Auteur |
Bericht |
LauwtJ
|
Geplaatst: za nov 21, 2009 4:58 pm |
|
|
Hoe is het gegaan vandaag?
_________________ Gillard Charlotte / MRC XTR X1 KF3www.veldhuisenracing.tk
|
|
Omhoog |
|
 |
Washandje
|
Geplaatst: za nov 21, 2009 5:08 pm |
|
|
Het lijkt me nog erg vroeg om dat te vragen. Wss is hij nog aan het rijden 
|
|
Omhoog |
|
 |
Dobbert
|
Geplaatst: za nov 21, 2009 11:40 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 18, 2009 8:39 pm Berichten: 219 Woonplaats: Vlaardingen
|
Zo vandaag dus voor het eerst wezen rijden op Strijen, ging goed had wel wat tegenslag in het begin.We begonnen op een natte baan met slicks was uiteraard geen doen, na binnenkomst werd ik er op gewezen dat mijn linker voorwiel scheef stond bleek dus allebij de fusee lagers aan puinpoeier te zijn. Dus gauw gescoord bij KCN voor 11,50 dus de kosten vielen mee maar toen moesten ze er nog in, dat viel f tegen op de grond natuurlijk tobben met de remklauw waarvan de imbus bijna dol was. Maar 1.5/2 uur later weer de baan op, rondje of 15 later krak stoelophanging in me zij dus stoel verrot dus maar weer een nieuwe gescoord a 95 pleuries, 45 minuutjes passen en meten want wilde geen gaten kaas in me nieuwe stoel maar ook die zit weer. Daarna toch nog lekker kunnen tetteren met een gemiddelde tijd tussen de 33 en 34 .
De afstelling heb ik niks aan verander behalve dan dat ik een 12/87 tandwiel verhouding heb gezet en van 4 klikken naar 12 ben gegaan wat volgens mij beter reed.
De sproeier heb ik geen idee van wat erin zit moet ik vd week f bekijken, heb wel de bougie even bekeken en deze was zwart en de buitenrand nat dus als ik het goed begrepen heb had ik een kleinere sproeier moeten zetten.
Wat ik me nu wel afvraag is het volgende om de topliep hij max 12 600 toeren en dan hoorde je af en toe pah pah dit duid dan toch op een tekort aan brandstof? Of aan lucht?
Als een Rotax goed loopt loopt hij toch 14000 toeren ongeveer?
Dus al met al een leuke dag met iets te veel gesleutel maar goed, Volgens mij geen verkeerde tijd zo voor het eerst op Strijen en op een buiten baan met een Rotax.
_________________ Je bent maar zo snel als het engeltje op je schouder.
Maddox 2011 TM K9C Special
Laatst bijgewerkt door Dobbert op zo nov 22, 2009 11:23 am, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
 |
Tom
|
Geplaatst: zo nov 22, 2009 2:21 am |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Hoi Dobbert. Al bij al kan je nog wel spreken van een geslaagd eerste dagje dan?:D
Dat je bougie zo zwart als iets is en zo nat als iets wijst erop dat je een te rijk mengsel hebt (teveel brandstof tov lucht) Dit kan meteen verklaren waarom hij na 12600 niet meer doorging...
Ik weet niet hoe dat zit met die rotax sproeiernaalden maar het is de bedoeling dat hij iets minder brandstof krijgt dus ik denk dat we in dit geval spreken van een grotere sproeiernaald?
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: zo nov 22, 2009 9:40 am |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
meestal pak je gewoon een kleinere hoofd sproeier voor top voor de max mg je dacht ik maar 2 naalden gebruiken maar rijd je geen wedstrijden dan mag je natuulijk alles  houd er rekening mee dat een automaat wel aan de rijke kant moet staan omdat die lang op top toerental moeten draaien
|
|
Omhoog |
|
 |
igot
|
Geplaatst: ma nov 30, 2009 7:22 pm |
|
|
Het knallen duid vaak op een brandstof te kort!
|
|
Omhoog |
|
 |
Dobbert
|
Geplaatst: ma nov 30, 2009 8:53 pm |
|
|
Citaat: Het knallen duid vaak op een brandstof te kort! Het was niet echt knallen hoor meer dat de motor stil werd f ,en dan paahaaah en tegelijk meer snelheid. Brandstof tekort lijkt mij onwaarschijnlijk want dan heb ik geen zwarte bougie toch? Lijkt mij eerder te weinig lucht maar ik ben geen echte kenner Als het weer mee zit zaterdag of zondag de 2e ronde
|
|
Omhoog |
|
 |
Tom
|
Geplaatst: ma nov 30, 2009 9:18 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Als hij niet meer doorgaat en vervolgens als een pijl van door schiet, dan staat hij allicht te rijk. Tenminste als ik nergens over kijk..
Bij mij doet hij het prima als ik hem in deze situatie wat armer afstel...
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
 |
Dobbert
|
Geplaatst: ma nov 30, 2009 9:50 pm |
|
|
Dat was idd meer het geval Tom, dus een kleiner sproeiertje monteren volgende keer.
Bedankt voor de info
|
|
Omhoog |
|
 |
Tom
|
Geplaatst: ma nov 30, 2009 10:30 pm |
|
|
Let wel op.
Als je vandaag met sproeier x te rijk staat en het is 15°C moet je morgen niet met sproeier x-zoveel gaan rijden als het morgen 5°C is
|
|
Omhoog |
|
 |
Dobbert
|
Geplaatst: di dec 01, 2009 8:49 pm |
|
|
Nee, dat spreekt voor zich moet ik bij 5 graden ook de bougie wisselen naar IW24.
Gaat zowiezo eerst kijken wat hij doet voor dat ik iets verander. misschien f kijken watvoor sproeier er nu in zit.
Lijkt me ook wel handig als ik gaat bijhouden bij welk weer, ik met een bepaalde werkende afstelling reed. Altijd handig als naslag.
Misschien heeft iemand al zo iets dat hij wil delen?
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: di dec 01, 2009 9:52 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Stuur eens een pbtje naar ErikV die is daar ook mee bezig en rijdt ook op Strijen.
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
Washandje
|
Geplaatst: di dec 01, 2009 10:51 pm |
|
|
@ Dobbert. Als je eens in Strijen bent, moet je maar aan mij vragen of je mijn ''SetupSheets'' even kan bekijken. Volgens mij is dat precies wat je zoekt! Ik houd van elke weersomstandigheid ongeacht welke temperatuur etc. etc. alles bij wat ik aan de kart doe. En zet dit ook op papier. Hier heb ik in Excel en Word een speciaal schema voor gemaakt.
|
|
Omhoog |
|
 |
Paulo27
|
Geplaatst: di dec 01, 2009 10:53 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Vincent als je daar net zo lang over doet als je kart uit elkaar halen om naar huis te gaan..... dan ben je zeker nog lang bezig om alle info op papier te zetten.... 
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: di dec 01, 2009 10:55 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|