Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do apr 23, 2009 2:50 pm 

Valse lucht zuigt hij nergens (evt testen met remmenreiniger, als hij anders gaat lopen als je het op de pakking spuit, dan zuigt hij daar valse lucht)?

Hoe heb je de stationairstelschroef afgesteld? Normaal stel je hem zo dat je hem helemaal indraait, dan 3 slagen uit, vervolgens het stationair afregelen op het gewenste toerental (dusdanig dat de koppeling nog niet 'goed' pakt, maar de wielen mogen best al een beetje meedraaien als hij op de bok staat) en daarna de stelschroef zo draaien dat hij nog nét wat meer toeren draait, dat luistert vrij nauw, maar als je het doet zul je vanzelf merken wat ik bedoel.

Wat betreft de klepspeling... voel je vrij om te doen wat jou goed dunkt. Ik doe alleen wat mij goed lijkt en we hebben tot nu toe genoeg mee gewonnen zonder dat het ooit stuk is gegaan... :roll:

#4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 23, 2009 2:53 pm 

Hoe is je benzine toevoer? Er zit een vlotterbak onder als ik het zo hoor, dus dit zal je eigenlijk wat later merken (bij ff volgas).
Maar controleer het toch ff, als je vlotterbak geen goede ontluchting (je overstort gaatje) heeft dan wil het ook wel eens problemen geven.

Riekt naar problemen met je benzine dosering, als je choke "aan" staat, wordt alleen je lucht inlaat beperkt. Waardoor je meer benzine toevoert.

Je klep sluit wel goed weer nu? (Heb je volle compressie)
Bij verlies van compressie wil de motor wel eens meer benzine nodig zijn....

http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za apr 25, 2009 3:37 pm 

het probleem is gevonden de uitlaatklep was niet helemaal afgesloten, hij doet het nu weer optimaal. nu zeiden ze nog wel dat m'n zuigerveertjes waarschijnlijk versleten zijn, heeft iemand advies bij het vervangen van deze bij een Honda GX160

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za apr 25, 2009 4:32 pm 

Is niet zo heel moeilijk, je kunt denk ik het beste je drijfstang losmaken, krukas eruit (eerst even kijken of je de nokkenas eruit kunt halen en dan de drijfstang+zuiger eruit kunt krijgen, dit scheelt je een hoop werk omdat je voor de krukas ook het vliegwiel eraf moet halen.), dan kun je de drijfstang met de zuiger eruit halen. Zuigerveren eraf, nieuwe erop (pas op dat je ze niet breekt!). Er is een speciaal gereedschapje om de zuigerveren bijmekaar te houden als je de zuiger terug in de cilinder duwt. Je kun dit ook met de hand doen, dan ben je alleen wel "ff" en half uurtje aan het vloeken en tieren om het ding erin te krijgen.

Vervolgens doe je de krukas (of nokkenas als dat gaat, maar dat denk ik eigenlijk niet) weer terug, even opletten dat de nokkenas en balans-as nog op tijd staan, bout de drijfstang weer inelkaar en dan kun je je carter weer inelkaar zetten. Aan de andere kant van het blok het vliegwiel + starter er weer op. Olie erin, benzine erin, en hij moet het weer doen. Timing van het vliegwiel hoef je niet op te letten omdat er een spietje in zit, deze kun je dus in feite niet verkeerd zeten. (Tenzij je het spietje vergeet natuurlijk....)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za apr 25, 2009 10:38 pm 

Kan simpeler. Kop+koppeling+karterdeksel eraf, drijfstang losmaken, dan de zuiger er via de bovenkant eruit halen.
Zo heeft iedereen een verschillende werkwijze, succes.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo apr 26, 2009 10:19 am 

@Energy: dat is inderdaad wel heel veel simpeler... :lol: (het is voor mij al een tijdje geleden dat ik hem los heb getrokken.. :oops: )

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2