen zeggen dat, als je kart danig rechtdoor gaat in de regen je van de rem moet komen en zo proberen insturen omdat die anders helemaal rechtdoor gaat doordat je hem naar beneden 'duwt'.
Zelf heb ik nog niet in de regen gereden, het is dus enkel maar op basis van andermans ervaring, maar als je het tegendeel ook al hebt voor gehad zal dit zeker zo zijn.
Misschien eens tijd voor mij om zelf een te gaan rijden in de regen...
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
 |
jeffrey1991
|
Geplaatst: di jan 05, 2010 6:32 pm |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Dat is meer van dat je gaat glijden, als je glijd heb je geen grip en is er geen goed contact met het wegdek. Wanneer dit gebeurt kun je dus beter van je rem afgaan en weer het uiterste rempunt opzoeken ( voor het slippen gaan )
In auto's hebben ze daar de ABS regeling voor, zo blijft de auto bestuurbaar, dit heeft de kart ( gelukkig ) niet.
|
|
Omhoog |
|
 |
Bobby O
|
Geplaatst: di jan 05, 2010 7:13 pm |
|
Geregistreerd: do dec 10, 2009 5:11 pm Berichten: 112
|
Tom schreef: Heb van horen zeggen dat, als je kart danig rechtdoor gaat in de regen je van de rem moet komen en zo proberen insturen omdat die anders helemaal rechtdoor gaat doordat je hem naar beneden 'duwt'. ik weet niet of het komt doordat je hem naar beneden duwt, maar in de regen gaat een kart standaard rechtdoor. om dit op te lossen geef je juist een beetje gas bij. ja het klinkt onnatuurlijk maar dat is wel de manier;) en dat is de eerste keren een beetje soort van......eng:P vooral op berghem voor de kantine. maar gewoon een kwestie van wennen.
|
|
Omhoog |
|
 |
Matthijs
|
Geplaatst: di jan 05, 2010 7:22 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 09, 2008 12:04 pm Berichten: 411 Woonplaats: Amersfoort
|
Als je remt verplaats je het zwaartepunt van de kart naar voren (net als je in de autogordels wordt gedrukt als je in een auto remt). Als het zwaartepunt naar voren gaat dan komt er meer druk op je voorwielen en heb je dus meer grip om in te sturen. Wat je ook kunt doen is een beetje gas geven, al geldt dit natuurlijk vooral voor het tweede deel van de bocht. Door gas te geven verliezen de achterwielen wat grip (ze spinnen een beetje), waardoor de voorwielen automatisch relatief veel grip krijgen en de kart beter instuurt.
Gas los betekent in de regen bijna automatisch onderstuur, terwijl dat nu juist de meest logische reflex is. Karten in de regen is dus voor een deel het onderdrukken van de reflexen!
|
|
Omhoog |
|
 |
Tom
|
Geplaatst: di jan 05, 2010 7:26 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Ok, bedankt voor jullie tips alvast!
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
 |