Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 16, 2005 4:33 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
De nederlandse Vpower heeft een octaanwaarde vergelijkbaar met euro95. Dat betekend dus dat euro98 al een hogere octaanwaarde heeft.
De duitse Vpower heeft inderdaad 100 octaan. Echter is uit tests gebleken dat de "Super Plus" aldaar vaak ook al vergelijkbare octaanwaardes had.
Een hogere octaanwaarde betekend dat je een hogere compressie kunt gebruiken zonder dat je motor daar kapot van gaat. Dit betekend echter wel dat je dus daadwerkelijk de compressie moet verhogen.

De verbranding in V-motoren is overigens hetzelfde als in lijnmotoren, dus dat daar speciaal benzine voor ontwikkeld wordt lijkt me sterk.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 16, 2005 5:07 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
Citaat:
De verbranding in V-motoren is overigens hetzelfde als in lijnmotoren, dus dat daar speciaal benzine voor ontwikkeld wordt lijkt me sterk.


Dat klopt, maakt geen ruk uit of het nou een lijn of v is.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 16, 2005 5:29 pm 
PraatPaal schreef:
ik heb met iemand van Shell-Ferrari gesproken voor school en dit kwam eruit

V-power is wel anders, een echt merkpaar verschil krijg je echt pas als je moter echt optimaal loopt, dan kan je netaan die halve PK meer uit je moter halen.

V-power is ontwikkelt in damenwerking met Ferrari in de F-1 en is daarom gebaseert op de V-motoren (motoren met een houding van de zuigers in een duidelijke V-vorm, eg. Vtwin V6 V12) die ferrari altijd gebruikt in zijn voertuigen.
Daarom zal V-power ook meer invloed hebben op een V-motor als op een motor met met de zuigers in een lijn of een wankelmoter.

Ook is het natuurlijk een verschil of je de brandstof in een 2-takt :

waarin de meeste kracht verkregen word uit poorttimingen en de (expansie) uitlaat.

of dat je het in een 4-takt gooit waar uitlaat (en timingen) nauwelijks invloed hebben op het vermogen van de motor.


Het is dus maar ff proberen en kart op de testbank zette om te kijken of het echt uitmaakt of jij er V-power in gooit....


Hoog onzin gehalte moet ik zeggen :lol: Ten eerste is het echt niet zo dat een benzine gemaakt wordt op basis van de motorconstructie (al dan niet in v-vorm) dit maakt dus echt geen ruk uit met de verbranding. En hoe kom je er bij dat bij een 4 takt timing en uitlaten nauwelijks invloed hebben? Ook klinkklare nonsens, als jij bij je auto bijvoorbeeld de complete uitlaatlijn vervangt heb je om en nabij de 15 procent meer vermogen. Als je de timing gaat veranderen (andere nokkenas bijvoorbeeld) dan valt er zeker meer als 35 % vermogenswinst te behalen MITS goed afgesteld allemaal. Dat zie je telkens weer dat mensen uit het 2-takt wereldje (vooral de brommer tuners ;)) totaal geen idee van een 4-takt hebben en dus maar wat roepen.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 16, 2005 5:30 pm 
Trouwensssss ik tank ook altijd v-power 100 hier over de grens. Heb me laten vertellen dat ze daar ook bij de duitse kart kampioenschappen mee rijden?


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 17, 2005 10:39 am 

Geregistreerd: za mei 21, 2005 6:20 pm
Berichten: 479
Woonplaats: Leeuwarden
ik vind het zelf goed spul de motor draait rustiger gaat op top langer door en start beter, is alleen jammer dat het 10 cent duurder is.

_________________
een ongelijk zit in een klein hoekje jammer dat de aarde rond is.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 17, 2005 2:40 pm 
Wat een onzin dat je met een andere nokkenas 35% of meer vermogenswinst haalt. En 15% met een ander uitlaatsysteem: erg moeilijk.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 17, 2005 3:44 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Met een Nokkenas kan je redelijk vermogen winnen, echter veranderd het motorgedrag meestal. Dit kan bijvoorbeeld betekenen dat je in het ene toerentalgebied idd een hele berg vermogenswinst hebt, terwijl je op alle andere toerentallen juist inlever.
Een ander uitlaatsysteem is wat minder effectief, al maakt het verwijderen van bijvoorbeeld de katalysator wel wat uit.
Maarrrr dit topic gaat over V-power, en wel in kartmotoren en niet over het tunen van automotoren (zijn genoeg andere fora voor), dus bovenstaande doet er verder niet toe :P


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 17, 2005 5:29 pm 
Dat moet natuurlijk 25 % zijn sorry ;) waarom zit de 3 ook zo kort naast de 2 :shock:


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jun 18, 2005 9:47 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm
Berichten: 1359
Woonplaats: Fijnaart
ik geloof het hele v power gelul niet
het is zelfs bewezen dat het en geen vermogen opleverd en niet zuiniger is
en het is ook nog eens duurder
waarom zou je dan vpower gebruiken
omdat het schoner is ?
geloof ik ook niet anders zou het gesubsidieeerd worden door europa (kots)

_________________
Driften kost tijd [-X , het is alleen zo leuk 8-[


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 20, 2005 9:10 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 02, 2005 7:13 pm
Berichten: 48
Woonplaats: groningen
ik rij een kart geen ferrari dus ook zonder v-power.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Shell V-Power
BerichtGeplaatst: di okt 18, 2005 5:21 pm 

Geregistreerd: za jul 23, 2005 1:55 pm
Berichten: 45
Woonplaats: Machelen
Ik ben zondag naar Kerpen geweest en heb voor het eerst met de Shell V-Power gereden. Deze benzine zorgt voor een betere verbranding, maar heeft dit dan als gevolg dat men minder gemakkelijk de motor kan afstellen? Ik rij met een ICC en aangezien men veel aan de bougie kan zien of je armer of rijker moet gaan...

Zijn er mensen die hiermee al ervaring hebben ?


Meer info:

Klik hier

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 18, 2005 9:50 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
ik heb de vorige keer ook v power gereden met een icc ik weet niet of ie er nou harder van liep aangezien ik de gearing had verandert en mijn vbandjes nu helemaal op zijn

het afstellen van de motor doe ik zowiezo niet zo veel omdat ik em nog niet zo lang heb maar ik hoefde nu geen octaan booster bij te mengen
hij schijnt wat schoner te verbranden du neem ik aan dat de bougie inderdaad wat moeilijker te lezen zal zijn \

letop ik heb het hier wel over duitse v power met octaan 100


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 18, 2005 11:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 13, 2005 11:30 am
Berichten: 769
Woonplaats: Utrecht
alles wat ik heb gehoord van v-power was negatief.. er zouden stoffen in zitten die de olie (die je er later natuurlijk bij moet mengen) tegen zouden werken. ik rij altijd met 98 van de GOLF

_________________
Afbeelding
ICC Kartracing*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 19, 2005 4:46 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
hmmm

ik werd juist aangeraden om die v power te halen omdat de motor er schoner door blijft en dat ie er meer vermogen door krijgt en omdat ie beter tegen detonatie bestand is

en omdat je in nederland steeds meer rommel krijgt bij de pomp (vooral opletten bij de goedkopere pompen ) je auto geeft daar niet zo veel om maar een beetje kart motor die op "the edge" staat kan daar dus niet tegen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 19, 2005 10:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 13, 2005 11:30 am
Berichten: 769
Woonplaats: Utrecht
joris schreef:
hmmm

ik werd juist aangeraden om die v power te halen omdat de motor er schoner door blijft en dat ie er meer vermogen door krijgt en omdat ie beter tegen detonatie bestand is

en omdat je in nederland steeds meer rommel krijgt bij de pomp (vooral opletten bij de goedkopere pompen ) je auto geeft daar niet zo veel om maar een beetje kart motor die op "the edge" staat kan daar dus niet tegen


klopt helemaal dat je op moet passen met goedkopere benzine omdat daar rommel in kan zitten.. ik zou het meer zeggen dat kart motoren heel gevoelig zijn.

_________________
Afbeelding
ICC Kartracing*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David