Auteur |
Bericht |
Jurgen#21
|
Geplaatst: vr okt 23, 2009 10:26 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 09, 2009 6:01 pm Berichten: 336 Woonplaats: Oudenbosch
|
|
Omhoog |
|
|
Washandje
|
Geplaatst: vr okt 23, 2009 10:33 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
Nee. Dus daarom. 2 keer in 1 seizoen met een zogeheten ''Onbreekbare'' as. Gebeurt vaak genoeg!
|
|
Omhoog |
|
|
Nuno
|
Geplaatst: za okt 24, 2009 7:49 am |
|
Geregistreerd: do nov 02, 2006 6:42 pm Berichten: 919 Woonplaats: roermond
|
volgens mij rij je zelf ook met een dd2 of niet washandje want het is weer allemaal l*lkoek wat je weer loopt te vertellen ! als je zelf niet erin hebt gereden hoe kom je dan bij zon idiote theorie over die duimen met schakelen! dan kun je ook zeggen dat je nog nooit mensen in een automaat met 1 hand hebt zien sturen want dat moet je bij een schakel wel denk dat je ook eerst even echt wat info over deze motor moet zoeken voordat je weer van alles loopt te krabbelen ! Denk dat ik hem maar weg doe want een gevaarlijke motor hoef ik niet
_________________ intrepid serius 2009 rotax DD2 2009
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: za okt 24, 2009 8:00 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Ik denk dat een gemiddelde recratie karter die netjes rijd niet snel een as breekt of krom rijd (let op ik zeg niet snel). De kans is natuurlijk altijd daar. En dat een as vervangen moet worden als hij krom is, zo ver was ik zelf ook al. Maar was gewoon benieuwd wat voor een gevolgen dit heeft voor een dd2 motor. Zijn die andere soort achterbumpers er eigenlijk voor om de as extra te beschermen?
|
|
Omhoog |
|
|
Nuno
|
Geplaatst: za okt 24, 2009 8:10 am |
|
Geregistreerd: do nov 02, 2006 6:42 pm Berichten: 919 Woonplaats: roermond
|
klopt basje
_________________ intrepid serius 2009 rotax DD2 2009
|
|
Omhoog |
|
|
Paul
|
Geplaatst: za okt 24, 2009 8:51 am |
|
Geregistreerd: ma mei 21, 2007 9:11 am Berichten: 985 Woonplaats: blerick
|
Ik meen ook dat deze soort bumper veiliger zou zijn doordat de uiteinde meedraaien als er contact is. Mocht er een as krom gaan vallen de kosten nog mee zag ik voor 9 tientjes heb je een nieuwe as. Volgens mij zal er geen schade aan de motor ontstaan de as is volgens mij nogal stijf, ik denk dat de kart zal gaan bokken maar in de motor zal weinig spelling zitten. Zit er trouwens een achteruit op zo een motor?
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: za okt 24, 2009 10:01 am |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
vroeger wel maar tegenwoordig dacht ik niet meer het werkte met de ontsteking dacht ik ze lieten dan de motor gewoon achteruit draaien
|
|
Omhoog |
|
|
Nuno
|
Geplaatst: za okt 24, 2009 10:02 am |
|
Geregistreerd: do nov 02, 2006 6:42 pm Berichten: 919 Woonplaats: roermond
|
nope op de ouwe rm1 wel
_________________ intrepid serius 2009 rotax DD2 2009
|
|
Omhoog |
|
|
Philipper
|
Geplaatst: za okt 24, 2009 10:18 am |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Aan de linker en rechter kant van het motorblok zitten ook bescherm ringen dacht ik, moest de as krom zijn, dan zal dit zelden zware gevolgen hebben voor de motor dacht ik
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
|
jackblackbird
|
Geplaatst: za okt 24, 2009 10:51 am |
|
Geregistreerd: di okt 06, 2009 3:24 pm Berichten: 260
|
hoe moet dat eigenlijk met afstellen want je hebt bijna altijd dat je een goede tandwiel afstelling nodig hebt wil je echte rondetijden rijden
|
|
Omhoog |
|
|
Washandje
|
Geplaatst: za okt 24, 2009 10:59 am |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
@ Nuno. Ik rij niet met deze motor. Wel heb ik een aantal races gesleuteld aan een kart met deze motor waaronder 1 Euro Challenge in Zuera. Ik heb met verschillende mensen gesproken over hoe zij hun flippers verbouwen of verknutselen. En ik heb er genoeg gezien. En dat ''Schakelpookje'' is de beste oplossing. Ga eens kijken bij de Chrono DD2 wedstrijden. Genoeg mensen die het verbouwen naar hun smaak. Als het lulkoek is zet ik het niet neer En ik heb het niet over het loshouden van handen. Ik bedoel dat je met de duimen ver aan de binnenkant van het stuur zit. Hierdoor verlies je tijdens het schakelen wat gevoel op je stuur. Probeer maar eens een ronde lang met je duimen constant op de flippers te zitten. Dan begrijp je wat ik bedoel. En het tandwiel stel je simpelweg af. Er zitten in de DD2 2 tandwielen die voor de directe overbrenging zorgen. Hiervoor haal je het wiel en de spie eraf. En de wand van de carter. Zet wel je kart schuin anders loopt de carterolie eruit. Lagertje eruit en de 2 tandwielen kun je er zo afhalen en 2 nieuwe erin.
|
|
Omhoog |
|
|
Paul
|
Geplaatst: za okt 24, 2009 11:01 am |
|
Geregistreerd: ma mei 21, 2007 9:11 am Berichten: 985 Woonplaats: blerick
|
Naar ik meen gaat dit zeer eenvoudig, kart op zijn zijkant zetten,plaat van de motor eraf en kun je zo de tandielwielen eraf pakken en de goeie erop schuiven. Het gaat makkelijker als bij een normale 125cc automaat.
|
|
Omhoog |
|
|
Nuno
|
Geplaatst: za okt 24, 2009 1:14 pm |
|
Geregistreerd: do nov 02, 2006 6:42 pm Berichten: 919 Woonplaats: roermond
|
washandje dan lees niet goed dat je je flippers aanpast ok dat zie je vaker, vind het zelf ook fijner naar me toe te trekken dan in drukken,maar wat je nu weer zegt over dat gevoel met sturen begrijp ik gewoon niet . ik heb daar geen last van,dan heb je dat met een 6 bak toch ook?dan moet je het stuur loslaten en heb je ook niet dat gevoel op je stuur. jij zegt dat het gevaarlijk is met deze motor kwa kwetsbaarheid. als jij dan toch vaak bij de chrono gaat kijken dan moet het je wel zijn opgevallen dat de dd2 velden in de laatste jaren flink zijn gegroeid en dat met een "kwetsbaar gevaarlijke"motor. ik zou die sprong dan niet maken. bij elke motor is wel wat in voordeel of nadeel maar denk niet dat rotax een motor heeft ontwikkeld dat gelijk naar zn grootje is omdat je een kromme as hebt
_________________ intrepid serius 2009 rotax DD2 2009
|
|
Omhoog |
|
|
Philipper
|
Geplaatst: za okt 24, 2009 5:28 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Ik dacht dat de som van je tandwielen (1e versnelling + 2e versnelling) samen 96 moest zijn ? Klopt dit ?
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
|
Washandje
|
Geplaatst: za okt 24, 2009 9:30 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
Dat klopt Phillip. Iig geval altijd hetzelfde getal. En Nuno. Ik heb niet gezecht dat het een kwetsbare motor is. Integendeel hij is erg sterk en als je er goed mee omgaat erg betrouwbaar.
|
|
Omhoog |
|
|