Auteur |
Bericht |
Klainstain
|
Geplaatst: di dec 22, 2009 6:21 pm |
|
Geregistreerd: za jul 18, 2009 12:14 pm Berichten: 661
|
raden jullie die "siliconenspray" aan?
_________________ Gillard Daytona (2010) - Iame X30 (2010)
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: di dec 22, 2009 6:24 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
een 428 kun jij niet rijden omdat je dan simpel weg niet weg komt met de tandwiel verhouding een tandwiel voor 428 van 80 tanden is groter dan je achterband maar een 219 moet toch echt wel langer mee gaan dan een middag qua vermogen moet ie dat makkelijk af kunnen
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: di dec 22, 2009 6:26 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Ehh je bedoelt huis tuin en keuken siliconenspray? Nee das niet geschikt om je ketting mee te smeren.
|
|
Omhoog |
|
|
Klainstain
|
Geplaatst: di dec 22, 2009 6:34 pm |
|
Geregistreerd: za jul 18, 2009 12:14 pm Berichten: 661
|
nee dat bedoel ik niet ...
Ik bedoel die kettingspray, die een soort (silicone)laagje op je ketting legt. Het is ook roestwerend enzo..
_________________ Gillard Daytona (2010) - Iame X30 (2010)
|
|
Omhoog |
|
|
Philipper
|
Geplaatst: di dec 22, 2009 7:02 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Altijd kettingspray gebruik Klaas. Anders zijn je tandwielen en kettingen meteen naar de maan. Goed smeren is de boodschap !
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: di dec 22, 2009 7:19 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Ik weet helaas niet precies wat voor spray je bedoelt Klainstain, maar heb me eerlijk gezegd ook niet echt bezig gehouden met wat voor zooi er allemaal in de verschillende kettingsprays zit Ik denk dat zo'n beetje alle kettingsprays wel roestwerend zijn overigens. Gewoon uitproberen zou ik zeggen, als het na 5 rondjes niet meer op je ketting zit, andere kettingspray gebruiken.
|
|
Omhoog |
|
|
Klainstain
|
Geplaatst: di dec 22, 2009 7:22 pm |
|
Geregistreerd: za jul 18, 2009 12:14 pm Berichten: 661
|
hmmm ik denk dat jullie het nog steeds niet echt snappen :p Ik smeer mijn ketting elke keer voor ik op het circuit ga. Met gewone "kettingspray" Maar dan heb je ook nog dit of dit
_________________ Gillard Daytona (2010) - Iame X30 (2010)
|
|
Omhoog |
|
|
Philipper
|
Geplaatst: di dec 22, 2009 7:24 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Dat zijn toch ook ketting smeermiddelen volgens mij is het genoeg als je 1 bus gebruikt i.p.v de 3 te mengen... Grtz
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
|
Klainstain
|
Geplaatst: di dec 22, 2009 7:26 pm |
|
Geregistreerd: za jul 18, 2009 12:14 pm Berichten: 661
|
Maar mijn vraag was of deze laatste aan te raden zijn?
_________________ Gillard Daytona (2010) - Iame X30 (2010)
|
|
Omhoog |
|
|
Philipper
|
Geplaatst: di dec 22, 2009 7:36 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Veel verschil zit er niet tussen de 3 spray's. Het zal geen kwaad kunnen welke je gebruikt. De laatste zijn ook OK. Gewoon goed smeren.
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
|
Tom
|
Geplaatst: di dec 22, 2009 8:26 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Inderdaad, je kan niet teveel smeren. Ik doe net als David, elke keer voor ik de baan op ga.
Ik gebruik overigens Denicol chain oil. Blijft lekker lang zitten.
En als ik het goed heb, dan is het ook best meer vanaf de binnenkant van de ketting (dus langs de kant van je motor) te gaan sprayen ?ivm koppeling(standwiel)? Correct me if I'm wrong..
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
|
Fuchs-racing
|
Geplaatst: di dec 22, 2009 8:36 pm |
|
Geregistreerd: za sep 19, 2009 6:00 pm Berichten: 848 Woonplaats: denderhoutem (belgië)
|
je moet een kettingspray zoeken die goed blijft plakken TIJDENS HET RIJDEN ik heb al spray gehad die enorm plakte als je met je vingers voelt, maar na het rijden was de hele achterbumper gesmeerd en de ketting was bijna droog. ik ben mss wel bevooroordeeld door de hoofdsponsor maar de producten van Fuchs/Silkolene zijn echt super Heb op 2,5 jaar nog geen enkel tandwiel of ketting echt kapotgereden, sleet heb je altijd natuurlijk. Ik weet wel niet waar je er kunt aan geraken, want je ziet het zelden in de handel en ik heb ze regelrecht uit de fabriek dus... dit is de kettingspray grtz kenneth
_________________ Gillard Daytona (FBS) - Rotax Max Snr - nr: 35Gillard T-rex - nr: 35
|
|
Omhoog |
|
|
Tom
|
Geplaatst: di dec 22, 2009 8:54 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Deze kettingspray zal wel goed zijn, maar vergeet ook niet 15pk (bswf) en 30pk (100cc)...
Denk dat het verschil tussen de verschillende degelijke sprays (die langer dan enkele rondjes op je ketting blijft hangen) vrij minimaal is voor de recreant.
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
|
Fuchs-racing
|
Geplaatst: di dec 22, 2009 9:19 pm |
|
Geregistreerd: za sep 19, 2009 6:00 pm Berichten: 848 Woonplaats: denderhoutem (belgië)
|
Mijn maat gebruikt hem ook op zijn max en gaat prima, dus...
voor de recreeant is het toch wel belangrijk. die wil zo weinig mogelijk werk of kosten(iedereen wil dit, maar je weet wat ik bedoel he) aan zijn materiaal. Maar je hebt wel gelijk, eens een goede spray, maken die kleine verschillen niet veel uit.
grtz kenneth
_________________ Gillard Daytona (FBS) - Rotax Max Snr - nr: 35Gillard T-rex - nr: 35
|
|
Omhoog |
|
|
954rr
|
Geplaatst: di dec 22, 2009 10:24 pm |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Zelfs op de VT250 Swissauto rijd ik met de 219 ketting (Blauwe O-ring), deze ketting had ik in 2007 met de TKM (19PK) en bij gebrek aan beter is die meegegaan naar de Swissauto met 30PK+ Check: * De staat van de 2 tandwielen, niet te diep ingesleten of "punten" * De juiste uitlijning van de 2 tandwielen. * Staat je blok wel recht? * Ketting spannen, niet te los en niet te strak * Een goede kwaliteit ketting gebruiken. * Smeren Als je al deze dingen voor elkaar hebt dan moet je heel lang met een ketting kunnen doen.
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
|