Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 26, 2005 8:39 am 

Geregistreerd: za mei 21, 2005 6:20 pm
Berichten: 479
Woonplaats: Leeuwarden
ik zal het eens gaan proberen, want mijn HG3 worden soms gewoon te warm en dan doe ik in de band de helf luch en de helft stikstof, dan worden ze namelijk niet zo warm.

_________________
een ongelijk zit in een klein hoekje jammer dat de aarde rond is.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 26, 2005 8:55 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm
Berichten: 1359
Woonplaats: Fijnaart
stikstof heeft totaal geen zin
dit puur omdat de banden niet leeglopen omdat ze poreus zijn maar omdat ze gewoon niet gemaakt zijn om dagen lang vol te blijven
ze lekken aan alle kanten
daarom heeft stikstof geen zin
stikstof moleculen zijn groter dan die van zuurstof en kunnen daardoor niet zo makkelijk ontsnappen
maar bij kartbanden zal dit niet werken omdat het aan de velgrand gewoon ontsnapt

_________________
Driften kost tijd [-X , het is alleen zo leuk 8-[


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 26, 2005 9:18 am 

Geregistreerd: za mei 21, 2005 6:20 pm
Berichten: 479
Woonplaats: Leeuwarden
het werkt bij mij wel want anders gaan mijn HG3 rollen op het loopvlak en met stikstof worden ze minder warm en rij ik er beter mee.

_________________
een ongelijk zit in een klein hoekje jammer dat de aarde rond is.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 26, 2005 9:25 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm
Berichten: 1359
Woonplaats: Fijnaart
alleen op dat moment
puur omdat stikstof minder warmte opneemt
dit heeft ook een nadeel
je kan minder spelen met de bandenspanning
je bent nu afhankelijk van het stikstof wat er in zit
zoals ik al zei voor de autro leuk maar verders niet
met de auto wil je gewoon dat de spanning altijd goed is
als jij banden wil die minder warm worden moet je of zorgen dat je iets minder grip hebt of de spannning aanpassen
en ook spanning onhoog kan leiden tot minder warmte

_________________
Driften kost tijd [-X , het is alleen zo leuk 8-[


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: heidenau
BerichtGeplaatst: ma aug 15, 2005 10:58 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 13, 2005 11:30 am
Berichten: 769
Woonplaats: Utrecht
Maar wat was nou de goeie spanning voor de heidenau's
VOOR ...
ACHTER ...

ik ben benieuwd.. heb er heel veel mee gereden op een gx390 maar ik ga ze nu testen op een Icc en wil nu wel even een richtlijn voor de spanning weten.. alvast Bedankt. O:)

_________________
Afbeelding
ICC Kartracing*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 16, 2005 10:03 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm
Berichten: 1359
Woonplaats: Fijnaart
1,2 bar om mee te beginnen
maar niet iedereen vind het even fijn

_________________
Driften kost tijd [-X , het is alleen zo leuk 8-[


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 16, 2005 11:51 am 

Geregistreerd: ma jun 06, 2005 9:21 am
Berichten: 252
Woonplaats: Uden
Ik rij ook op heidenau. Ze hebben iid wat hogere tem nodig.. geloof 70c

helaas.. werden ze dat zaterdag niet.. of wel Fart..


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 16, 2005 1:40 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 13, 2005 11:30 am
Berichten: 769
Woonplaats: Utrecht
1,2 bar voor en achter? of alleen achter want dat is wel hoog.

_________________
Afbeelding
ICC Kartracing*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 16, 2005 5:41 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Zwolle
en is die 1.2 koud of warm?

_________________
je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 16, 2005 7:28 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm
Berichten: 1359
Woonplaats: Fijnaart
kan je nooit van te voren bepalen
1,2 koud beginnen en daarvan daan uitwerken
kom op jongens :D
ik dacht dat ik een amateur was ;)

_________________
Driften kost tijd [-X , het is alleen zo leuk 8-[


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 16, 2005 9:53 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Heren,

Ook lid van dit forum is Robert.....
Hij is verantwoordelijk voor de Heidenau banden in NL.

Waarom stellen jullie die vraag niet aan hem ????
Hij zou als verkoper toch moeten weten wat de beginwaarde is qua
bandenspanning.....

Suc6

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 17, 2005 10:47 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm
Berichten: 1359
Woonplaats: Fijnaart
robert heeft mij ooit eens gemaild dat 1,2 bar de beste spanning is (zijn eigen ervaring)
maar dat er ook anderen zijn die met 0,9 rijden
robert zal het denk ik druk hebben met de kleine die ondertussen geboren moet zijn

_________________
Driften kost tijd [-X , het is alleen zo leuk 8-[


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 17, 2005 11:34 am 

Geregistreerd: ma jun 06, 2005 9:21 am
Berichten: 252
Woonplaats: Uden
hmmz.. hij was laatst nog bij ons mee karten. daarna niet meer gezien/gesproken.. zal het iid wel te druk hebben.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 26, 2005 9:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 8:40 pm
Berichten: 78
Woonplaats: Uden
Hallo, ik ben er weer.

Inmiddels trotse vader van Guus, geboren op 15 juli jl.

Vragen over de bandendruk. Je kan hiervoor op mijn website terecht, als je dan klikt op Informatie en op de dan tevoorschijn komende pagina op Bandenspanning. Op dit gedeelte van de website geef ik mijn eigen ervaringen en die van de mensen waarmee w getest hebben en ruime ervaring hebben met de Heidenau banden.

Als dat niet duidelijk of onvoldoende is, neem ik altijd de tijd voor vragen die ik per e-mail binnenkrijg. info@kartband.nl

Het verhaal van Stephan vindt ik heel erg vreemd, wij hebben dat zelf nog nooit zo meegemaakt en ik hoor van veel mensen juist het tegenovergestelde. Ik vindt het wel jammer dat deze info ook niet direct bij mij terecht komt. Ik ga er vanuit dat deze banden van mij afkomen, alhoewel de vragen over de bandendruk dan eigenlijk niet nodig zouden moeten zijn omdat ik bij iedere set banden die ik verkoop een informatieblad meestuur met de info over de temperatuur en de bandendruk. Dit is dezelfde tekst als op mijn website staat.

Ik hoop dat ik jullie hiermee weer op een juiste manier van informatie heb voorziem en als er vragen en/of opmerkigen zijn, dan weten jullie me hopelijk te vinden.

Groet

Robert Prinssen

_________________
Kartband Online zegt niet alleen de kartsport goedkoper te maken maar doet het ook daadwerkelijk.

http://WWW.KARTBAND.NL


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 26, 2005 9:08 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Zwolle
gefeliciteerd met je zoon Guus

en dat ie later maar een bekend coureurtje word 8)

_________________
je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David