Ga naar pagina Vorige  1, 2




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di okt 06, 2009 10:49 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
wat je ook kunt doen.
    Zet de kart op een bok,
    Zorg dat je systeem op niveau is,
    Open de radiator dop,
    Start de motor,
    Geef een paar keer goed gas,
    Kijk of je bij de retour extreem veel lucht ziet verschijnen.
    Doe dit ook met een warme motor(miss bij het uitzetten van je materiaal dat er iets gaat lekken).
Als het goed is zie je het water wel stromen en klotsen maar nagenoeg geen lucht (miss dat er nog iets in je leiding zit, of luchtslaan van je water pomp) maar na een paar keer gas geven mag er eigenlijk niet veel meer vrij komen.
Komt er veel lucht en rook vrij uit de retour leiding (bovenste leiding als het goed is) dan duid dit op een lekke kop (pakking) of cilinder.

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 06, 2009 12:44 pm 

Geregistreerd: za okt 03, 2009 5:04 pm
Berichten: 11
ok ga dit alles dit weekend proberen bedankt voor de duidelijke info


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 06, 2009 12:45 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
as you please ;) :P =D)

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 06, 2009 5:05 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Citaat:
Doe dit ook met een warme motor

Let op dat je dan wel een beetje voorzichtig doet met het opendraaien van de dop van de radiator.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 11, 2009 5:23 pm 

Geregistreerd: za okt 03, 2009 5:04 pm
Berichten: 11
vandaag dus alles is nagezien en krijg gewoon druk op het water waardoor het water door het overloopdarmpje boven op dop naar buiten komt ofwel gaat het druk ventietlje in de dop te vlug open of wel is de ring die in de cilinderkop gperst is rond de drukkamer iets te vlak(te diep erin geperst) zodat er overdruk ontstaat dit is op te lossen door de kop een pasje af te draaien dit wist een ervaren mekanieker van een duits team waarvan ik de kart gekocht heb me te vertellen hij zei me eerst nieuwe dop te halen om te kijken alvorens de cilinderkop eraf te halen en binnen te brengen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di nov 03, 2009 2:31 pm 

Geregistreerd: za okt 03, 2009 5:04 pm
Berichten: 11
eindelijk alles in orde gekregen bij het verwijderen van de cilinderkop lag er een koperen afdekring op de binnenste o-ring (rond de piston) deze sloot dus maar langs een kant(onderaan) af zodat er druk langs de bovenkant van de afdekring kon ontsnappen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David